Spring naar bijdragen

God en het lijden


Aanbevolen berichten

Quote:

(BP, jij sluwaard! Je hebt je post aangepast!
knipoog_dicht.gif
)

Ja, al voordat jij dit postte, dacht ik dat het beter zou zijn als ik de mogelijkheid van meerdere schrijvers zou openlaten, zodat ik de beantwoorder niet naar een bepaald antwoord zou dirigeren. Nu zijn meerdere antwoordmogelijkheden nog open.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 916
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Al naar gelang of je katholiek bent of protestant bent, heeft de bijbel 76 of 66 boeken terwijl je binnen sommige boeken nog sporen kunt vinden dat ze door meerdere auteurs geschreven zijn. De bijbel is niet door God gedicteerd maar door de Heilige Geest geïnspireerd vandaar dat er grote stijlverschillen te zien zijn tussen de bijbelboeken want de auteurs bleven mensen die in verschillende tijden leefden, verschillende schrijfstijlen en verschillende talen hanteerden.

Maar wanneer geef je antwoord op mijn vraag "Waar zegt Jezus dat we in dit leven, gezondheid, voorspoed etc. krijgen?"

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als ik dan toch blijf bij de vergelijking van het testament en de notaris, dan geloof ik dat God de Opdrachtgever is voor het opstellen van het testament en dat Hij bepaalde wat er in moest komen te staan, wat moest worden nagelaten en aan wie en wat de notaris(sen) opschreef/opschreven. De schrijvers van de Bijbelboeken zie ik dan als notarissen die opschrijven wat God wilde dat erin zou komen te staan.

Dit is misschien wel ietwat van belang voor de discussie. Kun je je in mijn vergelijking vinden? (Ik pin je nergens op vast hoor, je kan nog terugkomen op je antwoord.)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Volgens mij gaat de vergelijking mank want wat is te vergelijken met een door de Heilige Geest geïnspireerd bijbelboek? Zoals jij het nu plooit heeft God de bijbel gedicteerd en dat is niet zo.

Maar leuk al die vragen en constructies (waar deze vraag ook weer een voorbode van is), maar wanneer geef je nu eindelijk antwoord op mijn vraag "Waar zegt Jezus dat we in dit leven, gezondheid, voorspoed etc. krijgen?"

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik schreef niet over 'dicteren', maar 'opdracht geven tot het opstellen'. Een notaris krijgt ook niet letterlijke tekst gedicteerd, maar krijgt een opdracht mee om afspraken op papier te zetten. Als er een bepaalde afspraak niet in komt te staan, heeft de notaris het werk niet goed gedaan. De notaris krijgt geen letterlijke tekst mee, maar moet zelf zo goed mogelijk de afspraken op papier zetten.

Op jouw vraag heb ik al meerdere malen antwoord gegeven.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Op jouw vraag heb ik al meerdere malen antwoord gegeven.

Mijn vraag heb je tot op heden niet beantwoord, hooguit een ontwijkend antwoord in de trant van lees zelf maar in de bijbel. Je kunt die vraag ook niet beantwoorden want Jezus heeft nooit beloofd dat we gezondheid, voorspoed, rijkdom etc. in dit leven zullen krijgen, als we het wel krijgen is het uit enkel genade.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja, alles is uit genade.

Rom 8,32

Hoe zal Hij, die zelfs zijn eigen Zoon niet gespaard, maar voor ons allen overgegeven heeft, ons met Hem ook niet alle dingen schenken?

Os ge tou idíou uiou ouk efeísato, alla uper emoon pántoon paredooken autón, poos ouchi kai sun autoo ta pánta emin charísetai

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het zou toch prettig zijn als je de rest van de context ook citeerde:

Quote:
Rom 8:33 Wie zal Gods uitverkorenen aanklagen? God zelf spreekt hen vrij. 34 Wie zal hen veroordelen? Christus Jezus, die gestorven is, meer nog, die is opgewekt en aan de rechterhand van God zit, pleit voor ons. 35 Wat zal ons scheiden van de liefde van Christus? Tegenspoed, ellende of vervolging, honger of armoede, gevaar of het zwaard? 36 Er staat geschreven: ‘Om u worden wij dag na dag gedood en afgevoerd als schapen voor de slacht.’ 37 Maar wij zegevieren in dit alles glansrijk dankzij hem die ons heeft liefgehad. 38 Ik ben ervan overtuigd dat dood noch leven, engelen noch machten noch krachten, heden noch toekomst, 39 hoogte noch diepte, of wat er ook maar in de schepping is, ons zal kunnen scheiden van de liefde van God, die hij ons gegeven heeft in Christus Jezus, onze Heer.

en daarvoor nog

Quote:
Rom 8:18 Ik ben ervan overtuigd dat het lijden van deze tijd in geen verhouding staat tot de luister die ons in de toekomst zal worden geopenbaard. 19 De schepping ziet er reikhalzend naar uit dat openbaar wordt wie Gods kinderen zijn. 20 Want de schepping is ten prooi aan zinloosheid, niet uit eigen wil, maar door hem die haar daaraan heeft onderworpen. Maar ze heeft hoop gekregen, 21 omdat ook de schepping zelf zal worden bevrijd uit de slavernij van de vergankelijkheid en zal delen in de vrijheid en luister die Gods kinderen geschonken wordt. 22 Wij weten dat de hele schepping nog altijd als in barensweeën zucht en lijdt. 23 En dat niet alleen, ook wijzelf, die als voorschot de Geest hebben ontvangen, ook wij zuchten in onszelf in afwachting van de openbaring dat we kinderen van God zijn, de verlossing van ons sterfelijk bestaan. 24 In deze hoop zijn we gered. Als we echter nu al zouden zien waarop we hopen, zou het geen hoop meer zijn. Wie hoopt er nog op wat hij al kan zien? 25 Maar als wij hopen op wat nog niet zichtbaar is, blijven we in afwachting daarvan volharden.

Let ook even op de toekomende tijd die gebruikt wordt: luister zal worden geopenbaard, schepping zal worden bevrijd, vrijheid die Gods kinderen geschonken wordt, in afwachting van de openbaring dat we Gods kinderen zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Wat wil je zeggen met vs. 33-39?

Er worden inderdaad allerlei verschillende tijden door elkaar gebruikt; verleden, heden en toekomst. Wat wil je daarmee zeggen? Je moet ook de context van de rest van de Bijbel meenemen.

Kijk even naar vers 35 zou ik zo zeggen.

En vergeet vers 23 niet.

JIJ komt MIJ vertellen dat ik de context moet meenemen? Als het niet zo verrekte triest was dat je het nog meent ook zou ik er om kunnen lachen maar dit is werkelijk te zot voor woorden.

Maar wanneer geef je nu eindelijk antwoord op mijn vraag "Waar zegt Jezus dat we in dit leven, gezondheid, voorspoed etc. krijgen?". Tot nu toe bevestig je alleen maar dat je dat niet kunt aantonen uit de Bijbel.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Kijk even naar vers 35 zou ik zo zeggen.

En vergeet vers 23 niet.

Wat wil je met die versen zeggen?

Quote:
JIJ komt MIJ vertellen dat ik de context moet meenemen? Als het niet zo verrekte triest was dat je het nog meent ook zou ik er om kunnen lachen maar dit is werkelijk te zot voor woorden.

Zoals ik het al eerder schreef, bekijk je het vanuit je traditionele context en niet vanuit Gods oogpunt van overvloed, genezing, rust, vrede, blijdschap, bescherming, vrijheid enz. .

Is God een God van armoede, gevangenschap, oorlog, gebrek, ziekte, verdriet, ellende, gevaar?

Of is God een God Die voorziet, die heel maakt, geneest, beschermt, bevrijd, verlost, blijdschap, rust en vrede geeft?

Lees zelf maar in je Bijbel hoe God is, wat Hij over Zichzelf zegt en wat Zijn daden zijn.

Is God een God van goedertierenheid of van het kwaad?

Ps 136 Nieuwe Berijming

1. Looft den Heer, want Hij is goed,

Trouw in alles wat Hij doet.

Want zijn goedertierenheid

Zal bestaan in eeuwigheid.

Quote:
Tot nu toe bevestig je alleen maar dat je dat niet kunt aantonen uit de Bijbel.

Ik heb dat nog nooit bevestigd en zal dat ook niet bevestigen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Wat wil je met die versen zeggen?

[...]

Zoals ik het al eerder schreef, bekijk je het vanuit je traditionele context en niet vanuit Gods oogpunt van overvloed, genezing, rust, vrede, blijdschap, bescherming, vrijheid enz. .

Ik dicht Jezus geen dingen toe die niet aan ons overgeleverd zijn, dit is puur een door jou zelf(?) bedachte invulling die niet in de bijbel staat.

Quote:
Is God een God van armoede, gevangenschap, oorlog, gebrek, ziekte, verdriet, ellende, gevaar?

Ja in dit leven wel.

Quote:

Of is God een God Die voorziet, die heel maakt, geneest, beschermt, bevrijd, verlost, blijdschap, rust en vrede geeft?

Dat zal hij allemaal doen, maar niet in dit leven maar pas bij de terugkomst van Jezus.

Quote:
Lees zelf maar in je Bijbel hoe God is, wat Hij over Zichzelf zegt en wat Zijn daden zijn.

Is God een God van goedertierenheid of van het kwaad?

Ps 136 Nieuwe Berijming

1. Looft den Heer, want Hij is goed,

Trouw in alles wat Hij doet.

Want zijn goedertierenheid

Zal bestaan in eeuwigheid.

[...]

God is allebei, en goedertieren maar ook toorn, alleen Christus verzoenend werk zal een eind aan de zondeval maken zodat wij weer tot God kunnen komen. Maar Gods goedertierenheid is geen recht maar een gunst.

Quote:
Ik heb dat nog nooit bevestigd en zal dat ook niet bevestigen.

Die indruk kreeg ik ook al maar elke post waarin je mijn vraag niet beantwoordt bevestigd mijn gelijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik dicht Jezus geen dingen toe die niet aan ons overgeleverd zijn, dit is puur een door jou zelf(?) bedachte invulling die niet in de bijbel staat.

Ik zou toch nog even wat beter gaan lezen.

Quote:

Ja in dit leven wel.

Ik hoop voor je dat God niet meeleest als je dat aan het typen bent. Maar ik geloof eerlijk gezegd dat God alles ziet. (Gelukkig vergeeft Hij graag. Ps 86,5)

Quote:

Dat zal hij allemaal doen, maar niet in dit leven maar pas bij de terugkomst van Jezus.

Hij deed dat al onder het oude verbond; duizenden jaren geleden.

Quote:

God is allebei, en goedertieren maar ook toorn, alleen Christus verzoenend werk zal een eind aan de zondeval maken zodat wij weer tot God kunnen komen. Maar Gods goedertierenheid is geen recht maar een gunst.

Christus héeft het verzoenend werk al gedaan en heeft alles volbracht! Je hebt toch pasen gevierd pas geleden?

Joh 19,30

Toen Jezus dan de zure wijn genomen had, zeide Hij: Het is volbracht! En Hij boog het hoofd en gaf de geest.

Hij heeft alle zonden en ziekten al gedragen. De zondeval is al lang ongedaan gemaakt. Hij gaat het niet nog een keer doen.

Hebr. 9

24 Want Christus is niet binnengegaan in een heiligdom met handen gemaakt, een afbeelding van het ware, maar in de hemel zelf, om thans, ons ten goede, voor het aangezicht Gods te verschijnen; 25 ook niet om Zichzelf dikwijls te offeren, gelijk de hogepriester jaarlijks met ander bloed dan het zijne in het heiligdom gaat, 26 want dan had Hij dikwijls moeten lijden sinds de grondlegging der wereld; maar thans is Hij éénmaal, bij de voleinding der eeuwen, verschenen om door zijn offer de zonde weg te doen.

Inderdaad is Gods goedertierenheid een gunst; een gunst die Hij de mensheid heeft gegeven.

Inderdaad heeft God een toorn tegen de zonde. Maar die toorn is al op Jezus geweest: link.

2 Kor 8,9

Gij kent immers de genade van onze Here Jezus [Christus], dat Hij om uwentwil arm is geworden, terwijl Hij rijk was, opdat gij door zijn armoede rijk zoudt worden.

ginóoskete gar ten chárin tou kuríou emoon Iesou [Xristou], oti di emas eptóocheusen ploúsios oon, ina emeis te ekeínou ptoocheía ploutésete.

Quote:

Die indruk kreeg ik ook al maar elke post waarin je mijn vraag niet beantwoordt bevestigd mijn gelijk.

Ja, de Farizeeërs zullen ook wel wat gedacht hebben toen Jezus geen antwoord gaf.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je denkt dus nog steeds dat je Jezus bent, fijn dat je dat ook even bevestigd.

En hoe ik over je op maat gehakte stukjes bijbelteksten denk, weet je ook al.

Al met al de zoveelste bevestiging dat je geen antwoord KUNT geven.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Je denkt dus nog steeds dat je Jezus bent, fijn dat je dat ook even bevestigd.

En hoe ik over je op maat gehakte stukjes bijbelteksten denk, weet je ook al.

Al met al de zoveelste bevestiging dat je geen antwoord KUNT geven.

Ik verbaas me altijd over de makkelijke wijze waarop sommige mensen conclusies denken te kunnen trekken door van vage ideeën een zogenaamd vaststaand feit te maken.

Waarom denk je dat ik Jezus ben?

De Bijbelteksten kun je gewoon zelf in de context opzoeken en als je er een andere mening over hebt, ben je er vrij in om die mening te hebben. Ik kan moeilijk de hele Bijbel gaan knippen en plakken. Ik verwees je al naar heel Jesaja 53.

Waarom denk je dat ik geen antwoord kan geven?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik WEET dat je geen antwoord kan geven, ik ken de bijbel ook een beetje zoals je misschien opgemerkt hebt en ik denk beslist niet dat jij Jezus bent. Je bent eerder een valse messias die dingen beweerd die Jezus nooit gezegd heeft. En stel dat je op Jezus wil lijken dan stel je één tegenvraag en geen tientallen zonder zelf ook maar een schijn van antwoord te geven. Maar je geeft het zelf al aan: "Ik heb dat nog nooit bevestigd en zal dat ook niet bevestigen.". Je welvaartsgeloof wordt waarschijnlijk ernstig aangetast als je toegeeft dat je ongelijk hebt en daarmee ben je gewoon een miezerig zondig mens net als de rest van de mensheid.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik WEET dat je geen antwoord kan geven,

dan heb je dat verkeerd.

Quote:

ik ken de bijbel ook een beetje zoals je misschien opgemerkt hebt

Nee, dat heb ik niet opgemerkt. Je kan wel wat dingen uit de Bijbel opmerken, maar je moet wel alles in context lezen. Je moet God en Zijn karakter kennen om te weten hoe Hij is en wat Hij wel en niet doet en waarom Hij dingen doet. Tot nu toe heb je Zijn beloften over het hoofd gezien. Misschien heb je iets begrepen over Zijn redding, maar verder heb je veel over het hoofd gezien.

Quote:

en ik denk beslist niet dat jij Jezus bent.

Zoals ik al eerder schreef, denk ik ook niet dat ik Jezus ben.

Quote:

Je bent eerder een valse messias die dingen beweerd die Jezus nooit gezegd heeft.

Je begeeft je op gevaarlijk terrein. Daarnaast heeft Jezus de dingen wel gezegd.

Quote:

En stel dat je op Jezus wil lijken dan stel je één tegenvraag en geen tientallen zonder zelf ook maar een schijn van antwoord te geven.

Ik stel die vragen niet bewust met het doel om op Jezus te lijken, maar stel die vragen oprecht. Ik heb al heel veel antwoorden gegeven. Maar zoals ik al eerder heb geschreven, kan ik meer met mensen die oprecht antwoorden op vragen wil hebben, dan met mensen die er alleen op uit zijn het evangelie van Jezus Christus onderuit te halen.

Quote:

Maar je geeft het zelf al aan: "Ik heb dat nog nooit bevestigd en zal dat ook niet bevestigen.".

Mijn reactie "Ik heb dat nog nooit bevestigd en zal dat ook niet bevestigen." schreef ik als reactie op jouw opmerking waarbij je zei: "Tot nu toe bevestig je alleen maar dat je dat niet kunt aantonen uit de Bijbel."

Ik bevestig niet dat ik het niet kan aantonen uit de Bijbel. Dat is alleen maar jouw onterechte conclusie gebaseerd op jouw ideeën die onterecht zijn. Ik kan het wel aantonen.

Quote:

Je welvaartsgeloof wordt waarschijnlijk ernstig aangetast als je toegeeft dat je ongelijk hebt en daarmee ben je gewoon een miezerig zondig mens net als de rest van de mensheid.

Ik heb geen "welvaartsgeloof". Ik heb alleen een geloof in de Schepper van hemel en aarde, de God van Abraham, Izaäk en Jacob. Dit geloof van mij wordt in geen enkel opzicht aangetast. Er is voor mij geen reden om een ongelijk toe te hoeven geven, want ik heb het gelijk aan mijn kant. Ook ben ik geen zondig mens, maar ik ben gerechtvaardigd in Jezus Christus.

Rom. 5

1 Wij dan, gerechtvaardigd uit het geloof, hebben vrede met God door onze Here Jezus Christus

Ik hoor niet bij 'de rest van de mensheid', maar ik hoor bij de verlosten.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

dan heb je dat verkeerd.

Het tegendeel heb je nog niet bewezen dus kom er mee voor de dag met je grote mond.

Quote:
[...]

Nee, dat heb ik niet opgemerkt. Je kan wel wat dingen uit de Bijbel opmerken, maar je moet wel alles in context lezen. Je moet God en Zijn karakter kennen om te weten hoe Hij is en wat Hij wel en niet doet en waarom Hij dingen doet. Tot nu toe heb je Zijn beloften over het hoofd gezien. Misschien heb je iets begrepen over Zijn redding, maar verder heb je veel over het hoofd gezien.

Je weet het leuk te draaien maar als er iemand is die uit de losse pols citeert zonder zich om de context te bekommeren, ben jij het wel.

Quote:
[...]

Zoals ik al eerder schreef, denk ik ook niet dat ik Jezus ben.

Ik betrap je er anders voor de tweede keer op dat je je met hem vergelijkt.

Quote:
[...]

Je begeeft je op gevaarlijk terrein. Daarnaast heeft Jezus de dingen wel gezegd.

Toon maar aan dan waar Jezus die dingen zegt, ik vraag er pas een stuk of 50 posts om dus het kan zijn dat je het niet gezien hebt.

Quote:
[...]

Ik stel die vragen niet bewust met het doel om op Jezus te lijken, maar stel die vragen oprecht. Ik heb al heel veel antwoorden gegeven. Maar zoals ik al eerder heb geschreven, kan ik meer met mensen die oprecht antwoorden op vragen wil hebben, dan met mensen die er alleen op uit zijn het evangelie van Jezus Christus onderuit te halen.

Ik krijg graag antwoorden op de vragen die ik stel en liefst ook oprecht. En zolang jij niet aantoont dat voorspoed, gezondheid, rijkdom etc. in dit leven, tot het evangelie van Jezus Christus behoord blijf ik om een antwoord vragen. Dus wie haalt hier nu het evangelie onderuit.

Quote:
[...]

Mijn reactie "Ik heb dat nog nooit bevestigd en zal dat ook niet bevestigen." schreef ik als reactie op jouw opmerking waarbij je zei: "Tot nu toe bevestig je alleen maar dat je dat niet kunt aantonen uit de Bijbel."

Ik bevestig niet dat ik het niet kan aantonen uit de Bijbel. Dat is alleen maar jouw onterechte conclusie gebaseerd op jouw ideeën die onterecht zijn. Ik kan het wel aantonen.

Nou geweldig kom maar op dan met tekstbewijzen waarin Jezus dat zegt.

Quote:
[...]

Ik heb geen "welvaartsgeloof". Ik heb alleen een geloof in de Schepper van hemel en aarde, de God van Abraham, Izaäk en Jacob. Dit geloof van mij wordt in geen enkel opzicht aangetast. Er is voor mij geen reden om een ongelijk toe te hoeven geven, want ik heb het gelijk aan mijn kant. Ook ben ik geen zondig mens, maar ik ben gerechtvaardigd in Jezus Christus.

Rom. 5

1 Wij dan, gerechtvaardigd uit het geloof, hebben vrede met God door onze Here Jezus Christus

Ik hoor niet bij 'de rest van de mensheid', maar ik hoor bij de verlosten.

Je moet 's weten hoe hoogmoedig je klinkt, je kunt wel vrede met God hebben maar daarmee ben je nog niet uit deze wereld weg. Ik hoop voor je dat jij en de jouwen voor ernstige ziekten bewaard blijven want dan blijft er niet anders over dan van je geloof te vallen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Het tegendeel heb je nog niet bewezen dus kom er mee voor de dag met je grote mond.

Voor jou heb ik dat misschien nog niet bewezen, maar daar maak ik me ook niet druk over. En een grote mond heb ik niet.

Quote:

Je weet het leuk te draaien maar als er iemand is die uit de losse pols citeert zonder zich om de context te bekommeren, ben jij het wel.

Dat is jouw onterechte mening.

Quote:

Ik betrap je er anders voor de tweede keer op dat je je met hem vergelijkt.

Dat wil niet zeggen dat ik denk dat ik Jezus ben.

Quote:

Toon maar aan dan waar Jezus die dingen zegt, ik vraag er pas een stuk of 50 posts om dus het kan zijn dat je het niet gezien hebt.

Ik heb je al veel antwoorden gegeven.

Quote:

Je moet 's weten hoe hoogmoedig je klinkt, je kunt wel vrede met God hebben maar daarmee ben je nog niet uit deze wereld weg. Ik hoop voor je dat jij en de jouwen voor ernstige ziekten bewaard blijven want dan blijft er niet anders over dan van je geloof te vallen.

Jezus klonk ook hoogmoedig. Maar hoe iets overkomt op sommige hoorders, zegt niets over de waarheid. Als koningin Beatrix zegt: "Ik ben koningin der Nederlanden", dan is daar weinig hoogmoedigs aan. Als God zegt: "Ik ben de Schepper van hemel en aarde", dan is daar ook niets hoogmoedigs aan. Als ik zeg: "Ik ben gerechtvaardigd door het bloed van Christus", dan is daar niets hoogmoedigs aan.

Als ik zeg dat Jezus ook hoogmoedig klonk voor sommigen, zeg ik daarmee nog niet dat ik Jezus ben. Sommigen horen/lezen soms dingen die ik niet zeg/schrijf.

Ik ben niet van deze wereld, dus word ook niet geleid door de dingen van de wereld. Ik en de mijnen zullen voor ziekten worden bewaard, dus ik zal ook niet van mijn geloof vallen. Maar mijn geloof is ook onafhankelijk van omstandigheden, dus ik zou toch al niet van mijn geloof vallen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Voor jou heb ik dat misschien nog niet bewezen, maar daar maak ik me ook niet druk over. En een grote mond heb ik niet.

Nee je maakt je niet druk, je draait je 10 slagen in de rondte om maar geen antwoord te hoeven geven. Maar als je het niet aantoont heb je gewoon een grote mond. Erg gemakkelijk om iets te beweren zonder het aan te tonen, maakt je ook bijzonder geschikt voor een forum (en ja dat laatste is ironisch bedoeld).

Quote:
[...]

Dat is jouw onterechte mening.

Dat is jouw onterechte mening.

Quote:

[...]

Dat wil niet zeggen dat ik denk dat ik Jezus ben.

[...]

Ik heb je al veel antwoorden gegeven.

[...]

Nee je hebt een hoop blabla verkondigd maar geen antwoord op mijn vraag gegeven.

Quote:
Jezus klonk ook hoogmoedig. Maar hoe iets overkomt op sommige hoorders, zegt niets over de waarheid. Als koningin Beatrix zegt: "Ik ben koningin der Nederlanden", dan is daar weinig hoogmoedigs aan. Als God zegt: "Ik ben de Schepper van hemel en aarde", dan is daar ook niets hoogmoedigs aan. Als ik zeg: "Ik ben gerechtvaardigd door het bloed van Christus", dan is daar niets hoogmoedigs aan.

Als ik zeg dat Jezus ook hoogmoedig klonk voor sommigen, zeg ik daarmee nog niet dat ik Jezus ben. Sommigen horen/lezen soms dingen die ik niet zeg/schrijf.

Niet alleen wat je schrijft maar heel je gedrag draagt uit dat je je minstens Jezus voelt.

Quote:
Ik ben niet van deze wereld, dus word ook niet geleid door de dingen van de wereld. Ik en de mijnen zullen voor ziekten worden bewaard, dus ik zal ook niet van mijn geloof vallen. Maar mijn geloof is ook onafhankelijk van omstandigheden, dus ik zou toch al niet van mijn geloof vallen.

Zoals ik al zei ik hoop het van harte voor je.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Nee je maakt je niet druk, je draait je 10 slagen in de rondte om maar geen antwoord te hoeven geven. Maar als je het niet aantoont heb je gewoon een grote mond. Erg gemakkelijk om iets te beweren zonder het aan te tonen, maakt je ook bijzonder geschikt voor een forum (en ja dat laatste is ironisch bedoeld).

Ik heb al meermalen antwoord gegeven. Dat het voor jou niet is aangetoond, zegt misschien meer iets over jezelf. In de Bijbel waren ook mensen soms niet te overtuigen. Sommige Joden in de Bijbel dachten ook dat de Messias kwam om hen van de wereldlijke politieke macht van de Romeinen te verlossen, terwijl Jezus met een veel groter (ander) verlossingsplan kwam.

Quote:
Niet alleen wat je schrijft maar heel je gedrag draagt uit dat je je minstens Jezus voelt.

Toch is het niet zo. Jezus Christus is mijn Redder, Heer, Koning, Hogepriester, Profeet enz. enz. .

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ik heb al meermalen antwoord gegeven. Dat het voor jou niet is aangetoond, zegt misschien meer iets over jezelf. In de Bijbel waren ook mensen soms niet te overtuigen. Sommige Joden in de Bijbel dachten ook dat de Messias kwam om hen van de wereldlijke politieke macht van de Romeinen te verlossen, terwijl Jezus met een veel groter (ander) verlossingsplan kwam.

[...]

Als je een antwoord had gehad zou je het al vele malen gekopieerd hebben ipv van allerlei uitvluchten te verzinnen. Ook nu heb je weer een zwamverhaal over sommige Joden in de bijbel die hier niets mee te maken heeft. Je bent gewoon iemand die maar wat uitkraamt zonder het te kunnen onderbouwen.

Quote:
Toch is het niet zo. Jezus Christus is mijn Redder, Heer, Koning, Hogepriester, Profeet enz. enz. .

Hopelijk is dat waar.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Als je een antwoord had gehad zou je het al vele malen gekopieerd hebben

Dat is jóuw manier van logisch redeneren, maar probeer eens buiten jouw kaders te denken.

Quote:

ipv van allerlei uitvluchten te verzinnen.

Ik verzin geen uitvluchten.

Quote:

Ook nu heb je weer een zwamverhaal over sommige Joden in de bijbel die hier niets mee te maken heeft. Je bent gewoon iemand die maar wat uitkraamt zonder het te kunnen onderbouwen.

Met jouw beperkte manier van kijken heeft het er niets mee te maken, maar het heeft er wel degelijk mee te maken. Ik kraam niet maar wat uit en onderbouw alles veelvuldig, met Bijbelteksten en uitleg.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid