NoGods 2 Geplaatst Rapport Share Geplaatst This forum is just a pretty advanced AI language model testing ground. najjreb86 reageerde hierop 1 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
najjreb86 6 Geplaatst gisteren om 14:51 Rapport Share Geplaatst gisteren om 14:51 Op 16-7-2026 om 18:15 zei NoGods: This forum is just a pretty advanced AI language model testing ground. Daar lijkt het inderdaad erg op. Vooral in een bepaald topic lijkt het te stikken van de bots.. Zoals "onderscheidsvermogen, is de weg nu lang of smal"... Al 353 pagina's lopen bots daar met elkaar te pratne en vooral langs elkaar heen. Een bot haalt zelfs iedere keer hele oude koeien uit de sloot, zoals van 2023 en zo. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hopper 841 Geplaatst gisteren om 15:43 Rapport Share Geplaatst gisteren om 15:43 51 minuten geleden zei najjreb86: Daar lijkt het inderdaad erg op. Vooral in een bepaald topic lijkt het te stikken van de bots.. Zoals "onderscheidsvermogen, is de weg nu lang of smal"... Al 353 pagina's lopen bots daar met elkaar te pratne en vooral langs elkaar heen. Een bot haalt zelfs iedere keer hele oude koeien uit de sloot, zoals van 2023 en zo. De meeste mensen zijn bots. Ze zijn in hun brein geprogrammeerd om bepaalde dingen te roepen. De oude-koeien-bot is daarmee geen uitzondering, maar de regel. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
najjreb86 6 Geplaatst 23 uur geleden Rapport Share Geplaatst 23 uur geleden 41 minuten geleden zei Hopper: De meeste mensen zijn bots. Ze zijn in hun brein geprogrammeerd om bepaalde dingen te roepen. De oude-koeien-bot is daarmee geen uitzondering, maar de regel. En laat me raden, jij bent geen bot? Want jij bent geestelijk en dus bevrijdt? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hopper 841 Geplaatst 19 uur geleden Rapport Share Geplaatst 19 uur geleden 4 uur geleden zei najjreb86: En laat me raden, jij bent geen bot? Want jij bent geestelijk en dus bevrijdt? Wanneer de godheid de ziel aan zichzelf teruggeeft, wordt zij op een nieuwe, creatieve manier geboren. Zo ondergaat de mens een tweede geboorte dankzij de toekering van de godheid naar ons diepste zelf. Aldus Meister Eckhart. En zo is het. Dan leeft de mens niet meer vanuit aangeleerde conditioneringen, dan ben je bot-af. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
najjreb86 6 Geplaatst 3 uur geleden Rapport Share Geplaatst 3 uur geleden 15 uur geleden zei Hopper: Wanneer de godheid de ziel aan zichzelf teruggeeft, wordt zij op een nieuwe, creatieve manier geboren. Zo ondergaat de mens een tweede geboorte dankzij de toekering van de godheid naar ons diepste zelf. Aldus Meister Eckhart. En zo is het. Dan leeft de mens niet meer vanuit aangeleerde conditioneringen, dan ben je bot-af. En, denk jij dat je al zo ver bent? Want dat was de vraag en daar antwoord je niet op.. Trouwens, er zijn heel veel mensen die niet meer vanuit aangeleerde conditioneringen leven. Altijd, sommige vinden ze goed en daar blijven ze bij en anderen vinden ze uit de tijd en doen ze niks meer mee. Zoals gelovigen die atheist worden. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hopper 841 Geplaatst 1 uur geleden Rapport Share Geplaatst 1 uur geleden 2 uur geleden zei najjreb86: Want dat was de vraag en daar antwoord je niet op.. Trouwens, er zijn heel veel mensen die niet meer vanuit aangeleerde conditioneringen leven. Altijd, sommige vinden ze goed en daar blijven ze bij en anderen vinden ze uit de tijd en doen ze niks meer mee. Zoals gelovigen die atheist worden. In bepaalde gevallen is er niks mis met aangeleerde conditioneringen, anders zou ik geen auto meer kunnen rijden. Het gaat om het onderkennen van de aangeleerde conditioneringen. Citaat En, denk jij dat je al zo ver bent? Als ik met 'ja' antwoord dan ga ik verwijten krijgen van jou, dus ik zwijg. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
najjreb86 6 Geplaatst 1 uur geleden Rapport Share Geplaatst 1 uur geleden 1 minuut geleden zei Hopper: In bepaalde gevallen is er niks mis met aangeleerde conditioneringen, anders zou ik geen auto meer kunnen rijden. Het gaat om het onderkennen van de aangeleerde conditioneringen. Als ik met 'ja' antwoord dan ga ik verwijten krijgen van jou, dus ik zwijg. Dus je zegt eigenlijk ja, maar je durft het niet.. Anders had je wel gewoon nee gezegd lijkt mij... Echt, ik ben in mijn leven nog nooit zo'n arrogant iemand tegengekomen. Dat krijg je ervan als je gnostisch bent en de wereld indeelt in natuurlijke mens vs geestelijke mens. Enkel de zelfgenoemde geestelijke mens deelt de wereld zo in. Had ik laatst nog een mooi gesprek over met Chattie. Citaat Waarom gnostici vaak als arrogant worden gezien Claim op absolute kennis: Gnostici geloofden niet in dogma's, maar stelden dat zij directe, intuïtieve kennis hadden van het goddelijke. Iemand die claimt de absolute waarheid te weten, komt al snel arroganter over dan iemand die simpelweg gelooft. Spiritueel elitarisme: Binnen veel gnostische stromingen werd de mensheid opgedeeld in klassen. De 'pneumatici' (geestelijke mensen, de gnostici zelf) bezaten de goddelijke vonk en waren voorbestemd voor verlossing. De 'psychici' (de gewone gelovigen) en 'hylici' (de materiële mensen) stonden spiritueel lager. Afwijzing van de Schepper: Gnostici stelden dat de materiële wereld is geschapen door een inferieure, blinde of kwaadaardige godheid (de demiurg). Het idee dat jij als mens superieur bent aan de god die de wereld heeft gemaakt, werd door orthodoxe christenen en joden als de ultieme hoogmoed gezien. Exclusieve geschriften: De gnostici claimden geheime openbaringen te bezitten die niet voor de massa bedoeld waren, zoals te lezen is in teruggevonden teksten op de Wikipedia-pagina over Gnostiek. Dit versterkte het beeld van een geheime, elitaire club. Vetgedrukte slaan ergens op jou. Dus doe er je voordeel mee. Doet me erg denken aan jouw idee dat de natuurlijke mens sterft en blijkbaar de geestelijke mens niet. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hopper 841 Geplaatst 45 minuten geleden Rapport Share Geplaatst 45 minuten geleden 36 minuten geleden zei najjreb86: Doet me erg denken aan jouw idee dat de natuurlijke mens sterft en blijkbaar de geestelijke mens niet. Waar zou de geestelijke mens aan dood moeten gaan? De dood is alleen voor de natuurlijke mens weggelegd. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten