Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Quote:
Op woensdag 14 juni 2006 08:32:46 schreef Helena het volgende:

Weet niet. Muziek zeurt niet
puh2.gif
Dat is het denk ik. Ik kan zelf uitkiezen wat ik wil horen, bij mensen kan dat niet. En sochtends kan ik niet goed tegen:

'Leonie, heb je dit al gedaan? En dat? Leonie! Het is warm weer trek die trui uit!'

Dan ben je niet alleen toch? Dan is er muziek die de leegte opvult. Is er ook een soort angst voor stilte dan?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 104
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:
Op woensdag 14 juni 2006 08:41:12 schreef Michiel het volgende:

[...]Dan ben je niet alleen toch? Dan is er muziek die de leegte opvult. Is er ook een soort angst voor stilte dan?

Met alleen bedoel ik zonder mensen smile.gif

Waarom ben je niet alleen als je muziek aan hebt? Dan zou je ook niet alleen zijn als er spullen in je kamer staan? (misschien vaag voorbeeld, maar ik snap het gewoon nietknipoog_dicht.gif)

Meestal heb ik wel muziek aan, als ik alleen ben. Ik hou wel van stilte, maar hier is het toch nooit echt stil, je hoort altijd wel lawaai van buiten, of van bij de buren, of verkeer..

Als het hier echt stil was, dan zou ik een stuk minder muziek luisteren smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb heel lang niet zonder geluid gekunt, nu kan ik stilte erg waarderen, niet te lang, of te stil. Ik kan van ieder tikje meters de lucht invliegen. Jaren voelde ik me bang in huis, inbrekers, mensen, laat maar.

Inmiddels vind ik alleen zijn het grootste geschenk wat er is. Zacht een psalem cd aan, of mooie gospel, leuke klassiek, en ik ben in mn nopjessmile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zondag 11 juni 2006 18:04:09 schreef Kyran het volgende:

[...]

Jep, zo ervaar ik dat ook. Echter, ik woon nu +/- 2 jaar op kamers. Wanneer ik naar mijn ouders ga, kan ik daar vanwege de drukte ook niet te lang meer blijven.

Verder ben ik totaal geen uitgaanstype, of het moet het bezoeken van een museum of kijken van een goede film zijn.

idem smile.gif behalve dat van die kamerspuh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 15 juni 2006 01:13:33 schreef holla het volgende:

Met alleen bedoel ik zonder mensen
smile.gif

Dat kan een definitie zijn. De TS geeft aan alleen te willen zijn om tijd aan God te willen besteden, maar als je muziek aan hebt kan je jezelf dan richten op God?

Vanuit de Schrift kunnen we leren dat God via stilte praat. Natuurlijk is 100% stil moeilijk realiseerbaar, omdat er achtergrond geluid is, maar als je bewust alleen wilt zijn wil je dan ook zonder geluid zijn? Dat je echt alleen op jezelf bent, zonder afleiding van derden?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zondag 11 juni 2006 23:48:04 schreef hopeloos het volgende:

Ik vind het wel doodeng om bijvoorbeeld een week helemaal alleen in huis te zijn. Omdat er zoveel mensen wonen, is het nooit helemaal stil, dus daar ben ik aan gewend.

Als ik helemaal alleen ben schrik ik me bij het minste geluid (een bewegende deur ofzo) helemaal dood. Vooral omdat er een keer ingebroken is toen we op vakantie waren
knipoog_dicht.gif

Daarom ga ik altijd maar in de kamer voor de tv slapen
puh2.gif
kan ik lekker tv kijken tot ik doodop ben en toch snel in slaap val
smile.gif
Wat dat betreft is alleen zijn dus niets voor mij

Ja dat heb ik ook :S Vind ik echt bagger. Ik heb nog 2 zusjes en 2 broertjes en 1 broer....me jongste zusje telt voor 5 dus eigenlijk zijn we met 9 met mij erbij 10. (ze telt voor 5 omdat ze gehandicapt is en heel erg druk is en bijna altijd schreeuwt en niet zachtjes...nee als je haar mee neem naar de kerk, wat we dus keer gedaan hebbe, dan hoor je haar nog bove het zingen uit..terwijl er best hard gezongen word.)

Het is best druk thuis. Ik houd opzich van gezelligheid, maar trek me erg vaak terug...of in mezelf of op me kamer. zit wel verschil in. Het liefst op me kamer, maar soms kan je niet weg terwijl het wel erg druk is.

Quote:
Op donderdag 15 juni 2006 07:31:42 schreef Michiel het volgende:

[...]Dat kan een definitie zijn. De TS geeft aan alleen te willen zijn om tijd aan God te willen besteden, maar als je muziek aan hebt kan je jezelf dan richten op God?

Vanuit de Schrift kunnen we leren dat God via stilte praat. Natuurlijk is 100% stil moeilijk realiseerbaar, omdat er achtergrond geluid is, maar als je bewust alleen wilt zijn wil je dan ook zonder geluid zijn? Dat je echt alleen op jezelf bent, zonder afleiding van derden?

Ik zet als ik alleen ben ook graag muziek op. Als ik alleen wil zijn is het dan ook alleen rustige muziek. Dan kan ik beter denken en word ik rustig van. Met God praat ik vaak in stilte. Maar kan ook met God praten met muziek. Soms juist met muziek en op normale manier niet. Maar dat heeft weer te make met dat ik me emoties niet tot slecht kan uiten. En zo door de muziek wel. En zo kan ik door muziek heeeel goed met God praten. Dat is geen druke muziek...is gewoon rustige muziek.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

Ik ben geen enigskind maar wel de laatste uit huis en daardoor min of meer enigskind vanaf dat moment.

Ik merk dat ik behoefte heb aan alleen zijn maar ook aan gezelligheid. Het fijnste is een omgeving waar je wel wat mensen om je heen hebt maar waar je je ook makkelijk even terug kan trekken.

Nu woon ik op mezelf en dan merk je toch dat alleen wel alleen is, en dan zoek je vanzelf wel mensen op. Maar vrienden opzoeken of ontvangen kost toch vaak wat energie (hangt ervanaf wie) dus dan heb ik het weer nodig om alleen te zijn, om na te denken, bidden, noem maar op. Maar niet avonden achter elkaar ofzo. Zoals ik net al zei, een omgeving waar mensen aanwezig zijn is wel prettig, zolang je ook maar aan je rust toekomt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 weeks later...

Ik ben ook graag alleen. Ik heb ong. 8 maanden op mezelf gewoond en dat beviel me uitstekend. Ik woonde ook niet met andere mensen in een huis, maar echt in m'n eigen huisje. (schattig tuinhuisje achter een studentenhuis) Ik vond het heerlijk! Gevaar was wel, dat ik soms wel even tussen de mensen moest, anders vereenzaam je een beetje. Maar gelukkig leerde ik wel mensen kennen. Nu ik weer bij mijn ouders woon, zit ik heel veel op mijn eigen kamer. Dat vind ik heerlijk, computer aan, radio (heb graag muziek om me heen) of tv. Of lekker bellen met mijn vriend.

Met anderen samen zijn vind ik ook leuk. Op mijn werk heb ik dat bijvoorbeeld. Je hebt leerkrachten die altijd maar in hun eigen klas blijven zitten, maar zo'n type ben ik niet. Ik loop regelmatig eens naar een collega voor een praatje of ga in de lerarenkamer zitten eten. Toch heb ik liever het een-op-een contact of met een klein groepje, dan met een grotere groep van meer dan 8 man. Ik kan ervan genieten om bij een groep mensen te zijn die elkaar respecteren voor wie ze zijn, die jou betrekken bij de groep en die een stuk humor hebben.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik hou vreselijk veel van mensen! Dus helemaal als ze bij me zijn smile.gif Samen biertje drinken met een klein groepje, of met een persoon. Ik kan ook vreselijk genieten van een kop koffie met eenm goede vrien(in). Maar alleen zijn is ook heerlijk. smile.gif Op zn tijd smile.gif In je eentje achter de computer, biertje, muziek, en dan lekker spacen smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...
Gast Anon_phpbb

ik vind het echt heel fijn om alleen te zijn..gewoon even (soms ook gewoon een paar dagen achter elkaar) alleen op m'n kamer..nadenken met wat muziek op..bij mij thuis is het best wel moeilijk om even rustig tijd voor mezelf te hebben, ik heb namelijk 2 zusjes en nog een broertje, en dat kan best iritant zijn. Ook als ik even een uur ofzo alleen op me kamer ben, en m'n vader is thuis...komt hij weer boos me kamer in, alleen omdat hij vind dat ik niet zo lui moet doen, en m'n moeder moet helpen ergens mee ofzo..dan denk ik ook: kan ik niet even rust hebben..??:S..maarja..t is zo he..puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 months later...

Er zijn momenten dat ik het heerlijk vindt om even alleen te zijn. Ik vind het echt heerlijk om 's avonds nog even buiten een sigaretje te roken bijvoorbeeld. Gewoon de heerlijke rust om me heen vind ik echt prachtig. Veel ideeën zijn daar ook ontstaan; zoals het plan naar de credible meeting te gaan. Ik ga dat soort momenten wel missen als ik straks stop met roken...

Maar verder heb ik tegenwoordig ook wel veel behoefte aan mensen om mij heen. En soms ook niet.

Nog een leuk moment van alleen zijn is als ik in de auto rijd. Lekker aanbiddingsmuziek op ofzo, beetje meezingen, heerlijk...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Soms vind ik het wel lekker om ff alleen te zijn. Dan zoek ik een plekje op waar ik écht alleen ben en dan ga ik lekker niks doen (nouja meestal ga ik dan bidden/bijbellezen). Heerlijk vind ik dat. Geen gezeur van mensen aan je kop, geen verplichte dingen die je moet doen etc. Maarja dat doe ik alleen als ik mij een beetje down voel. Als ik me gewoon goed voel en mensen zeuren niet, dan ben ik wel liever in gezelschap van vrienden/familie.

Link naar bericht
Deel via andere websites

soms wil ik gewoon het liefst alleen gelaten worden

vooral in de klas,,

niet dat iemand ook maar moeite doet om met mij te praten maar toch dan vind ik het wel fijn om alleen te zijn

maar bijvoorbeeld in pauzes ben ik het liefste bij vrienden en ook in het weekend wil ik andere om me heen

maar alleen op ze tijd zijn vind ik ook wel coolsmile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Met vlagen kan ik langere periodes alleen zijn en er echt van genieten. Ik ben (sinds Taizé eigenlijk) het alleen zijn steeds meer gaan waarderen. Ik geniet er intens van om moederziel alleen door een vreemde stad te wandelen en gewoon...kijken, denken, lopen.

Maar niet alleen zijn is ook erg leuk big-smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik merk wel dat er een verschil is tussen alleen zijn en rustig zijn, of rust hebben. Ik ben heel vaak alleen, maar zit dan met een onrustig hoofd, eh, onrustig te zijn. Het kost vaak een lange tijd van alleen zijn voordat dat allemaal weggeëbt is.

De week van stilte in Taizé heeft me geleerd dat dit erg lang kan duren en dat het in de meeste gevallen niet genoeg is om sporadisch langere tijd alleen te zijn. Het moet misschien een levensstijl worden, om echt effectief te zijn?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Heej heej, wat een toeval...naja toeval dat het hier op staat widegrin.gif ik was er de laatste tijd al eens over na aan het denken.

Toen ik een vriend had, toen vond ik het heerlijk om gewoon met z'n twee te zijn, en niet veel te doen, gewoon lekker samen.

Toen hoefde ik echt niet altijd met vrienden ofzo af te spreken.Ik was ook wel eens graag helemaal alleen. Gewoon helemaal niks aan je hoofd haha. yes.gif

Nu is het uit, en ik vind het ZO saai als ik alleen thuis zit ...irritant gewoon mondhouden.gif

Dus nu zoek ik wel vaker dingen te doen...maar normaal gesproken...(voordat ik weer normaal ben dat kan nog wel even duren haha) dan ben ik wel eens graag alleen, vooral als ik het even druk heb gehad smile.gif Maar nu is het dus echt zo, dat ik gewoon superveel dingen onderneem, en anderen hoor ik dan zeggen van wow je hebt het druk, en ik vind het gewoon leuk zo yes.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid