TTC 1.585 Geplaatst 1 uur geleden Rapport Share Geplaatst 1 uur geleden Zojuist zei kris Bauer: Ik zeg ook niet dat Gods organisatie hier op aarde Christus offer vervangt o.i.d. Ik zeg wel dat God mensen gebruikt om de bijbel begrijpelijk te maken. Die mensen zijn georganiseerd vlgns de Bijbel. Gods geest werkt door die gemeenten Openb 2:27 Het bijbelboek Openbaring is geschreven met het oog op onze tijd Openb. 1:10 Dus in deze tijd zijn er georganiseerde gemeenten waarin Gods geest werkzaam is. Er is abusievelijk iets misgegaan met de quote, denk ik. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Tortelduif 11 Geplaatst 1 uur geleden Auteur Rapport Share Geplaatst 1 uur geleden 6 minuten geleden zei TTC: Een Ig Nobelrpijs in de wacht slepen is één ding, hoe je op het idee komt een ander. Zo blijkt zwart-wit niet altijd een slechte zaak, koeien minder last van insecten. Dank u voor deze eervolle nominatie. Ik draag de prijs graag op aan iedereen die zoveel betekenislagen over elkaar heen legt dat uiteindelijk niemand meer weet waar de oorspronkelijke religie ophoudt en de nieuwe begint. Ik bewijs mensen graag hun ongelijk door voedsel 5 seconden in de stront te laten liggen om het vervolgens aan te bieden als proefondervindelijke test. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.585 Geplaatst 1 uur geleden Rapport Share Geplaatst 1 uur geleden Zojuist zei Tortelduif: Dank u voor deze eervolle nominatie. Ik draag de prijs graag op aan iedereen die zoveel betekenislagen over elkaar heen legt dat uiteindelijk niemand meer weet waar de oorspronkelijke religie ophoudt en de nieuwe begint. Ik bewijs mensen graag hun ongelijk door voedsel 5 seconden in de stront te laten liggen om het vervolgens aan te bieden als proefondervindelijke test. Over de kracht van eenvoud zijn veel boekjes geschreven, ik merkte in je schema dat Tao geen vermelding kreeg. Maar misschien lijkt dat teveel op wat Hopper alsmaar tracht te zeggen, om het vervolgens vingervlug te ontkennen. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hopper 851 Geplaatst 47 minuten geleden Rapport Share Geplaatst 47 minuten geleden 1 uur geleden zei kris Bauer: Je hebt gelijk dat een pastoor domiee of organisatie nooit tussen jou en God in moet komen te staan. Dat zou zo zijn als je de woorden van een mens of organisatie Zonder deugdelijk bijbels fundament klakkeloos gehoorzaamt. Daarom is het ook een eigen verantwoordelijkheid om goed te onderzoeken wat geleerd wordt overeenkomstig de bijbel is. Maar blijkt een organisatie zich vast te houden aan wat de Bijbel leert, en dat keer op keer bewijst, dan kan je jezelf afvragen: ' heb ik de waarheid gevonden? Openb 2:29 zegt:' Wie oren heeft moet horen wat de geest tot de gemeenten zegt'. Hoe maakt God gebruik van gemeenten? In Nehemia 8:8 lees je dat de wet van God voorgelezen, toegelicht en begrijpelijk gemaakt werd voor het volk. Jezus legde de Schrift uit Luk 24:27. Ook Filippus legde de Schrift uit aan iemand die geestelijk ingesteld was, in de geschriften las, maar erkende dat hij leiding nodig had van iemand die door God gestuurd was Hand 8:26-35. God maakt gebruik van een organisatie van christenen om leiding te geven en een veilige omgeving, maar stelt personen zelf verantwoordelijk voor hun onderzoek en keuzes hierin. Pred 4:9 twee zijn beter dan één.... Het beste wat ik ooit heb gedaan op religieus gebied was de RKK de rug toekeren. Niet dat de RKK slecht is, maar ze zijn afgedwaald van de oorspronkelijke leer. Dat zal jij natuurlijk direct beamen omdat je tot een andere richting behoort. Maar een andere richting is niet perse beter. Verder zie ik welke kant het op gaat, als ik verwijs naar het Een-zijn van God dan wil jij toch weer naar de tweeheid toe. Een bijpassende vers vindt je altijd wel. God is Een zonder tweede en daar richt ik mijn naar. Herstel: daar voeg ik me naar. Want wat Een is daar kun je natuurlijk niet op richten..... 52 minuten geleden zei kris Bauer: Ik zeg wel dat God mensen gebruikt om de bijbel begrijpelijk te maken. Ook hier geldt: andere mensen moeten jou niet de Bijbel uitleggen dan wel begrijpelijk maken. Jij moet dat naar andere mensen toe doen, want dan begrijp je het zelf. De diepgang van de Bijbel is oneindig, maar die moet je dan weer wel zelf vinden/begrijpen door het gaan van "de smalle weg". Velen staan voor de deur, maar alleen de enkeling gaat naar binnen. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.585 Geplaatst 44 minuten geleden Rapport Share Geplaatst 44 minuten geleden 1 minuut geleden zei Hopper: Het beste wat ik ooit heb gedaan op religieus gebied was de RKK de rug toekeren. Niet dat de RKK slecht is, maar ze zijn afgedwaald van de oorspronkelijke leer. Dat zal jij natuurlijk direct beamen omdat je tot een andere richting behoort. Maar een andere richting is niet perse beter. Verder zie ik welke kant het op gaat, als ik verwijs naar het Een-zijn van God dan wil jij toch weer naar de tweeheid toe. Een bijpassende vers vindt je altijd wel. God is Een zonder tweede en daar richt ik mijn naar. Herstel: daar voeg ik me naar. Want wat Een is daar kun je natuurlijk niet op richten..... Misschien ben je wel een geestmens van de eerste rangorde, vorm, structuur, getallen, natuur, logica en mensen niet zo je ding. Niets daarentegen, dat is alles voor je. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten