Spring naar bijdragen

Interessant genoeg, voor liefhebbers.

Aanbevolen berichten

Zojuist zei Hopper:

Kennen heelt de wond die het zelf is, is een uitspraak van Hegel.   Hegel bedoelt hiermee dat de mens vervreemd is geraakt van de wereld. We ervaren een scheiding tussen onszelf (het subject) en de werkelijkheid (het object). Door na te denken en de wereld te  kennen zonder oordeel, raken we in eerste instantie in de war en snijden we onszelf los van de natuurlijke mens. Dit veroorzaakt een existentiële 'wond'. Echter, door dit vervreemdingsproces volledig te doorlopen en te overdenken, kunnen we de werkelijkheid uiteindelijk begrijpen en de harmonie herstellen.   In die harmonie verstopt de mens zich niet meer voor God.  En is een vreemdeling geworden in de wereld.

Ja, niets dus, dat heb je al eens gezegd. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 62
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Zojuist zei Hopper:

Vast wel.  En dat ik tegen dovemansoren praat heb ik vast ook al eens gezegd.  Alles is herhaling.

Helemaal niets, anders zou het een waardebepaling zijn, en dat is voor naakte apen zoals je altijd zegt. 

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei TTC:

Helemaal niets, anders zou het een waardebepaling zijn, en dat is voor naakte apen zoals je altijd zegt. 

Een pasgeboren baby heeft geen woordenschat van welke taal dan ook en kan dus geen enkel object bedenken. Men moet immers  in  een of andere taal denken. Dus een kind dat net geboren is kan geen gedachten hebben. Het kan alleen maar voelen.  En wat voelt het?  Niets...

Zalig zijn de armen van geest....zo eenvoudig kan het leven zijn.    Af en toe wat letters typen ter vermaak op dit forum.    Geen reïncarnatie , geen hiernamaals , alleen maar present in het moment zijn, net zoals de pasgeboren baby.   Present zijn, meer wordt er niet gevraagd.   

Maar ja, de innerlijke naakte aap hè?   De mens is gedwongen iets te zijn omdat zijn gemoed dat zegt.  En de mens zijn eigen gemoed is de baas over de mens.  Je herkent ze zo op dit forum....

Galaten 6: Want zo iemand meent iets te zijn, daar hij niets is, die bedriegt zichzelven in zijn gemoed.

De natuurlijke mens wil zo graag 'iets' zijn dat hij alle ellende maar op de koop toeneemt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 uur geleden zei Hopper:

Het is de natuurlijke mens die de mensheid opdeelt in meer en minderwaardig, we kennen het.

Jezus man, zie je niet hoe dom jij bent? Jij deelt iedere keer de wereld op in natuurlijke mens vs geestelijke mens.

en jij bent de geestelijke mens, de rest van dit forum (en de wereld?) is een natuurlijke mens.. Doe in godesnaam niet alsof jij beter bent dan de rest..

Echt, "mens ken uzelf" is een moeilijke zaak. Dat blijkt uit iedere reactie die jij geeft  🤣

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei najjreb86:

Jezus man, zie je niet hoe dom jij bent? Jij deelt iedere keer de wereld op in natuurlijke mens vs geestelijke mens.

en jij bent de geestelijke mens, de rest van dit forum (en de wereld?) is een natuurlijke mens.. Doe in godesnaam niet alsof jij beter bent dan de rest..

Echt, "mens ken uzelf" is een moeilijke zaak. Dat blijkt uit iedere reactie die jij geeft  🤣

Iedere natuurlijke mens ontkent de andere natuurlijke mens te zijn.   In die ontkenning is de natuurlijke mens gedeeld/opgedeeld.  Joden tegen Palestijnen, atheïsten tegen gelovigen enz enz.

Alleen de liefde van de Vader (de radicale Inclusie) kan aan deze (natuurlijke) gedeeldheid een einde maken.  Hoe?  Simpel, Christus volgen....en het eigen willen opgeven.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Hopper:

Iedere natuurlijke mens ontkent de andere natuurlijke mens te zijn.   In die ontkenning is de natuurlijke mens gedeeld/opgedeeld.  Joden tegen Palestijnen, atheïsten tegen gelovigen enz enz.

Alleen de liefde van de Vader (de radicale Inclusie) kan aan deze (natuurlijke) gedeeldheid een einde maken.  Hoe?  Simpel, Christus volgen....en het eigen willen opgeven.

Man, jij bent een en al eigen wil. Vandaar je gepoch iedere keer met "ik ben een geestelijk mens, jij bent een natuurlijk mens". "ik ken de liefde van de vader"...

Dat je dit niet zelf inziet zegt veel over jou overigens 🤣

Als je naar de wc gaat, doe je dit ook anders dan de natuurlijke mens? Eerst je billen afvegen, dan pas poepen? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei najjreb86:

Man, jij bent een en al eigen wil. Vandaar je gepoch iedere keer met "ik ben een geestelijk mens, jij bent een natuurlijk mens". "ik ken de liefde van de vader"...

Dat je dit niet zelf inziet zegt veel over jou overigens 🤣

Als je naar de wc gaat, doe je dit ook anders dan de natuurlijke mens? Eerst je billen afvegen, dan pas poepen? 

Weet je dat  als je naar een boom kijkt en zegt: 'Dat is een eik', de naam van de boom je geest zo heeft geconditioneerd dat het woord tussen jou komt en het daadwerkelijk zien van de boom? Om in aanraking te komen met de boom moet je je hand erop leggen en het woord helpt je niet om hem aan te raken......

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Hopper:

Weet je dat  als je naar een boom kijkt en zegt: 'Dat is een eik', de naam van de boom je geest zo heeft geconditioneerd dat het woord tussen jou komt en het daadwerkelijk zien van de boom? Om in aanraking te komen met de boom moet je je hand erop leggen en het woord helpt je niet om hem aan te raken......

Wat wil je hier precies mee zeggen? Je bent weer kritiek op jou zelf aan het negeren en doelpalen verschuiven.

Jij doet alsof de natuurlijke mens alles opdeelt, maar jij deelt alles op in "natuurlijke mens" en "geestelijke mens". Dat je dit niet inziet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei najjreb86:

Wat wil je hier precies mee zeggen? Je bent weer kritiek op jou zelf aan het negeren en doelpalen verschuiven.

Jij doet alsof de natuurlijke mens alles opdeelt, maar jij deelt alles op in "natuurlijke mens" en "geestelijke mens". Dat je dit niet inziet.

Ik leg uit dat het je eigen gedachtenwereld is welke de gedeeldheid voortbrengt.    En je gedachten worden voortgebracht door het eigen willen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Hopper:

Ik leg uit dat het je eigen gedachtenwereld is welke de gedeeldheid voortbrengt.    En je gedachten worden voortgebracht door het eigen willen.

Dat geld dus ook voor jou, met je "natuurlijke mens vs geestelijke mens"..

Ik wilde vroeger meer weten van gnostici, ik dacht dat zij de enige ware christenen waren. Maar die bleken net zo arrogant te zijn als jij. Die verdeelden de wereld ook in "wij, de wetenden, versus zij de slapers". Zoals complottheoritci ook doen, heden ten dage.

Er zijn weinig mensen die zeggen "er zijn wakkeren en er zijn slapenden, en ik hoor bij de slapenden". Of "er zijn natuurlijke mensen en er zijn geestelijke mensen, en ik ben een natuurlijk mens"...

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Hopper:

Van dat vierkant bestaat ook een driehoek, je kan het oneindig rekken. Vergis je niet, visualisaties zijn er enkel voor naakte apen, niet iets voor jou dus.

Driehoek.png

38 minuten geleden zei Hopper:

Een pasgeboren baby heeft geen woordenschat van welke taal dan ook en kan dus geen enkel object bedenken. Men moet immers  in  een of andere taal denken. Dus een kind dat net geboren is kan geen gedachten hebben. Het kan alleen maar voelen.  En wat voelt het?  Niets... Zalig zijn de armen van geest....zo eenvoudig kan het leven zijn.    Af en toe wat letters typen ter vermaak op dit forum.    Geen reïncarnatie , geen hiernamaals , alleen maar present in het moment zijn, net zoals de pasgeboren baby.   Present zijn, meer wordt er niet gevraagd.  Maar ja, de innerlijke naakte aap hè?   De mens is gedwongen iets te zijn omdat zijn gemoed dat zegt.  En de mens zijn eigen gemoed is de baas over de mens.  Je herkent ze zo op dit forum.... Galaten 6: Want zo iemand meent iets te zijn, daar hij niets is, die bedriegt zichzelven in zijn gemoed. De natuurlijke mens wil zo graag 'iets' zijn dat hij alle ellende maar op de koop toeneemt.

Tot twee tellen lukt je niet, tot drie zullen we dan maar beter niet aan beginnen. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
28 minuten geleden zei najjreb86:

Ik wilde vroeger meer weten van gnostici, ik dacht dat zij de enige ware christenen waren. Maar die bleken net zo arrogant te zijn als jij. Die verdeelden de wereld ook in "wij, de wetenden, versus zij de slapers". Zoals complottheoritci ook doen, heden ten dage.

Soms denkend dat ze schrik hebben van Barbelo, gewoon omwille van het vrouwelijke. 

Link naar bericht
Deel via andere websites