Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Hierbij doe ik een oproep voor mensen die net als ik opzoek ben naar mensen die ook met de eindtijd bezig zijn en graag in contact wil komen met mensen als het zo ver gaat zijn ik sta er alleen voor en zoek andere zodat je samen sterk staat een ideeën kunt uitwisselen of samen kunt werken laat gerust een berichtje achter😁

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Hopper:

De eindtijd is niet te verenigen met het "eeuwig nu".

En het eeuwig nu is niet te verenigen met de Bijbel.. Paulus zijn brieven niet gelezen? Openbaring niet gelezen? Waar Jezus terug komt, om te oordelen levenden en doden..

De eindtijd is enorm goed te verenigen met de Bijbel. Aangezien alle schrijvers in de Bijbel een eintijd verwachting hadden, zelfs Jezus (vermoeden ze)..

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei najjreb86:

En het eeuwig nu is niet te verenigen met de Bijbel.. Paulus zijn brieven niet gelezen? Openbaring niet gelezen? Waar Jezus terug komt, om te oordelen levenden en doden..

De eindtijd is enorm goed te verenigen met de Bijbel. Aangezien alle schrijvers in de Bijbel een eintijd verwachting hadden, zelfs Jezus (vermoeden ze)..

Want met het oordeel waarmee je oordeelt, zal er over je geoordeeld worden. (Matteüs 7:2)

Het oordeel is reeds bekend.  

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Hopper:

Want met het oordeel waarmee je oordeelt, zal er over je geoordeeld worden. (Matteüs 7:2)

Het oordeel is reeds bekend.  

Neej hoor, het oordeel komt in de eindtijd.. Zelfs Paulus geloofde hierin toen hij schreef:

Citaat

Doch, broeders, ik wil niet, dat gij onwetende zijt van degenen, die ontslapen zijn, opdat gij niet bedroefd zijt, gelijk als de anderen, die geen hoop hebben.

14 Want indien wij geloven, dat Jezus gestorven is en opgestaan, alzo zal ook God degenen, die ontslapen zijn in Jezus, weder brengen met Hem.

15 Want dat zeggen wij u door het Woord des Heeren, dat wij, die levend overblijven zullen tot de toekomst des Heeren, niet zullen voorkomen degenen, die ontslapen zijn.

16 Want de Heere Zelf zal met een geroep, met de stem des archangels, en met de bazuin Gods nederdalen van den hemel; en die in Christus gestorven zijn, zullen eerst opstaan;

17 Daarna wij, die levend overgebleven zijn, zullen te zamen met hen opgenomen worden in de wolken, den Heere tegemoet, in de lucht; en alzo zullen wij altijd met den Heere wezen.

18 Zo dan, vertroost elkander met deze woorden.

En als er staat ZAL er over je geoordeeld worden dan is dat een gebeurtenis in de toekomst.. 

Echt, van begrijpend lezen heb je zeer weinig gebakken. Geen wonder dat jij altijd met een ander evangelie aan komt zetten. Maar die zij vervloekt, aldus Paulus.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei najjreb86:

Neej hoor, het oordeel komt in de eindtijd.. Zelfs Paulus geloofde hierin toen hij schreef:

En als er staat ZAL er over je geoordeeld worden dan is dat een gebeurtenis in de toekomst.. 

Echt, van begrijpend lezen heb je zeer weinig gebakken. Geen wonder dat jij altijd met een ander evangelie aan komt zetten. Maar die zij vervloekt, aldus Paulus.

Volgens jou liegt Christus dus in  Matteüs 7:2 ?  Ik hecht meer waarde aan de woorden van Christus dan aan de woorden van BerJan......

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Hopper:

Volgens jou liegt Christus dus in  Matteüs 7:2 ?  Ik hecht meer waarde aan de woorden van Christus dan aan de woorden van BerJan......

Nooit begrepen dat jij het gewoon verkeerd uitlegd? En dat het weinig met wel of geen woorden van Christus te maken heeft? Zal er over je geoordeeld worden betekent gewoon dat in de toekomst zo over je geoordeeld gaat worden. Niet dat er nu al een oordeel over je is geweest. 

Ik snap nou wel waarom je zo'n hekel aan verstand en denken hebt en doet alsof jouw ideeen zonder denken "gebeuren". Want van begrijpend lezen heb je weinig kaas gegeten. 

En als je toch doet alsof Mattheeus de woorden van Jezus weerspiegelen, waarom dit dan niet doordenken in Openbaring? Want in Openbaring is er duidelijk sprake van een eindtijd, waarin de bokken en de geiten gescheiden worden. En Jezus oordeelt. Allemaal in de toekomst, allemaal in de Eindtijd. Dan komt er een nieuwe hemel en aarde en een nieuw Jeruzalem.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei najjreb86:

Nooit begrepen dat jij het gewoon verkeerd uitlegd? En dat het weinig met wel of geen woorden van Christus te maken heeft? Zal er over je geoordeeld worden betekent gewoon dat in de toekomst zo over je geoordeeld gaat worden. Niet dat er nu al een oordeel over je is geweest. 

Dat zegt Christus niet in Matteüs 7:2 .

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Hopper:

Dat zegt Christus niet in Matteüs 7:2 .

Jawel, je moet gewoon het woordje ZAL snappen..

En dan snap je dat het geen verleden tijd is, maar tegenwoordige of toekomstige tijd. Maar goed, begrijpend lezen is nooit jouw forte geweest. Zoveel is al duidelijk.

Tevens kan je Mattheus nu niet echt zien als woorden van Jezus zelf. Meer dat het in de mond van Jezus gelegd is. Er was geen secretaresse bij die de woorden met een typemachine heeft opgeschreven en later uitgewerkt. Terwijl de woorden van Paulus in zijn brief wel echt van Paulus zijn.. En daar legt Paulus uit dat Jezus ooit terugkomt, en dat de gestorven gelovigen dan opstaan, en Jezus tegemoet komen op de wolken. Met andere woorden, in de Eindtijd. Tevens lezen we dit in Openbaring, waar Jezus zelf terugkomt om te oordelen de levenden en de Doden..

OF zit er in jouw Bijbelboekje geen boek dat Openbaring heet? Nooit uit gelezen?

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 uur geleden zei Yeshua:

Hierbij doe ik een oproep voor mensen die net als ik opzoek ben naar mensen die ook met de eindtijd bezig zijn en graag in contact wil komen met mensen als het zo ver gaat zijn ik sta er alleen voor en zoek andere zodat je samen sterk staat een ideeën kunt uitwisselen of samen kunt werken laat gerust een berichtje achter😁

Mocht je op het boek Openbaring doelen, dit gaat over de verschillende tijdperken die zijn geweest en nog zullen komen:

image.thumb.png.30f271a4e516f7b451929a3832459ddf.png

Link naar bericht
Deel via andere websites