Spring naar bijdragen

God en het lijden


Aanbevolen berichten

Quote:

[...]

Dat is jóuw manier van logisch redeneren, maar probeer eens buiten jouw kaders te denken.

rofl.gif

Quote:
[...]

Ik verzin geen uitvluchten.

[...]

rofl.gifrofl.gifrofl.gif _

Quote:
Met jouw beperkte manier van kijken heeft het er niets mee te maken, maar het heeft er wel degelijk mee te maken. Ik kraam niet maar wat uit en onderbouw alles veelvuldig, met Bijbelteksten en uitleg.

rofl.gifrofl.gifrofl.gifrofl.gifrofl.gifrofl.gifrofl.gifrofl.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 916
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Ik heb je één maal gewaarschuwd en doe het nu nog éénmaal en ik zal het hierna niet nog een keer doen, maar ik zou oppassen wat betreft het volgende.

Als er mensen zijn die mede door jouw toedoen niet worden verlost van ziekte, armoede, ellende, verdriet, gebondenheid, verslaving enz., heb je er in enigerlei mate mogelijk verantwoordelijkheid voor. Ik druk me voorzichtig uit, maar ik wil ermee aangeven dat ik je aanraad ermee op te passen. Dit doe ik omdat ik je zegen toewens en niet het kwade. Daarnaast blijft mijn wens voor je dat er genade op je leven is.

Dit schrijf ik als reactie op jouw reactie in een ander topic. Op jouw bovenstaande reactie zal ik uiteraard niet reageren.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ok dus nu gaan we weer dreigen, enkel en alleen omdat je zelf iets staat te verkondigen wat je niet kunt aantonen? Misschien dat je in jou gemeente de mensen met dreigen het zwijgen op kan leggen, maar mij niet.

En voor de duidelijkheid er gebeurt niets buiten God om, zoals ik je al verteld heb, als hij wil verlossen dan kan ik dat met geen mogelijkheid tegenhouden, vooropgesteld dat ik dat zou willen wat niet zo is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dit is geen dreigen, dit is een waarschuwing. Ik kan en zal ik niets dreigen, want ik heb geen middelen om te dreigen. Ook wil ik niet eens dreigen. Ik schreef dat ik je het beste toewens. Dit heeft niets met dreigen te maken.

Dit heeft niks te maken of ik iets wel of niet aantoon. Ook in mijn gemeente leg ik niemand het zwijgen op, ook niet met dreigen. Als ik dat zelfs zou willen, heb ik die bevoegdheid niet eens, want daarvoor heb ik helemaal geen functie in de gemeente. Overigens is er niemand in de gemeente die iemand anders het zweigen oplegt, al dan niet door dreigen.

Inderdaad gebeurt er niets buiten God om, maar het is te vergelijken met de gezondheidszorg. Als iemand een ziekte heeft waar geen medicijn voor bestaat, maar er is nét een nieuw, veilig medicijn ontstaan dat voor zeer goed resultaat zorgt en jij geeft niet de informatie over dat medicijn, maar houdt de informatie achter en je houdt het medicijn achter, waardoor de zieke geen geloof krijgt voor genezing door dat medicijn, dan ben je mogelijk deels verantwoordelijk voor het aanhouden van de ziekte.

Als wat betreft genezing door God informatie wordt achtergehouden en niet informatie bij een zieke komt en de zieke daardoor geloof kan krijgen in een genezing, ben je mogelijk deels verantwoordelijk voor het aanhouden van een ziekte.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Als er mensen zijn die mede door jouw toedoen niet worden verlost van ziekte, armoede, ellende, verdriet, gebondenheid, verslaving enz., heb je er in enigerlei mate mogelijk verantwoordelijkheid voor.

Je weet met welke vraag ik weer komen zal...

Je zou toch wat voorzichtiger met deze stelligheid moeten zijn, want zo eenduidig is het niet te verklaren. Als wij niet doen wat jij wilt, dan ga je dreigen, dat is toch nergens voor nodig. In dit topic heb je jezelf al op de plaats van Abraham en Jezus geplaatst en dat blijf je nu ook bij herhaling doen.

Het lijden in deze wereld is onderdeel van deze wereld, daar is niet gegeven dat er in deze wereld geen lijden meer zou zijn.

Quote:
Ik druk me voorzichtig uit, maar ik wil ermee aangeven dat ik je aanraad ermee op te passen. Dit doe ik omdat ik je zegen toewens en niet het kwade. Daarnaast blijft mijn wens voor je dat er genade op je leven is.

Wil je zeggen dat als je niet gelooft, zoals jij gelooft er geen genade in iemands leven is?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zoals ik al schreef, is het geen dreigen. Ook hoeft niemand te doen wat ik wil. Iedereen is er vrij in om te doen wat hij/zij wil.

Het is gewoon een bekend gegeven (voor mensen als ik) dat er altijd (religieuze) mensen zijn die struikelblokken voor andere mensen opwerpen om genezing te ontvangen, net als religieuzen in het NT struikelblokken wilden opwerpen voor mensen om genezing te ontvangen.

Ik ga ook echt niet uit van de bewuste kwade bedoelingen van deze mensen. Sommige mensen weten gewoon niet alles over genezing door God en doen dingen waarvan ze de consequenties niet overzien. Ik geloof dat deze mensen (on)bewust het werk van God in de weg staan. Ook Saulus was ooit ontzettend oprecht in het bestrijden van de 'Christelijke sekte'. Totdat hij er eens achter kwam dat hij al die tijd Jezus, de Zoon van God, aan het bestrijden was.

Ik vind het helemaal niet vreemd als mensen vraagtekens hebben bij genezing door God. Ikzelf wist 10 jaar geleden ook niet wat ik ervan moest denken. Maar niet weten wat je ervan moet denken, is wat anders dan het bestrijden. Je moet wel heel zeker weten dat het goed is om ertegen te strijden.

Jezus en de discipelen waren ook niet bezig met het bestrijden van zaken waar ze het niet mee eens waren. Er waren in die tijd ook Zeloten en Jezus en de discipelen gingen ook niet alle Zeloten opzoeken om hen te vertellen dat ze moesten ophouden gewapend verzet tegen de Romeinen te plegen. Ook waarschuwden ze geen omstanders dat ze zich niet bij de Zeloten moesten aansluiten. Nee, ze lieten de Zeloten gewoon hun eigen gang gaan en vertelden gewoon het evangelie. Ook zochten ze niet de Farizeeen op om hen te bestrijden. Nee, de Farizeeers doken zelf altijd wel op bij Jezus om Hem te bestrijden. En Jezus vertelde hen gewoon eerlijk hoe Hij over hen dacht. Hij hield Zich niet altijd bezig met hen te bestrijden, maar vertelde het evangelie. Alleen korte tijd voor Zijn lijden vertelde Hij nog even heel stellig en confronterend hoe Hij over hen dacht.

Quote:

In dit topic heb je jezelf al op de plaats van Abraham en Jezus geplaatst en dat blijf je nu ook bij herhaling doen.

Ik plaats mijzelf niet op de plaats van Abraham en Jezus, maar het is God zelf die Zijn kinderen op de plaats naast Abraham en op de plaats naast Jezus zet. Daar wordt een gelovige alleen maar heel klein van. In de Bijbel kun je lezen welke plaats God voor de gelovigen (volkomen onverdiend) heeft bedoeld. Het is alleen de duivel die telkens zegt dat Gods kinderen deze plaats eigenlijk niet waard zijn en veel mensen geloven inderdaad de leugen van de duivel dat ze het niet waard zijn. Vanuit zichzelf zijn mensen het ook niet waard, maar Christus heeft gelovigen (volkomen onverdiend) daarvoor waardig gemaakt.

Quote:

Wil je zeggen dat als je niet gelooft, zoals jij gelooft er geen genade in iemands leven is?

Nee, dat wil ik niet zeggen. Ik wens anderen gewoon alle genade toe, waarvan ik geloof dat mensen deze genade nodig hebben. Ikzelf leef ook alleen maar door genade. Maar Saulus had ook heel veel genade nodig tijdens het werk waarbij hij christenen vervolgde en toen hij erachter kwam dat hij fout zat. Maar God zij dank dat hij zoveel genade kreeg dat God met hem verder wilde en andere plannen met hem had en hij opnieuw kon beginnen, dit keer met te leven voor God.

Quote:

Het lijden in deze wereld is onderdeel van deze wereld, daar is niet gegeven dat er in deze wereld geen lijden meer zou zijn.

Inderdaad is er lijden in de wereld. Maar christenen zijn wel in de wereld, maar zijn niet van de wereld. Christenen leven in een ander koninkrijk, het Koninkrijk van God. Er is wel een lijden ter verbreiding van het evangelie, maar dit is wat anders dan lijden door een ziekte. Er kunnen best omstandigheden zijn voor een christen, maar een huis dat gebouwd is op de Rots, zal blijven staan en zal niet instorten. Uit alle omstandigheden zal God de gelovige bevrijden. In de wereld zijn misschien pandemieën, maar daarvoor hoeven de gelovigen niet te vrezen, want pandemieën zullen gelovigen niet treffen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik denk dat het niet (alleen) daarop gegooid kan worden. Sowieso hoeft een mens zich nooit veroordeeld te voelen, want het is alleen de duivel die mensen probeert een veroordeeld gevoel te geven. God werkt alleen vanuit liefde en heeft een diepe wens dat ieder schepsel Zijn wil over gezondheid en genezing en herstel leert kennen en Zijn genezende kracht zal ervaren en als deel van het leven zal zien.

De duivel is er op uit om mensen ziek te maken en een gevoel van verslagenheid te geven en een gevoel van 'ik doe het nooit goed genoeg'. Gelukkig hoeven mensen het ook nooit goed genoeg te doen, want het is Jezus Christus Die alles goed genoeg heeft gedaan. Alleen door het werk van Jezus Christus, kan een mens gezond worden.

Veel mensen weten alleen niet absoluut zeker dat God hen wil genezen en hoe de kracht van God sterk openbaar kan worden in hun leven. Het is belangrijk te weten dat God mensen echt gezond wil hebben. Ook is het goed om kennis uit de Bijbel te hebben over hoe je gezond kan worden en blijven. Er zijn christenen die andere christenen kunnen helpen in het ontvangen van kennis hierover. Alle christenen samen vormen het lichaam van Christus en de ene christen kan de andere christen kennis geven over hoe sommige zaken werken in het Lichaam van Christus, bijvoorbeeld over genezing. Ik zeg ook niet dat ik alles weet, maar ik zou sommige mensen wel wat meer kunnen vertellen over gezondheid en genezing. En ook andere christenen kunnen er over vertellen.

Tien jaar geleden wist ik er bijna niets over en nu blijf ik zelf gezond en geloof ik ook dat ik andere mensen kan helpen om hier over te vertellen.

Hos. 4a

6 Mijn volk gaat te gronde door het gebrek aan kennis.

Door een tekort aan kennis weten mensen vaak niet dat en hoe ze kunnen genezen. Door een toename van kennis uit het woord van God over genezing, zal genezing en gezondheid toenemen in het leven van een christen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Barbapappa Ik geloof ook sommige mensen (on)bewust het werk van God in de weg staan. Alleen verschillen we van mening wie dat zijn.

Op het moment dat iemand wat staat te verkondigen zonder het te kunnen onderbouwen en er wordt op gereageerd gaat het wat ver om dat bestrijden te noemen.

Als je kijkt hoe vaak Jezus het woord tegen de Farizeeën richt dan kun je wel stellen dat hij ze bestreed en omgekeerd deden zij dat ook tot het moment dat zij niets meer durfden te vragen.

Zoals ik je al ettelijke posten eerder verteld heb staat er duidelijk in de Bijbel dat het Koninkrijk van God niet hier in dit leven bereikt wordt maar bij de terugkomst van Jezus. (Matth.25:31-34).

En waar lees je in het NT dat een christen niets te vrezen heeft van een pandemie?

Verder staan er op dit moment 2 aan jou gerichte vragen nog open, graag zie ik daar jouw antwoorden op.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Hos. 4a

6 Mijn volk gaat te gronde door het gebrek aan kennis.

Door een tekort aan kennis weten mensen vaak niet dat en hoe ze kunnen genezen. Door een toename van kennis uit het woord van God over genezing, zal genezing en gezondheid toenemen in het leven van een christen.

Dat je een tekort aan kennis vertoond was me al een tijdje geleden duidelijk geworden. Onderbouw eerst maar eens wat je allemaal beweerd en dan niet met een op maat gehakte bijbeltekst zoals een vers 4a. Herinner je m'n op maat gehakte vers uit de Psalmen nog, dat was onzin zei je maar hier doe je het zelf weer volop.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Als je kijkt hoe vaak Jezus het woord tegen de Farizeeën richt dan kun je wel stellen dat hij ze bestreed en omgekeerd deden zij dat ook tot het moment dat zij niets meer durfden te vragen.

Zoals ik al schreef, zocht Jezus ze niet op met het doel hen te bestrijden, maar de religieuzen zochten Hem op om Hem te bestrijden. En als ze Hem aanvielen, vertelde Hij ze inderdaad wel eens hard de waarheid.

Quote:

Zoals ik je al ettelijke posten eerder verteld heb staat er duidelijk in de Bijbel dat het Koninkrijk van God niet hier in dit leven bereikt wordt maar bij de terugkomst van Jezus. (Matth.25:31-34).

Zoals ik al lang geleden heb geschreven, ís er Koninkrijk van God er al lang.

Mat 12,28

Maar indien Ik door de Geest Gods de boze geesten uitdrijf, dan is het Koninkrijk Gods over u gekomen.

Het Koninkrijk van God, dat er al is, zal alleen nog steeds meer en meer toenemen. Overal waar zichtbaar wordt dat er gezondheid, voorspoed, rust, vrede, blijdschap, bescherming, vrijheid enz. is, is het Koninkrijk van God zichtbaar. Overal waar dit niet zichtbaar is, is de heerschapppij van de wereld zichtbaar. Als jij die goede dingen niet ziet, zie je misschien teveel van de wereld en zou je je ogen misschien meer moeten richten op Jezus Christus, de leidsman.

Heb 12,2

Laat ons oog daarbij (alleen) gericht zijn op Jezus, de leidsman en voleinder des geloofs, die, om de vreugde, welke vóór Hem lag, het kruis op Zich genomen heeft, de schande niet achtende, en gezeten is ter rechterzijde van de troon Gods.

Quote:

[...]

Dat je een tekort aan kennis vertoond was me al een tijdje geleden duidelijk geworden. Onderbouw eerst maar eens wat je allemaal beweerd en dan niet met een op maat gehakte bijbeltekst zoals een vers 4a. Herinner je m'n op maat gehakte vers uit de Psalmen nog, dat was onzin zei je maar hier doe je het zelf weer volop.

Ja, er is een verschil tussen zin en onzin. In die psalm was het onzin, in Hosea 4:6a is het zin.

Als ik altijd gezond ben, is dat nu juist een teken van geen gebrek aan kennis. Mensen gaan tenonder aan gebrek aan kennis, maar mensen zullen leven door een overvloed aan kennis uit Gods Geest.

2 Kor 4,6

Want de God, die gesproken heeft: Licht schijne uit het duister, heeft het doen schijnen in onze harten, om ons te verlichten met de kennis der heerlijkheid Gods in het aangezicht van Christus.

Nog een opmerking: het zou goed zijn als je het oude verbond niet verwerpt, maar accepteert als het woord van God.

Mat 5,17

Meent niet, dat Ik gekomen ben om de wet of de profeten te ontbinden; Ik ben niet gekomen om te ontbinden, maar om te vervullen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Duidelijker dan Jezus zelf kan ik het niet zeggen: Joh 18,36

Jezus antwoordde: Mijn Koninkrijk is niet van deze wereld; indien mijn Koninkrijk van deze wereld geweest was, zouden mijn dienaars gestreden hebben, opdat Ik niet aan de Joden zou worden overgeleverd; nu echter is mijn Koninkrijk niet van hier.

Leuk dat je deze bijbelteksten aanhaalt maar het is geen onderbouwing voor jouw bewering dat we gezondheid, voorspoed, rust, vrede, blijdschap, bescherming, vrijheid enz in dit leven krijgen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

En wat het oude verbond betreft daar hangt de eis aan dat je volledig aan de wet voldoet en zoals zoals je zou kunnen weten voldoen we daar niet aan, niet hier in dit leven. Als jij gezond blijft is dat puur genade waar je dankbaar voor moet zijn en niet als een recht beschouwen.

Nu nog de antwoorden op die twee vragen die er gesteld zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Inderdaad staat in Joh 18,36 precies hoe het zit. Het Koninkrijk van God heeft niets met de wereld te maken. Als je leeft in het Koninkrijk van God, heb je niets te maken met de wereld en de heerser daarvan. Daarom is er ook geen aardse strijd tegen vlees en bloed, maar is het een geestelijke strijd.

Ef 6,12

want wij hebben niet te worstelen tegen bloed en vlees, maar tegen de overheden, tegen de machten, tegen de wereldbeheersers dezer duisternis, tegen de boze geesten in de hemelse gewesten.

Een christen is dus ook niet van de wereld, hoewel een christen wel in de wereld leeft.


Samengevoegd:

Quote:

En wat het oude verbond betreft daar hangt de eis aan dat je volledig aan de wet voldoet en zoals zoals je zou kunnen weten voldoen we daar niet aan, niet hier in dit leven. Als jij gezond blijft is dat puur genade waar je dankbaar voor moet zijn en niet als een recht beschouwen.

Nu nog de antwoorden op die twee vragen die er gesteld zijn.

Ik voldoe wel aan het hele oude verbond, in Jezus Christus. Het is inderdaad puur genade dat ik gezond ben en ik ben er dankbaar voor. Ook beschouw ik het als een recht dat ik heb gekregen als kind van God en dat recht heb ik ten koste van de satan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja dat laatste "Een christen is dus ook niet van de wereld, hoewel een christen wel in de wereld leeft." heb je van mij gekopieerd maar je leeft in deze wereld en je bent daarmee aan de zondeval onderworpen en dat eindigt pas bij je dood.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ja dat laatste heb je van mij gekopieerd maar je leeft in deze wereld en je bent daarmee aan de zondeval onderworpen en dat eindigt pas bij je dood.

Ik heb het niet van jou gekopieerd, maar geciteerd uit het woord van God. Ik ben niet onderworpen aan de zondeval, maar ik ben ervan bevrijd door het lijden en bloed en offer van Jezus Christus. Hij heeft niet voor niets geleden, is gestorven en opgestaan!

Het eindigt inderdaad pas bij de dood, maar ik ben al gestorven en opgestaan in Christus, dus het is al geëindigd.

Rom 6,4

Wij zijn dan met Hem begraven door de doop in de dood, opdat, gelijk Christus uit de doden opgewekt is door de majesteit des Vaders, zo ook wij in nieuwheid des levens zouden wandelen.

Quote:

Je beschouwt je gezondheid als een recht dat je gekregen hebt? Zo waar staat in het NT?

In Jezus Christus ben je volmaakt maar dat zie ik nu toch niet aan je af. Kan ook niet want je bent nog in leven.

Gal. 4

5 om hen, die onder de wet waren, vrij te kopen, opdat wij het recht van zonen zouden verkrijgen.

Lees maar in de Bijbel wat het recht van de zonen van God is.

Je moet ook niet naar mij kijken om volmaaktheid te zien, maar je moet naar Christus kijken om de volmaaktheid te zien.

Inderdaad ben ik nog in leven en ik zal ook in eeuwigheid in leven blijven.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ok jij bent dus hier en nu volmaakt, interessant. Wanneer gaan wij dat merken aan de volmaakte onderbouwing van alles wat je hier beweerd? Lees overigens ook even de rest van Rom 6 dan kun je namelijk zien dat je weer een tekst uit zijn verband rukt. En lees dan ook Rom 7 of beter nog heel de brief aan de Romeinen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik heb het niet van jou gekopieerd, maar geciteerd uit het woord van God. Ik ben niet onderworpen aan de zondeval, maar ik ben ervan bevrijd door het lijden en bloed en offer van Jezus Christus. Hij heeft niet voor niets geleden, is gestorven en opgestaan!

Het eindigt inderdaad pas bij de dood, maar ik ben al gestorven en opgestaan in Christus, dus het is al geëindigd.

Dus jij leeft zondeloos?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Je moet ook niet naar mij kijken om volmaaktheid te zien, maar je moet naar Christus kijken om de volmaaktheid te zien.

Inderdaad ben ik nog in leven en ik zal ook in eeuwigheid in leven blijven.

Goed je bent dus niet volmaakt maar je bent toch al in het Koninkrijk en zonder zonden waarom ben je dan niet volmaakt.

En dat laatste, ik weet dat je goed bent in flauwe woordgrapjes als je nu ook nog leerde om ze van anderen te verdragen werd je weer wat volmaakter, niet dat ik verwacht dat dat gaat gebeuren.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ok jij bent dus hier en nu volmaakt, interessant. Wanneer gaan wij dat merken aan de volmaakte onderbouwing van alles wat je hier beweerd? Lees overigens ook even de rest van Rom 6 dan kun je namelijk zien dat je weer een tekst uit zijn verband rukt. En lees dan ook Rom 7 of beter nog heel de brief aan de Romeinen.

Je gaat dat merken vanaf dat je een gewillig hart hebt om Gods waarheid over gezondheid en genezing met enthousiasme en gedrevenheid te ontvangen.

Als je Rom. 6 en 7 en de hele brief goed leest, zul je zien dat het niet uit het verband is gehaald, maar in lijn is met Gods hele woord.

Quote:

[...]Dus jij leeft zondeloos?

In Christus leef ik inderdaad zondeloos.

Quote:

[...]

Goed je bent dus niet volmaakt maar je bent toch al in het Koninkrijk en zonder zonden waarom ben je dan niet volmaakt.

In Christus ben ik volmaakt en zonder zonde.

Quote:

En dat laatste, ik weet dat je goed bent in flauwe woordgrapjes als je nu ook nog leerde om ze van anderen te verdragen werd je weer wat volmaakter, niet dat ik verwacht dat dat gaat gebeuren.

Ja, ik hou van woordgrapjes, ook van anderen over mij. Ik weet natuurlijk niet altijd van anderen wanneer iets serieus gemeend is en wanneer als grap is bedoeld. Net zo goed als iemand eerst het karakter van God moet leren kennen om Zijn bedoeling met Zijn woord en de mensheid te snappen, moet ik jou eerst kennen voordat ik jouw bedoelingen snap. Van zwarte letters op een wit scherm is het lastig emoties, gezichtsuitdrukkingen en (andere) non-verbale communicatie af te lezen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hier en nu ben ik inderdaad in Christus volmaakt en zonder zonde. Door het werk van Christus, is het alsof ik zelf zo geleefd zou hebben als Christus. God kijkt naar de christenen, zoals Hij kijkt naar Jezus.

Als ik dat ga onderbouwen, zal ik in herhalingen vallen.

Als iemand in Christus volmaakt en zonder zonde is, heeft de duivel geen grond meer voor een aanklacht en heeft de duivel geen grond meer voor het opleggen van een ziekte. Als een christen besef heeft van zijn/haar status en autoriteit in Christus, is de christen in staat de duivel te weerstaan en ziekte buiten zijn/haar leven te houden.

Jak 4,7

Onderwerpt u dus aan God, maar biedt weerstand aan de duivel, en hij zal van u vlieden.

Als een christen niet weet van zijn/haar juridische status en mogelijkheden, zal de christen ook zwakker zijn en minder in staat zijn de duivel te weerstaan.

Het is net als bij een rechtszaak. Hoe meer je op de hoogte bent van de wet, juridische consequenties, je rechten en hoe betere advocaat je hebt, hoe meer kans je hebt op een overwinning.

Een christen heeft alle juridische mogelijkheden aan zijn/haar kant en alle juridische consequenties zijn ten nadele van de duivel. De christen heeft de beste Advocaat die hij/zij zich kan wensen en de Rechter is volmaakt.

Rom. 8

31 Wat zullen wij dan van deze dingen zeggen? Als God vóór ons is, wie zal tegen ons zijn? [...] 33 Wie zal uitverkorenen Gods beschuldigen? God is het, die rechtvaardigt; 34 wie zal veroordelen? Christus Jezus is de gestorvene, wat meer is, de opgewekte, die ter rechterhand Gods is, die ook voor ons pleit.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid