mohamed 0 Geplaatst 22 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 22 januari 2008 Ik denk dat het eerste deel over het absolute begin gaat en het twee stuk over Gods verbond met Israel. Link naar bericht Deel via andere websites
Anomalie 0 Geplaatst 22 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 22 januari 2008 Quote: Op dinsdag 22 januari 2008 09:49:43 schreef Michiel het volgende: [...]Je draait nu wel het een en ander om natuurlijk. Dat weet je zelf ook wel. Lees nog eens goed: 2:7      Dan formeert de Ene, God, de roodbloedige mens van stof uit de bloedrode grond en blaast in zijn neusgaten ademhaling van leven; zo wordt de roodbloedige mens tot lijf-en-ziel in leven. Naardense Bijbel Er staat niet dat het stof lijkt op God, maar dat de adamiet (mens) uit stof gemaakt is naar het evenbeeld van God. Beetje krom om dan te stellen dat God stof zou zijn. Ok, ik snap je, maar mijn vraag was aldus bedoeld: omdat de mens uit stof is gemaakt én naar het evenbeeld van God, is God dan ook stoffelijk? Ongetwijfeld niet. Maar in welke zin lijkt de mens dan op God? Geestelijk? Hoe dan? Daarbij blijven mijn eerste vragen nog open. Link naar bericht Deel via andere websites
Clyppan 0 Geplaatst 22 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 22 januari 2008 In staat tot hele goede, bijna perfecte dingen.. maar ook in staat tot het begaan van gruwelijkheden? Link naar bericht Deel via andere websites
JohnM 0 Geplaatst 22 januari 2008 Rapport Share Geplaatst 22 januari 2008 Quote: Op dinsdag 22 januari 2008 12:19:42 schreef Anomalie het volgende: Ok, ik snap je, maar mijn vraag was aldus bedoeld: omdat de mens uit stof is gemaakt én naar het evenbeeld van God, is God dan ook stoffelijk? Ongetwijfeld niet. Maar in welke zin lijkt de mens dan op God? Geestelijk? Hoe dan? Daarbij blijven mijn eerste vragen nog open. Wat " naar het evenbeeld van God geschapen " inhoud is dat wij innerlijk naar het evenbeeld van God zijn geschapen. En dat heeft niets te maken met fysieke dingen. We hebben een ziel, denken zelfstandig, zijn in staat om emoties te uiten, hebben besef van goed en kwaat. We zijn geschapen om God te eren, lief te hebben en groot te maken, want Hij heeft ons zo liefgehad dat Hij ons schiep. Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten