IKBENANDERS 24 Geplaatst 53 minuten geleden Rapport Share Geplaatst 53 minuten geleden 48 minuten geleden zei Tortelduif: Vergeving betekent eerder dat wat daadwerkelijk gebeurd is en waarvoor iemand verantwoordelijk is, niet langer als schuld wordt toegerekend. Mooie aanvulling kwam van mijn kant, wat jij hier schrijf is onrechtvaardig. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Tortelduif 4 Geplaatst 52 minuten geleden Rapport Share Geplaatst 52 minuten geleden 26 minuten geleden zei TTC: ik zoek een schaar om een perfecte cirkel uit een blad te knippen. Aangezien noch jij noch de schaar perfect zijn wordt dat een poging waar de mislukking in opgesloten zit. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.584 Geplaatst 43 minuten geleden Rapport Share Geplaatst 43 minuten geleden 7 minuten geleden zei Tortelduif: Aangezien noch jij noch de schaar perfect zijn wordt dat een poging waar de mislukking in opgesloten zit. Zolang we maar niet door dat gat vallen, valt het nogal mee. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Tortelduif 4 Geplaatst 40 minuten geleden Rapport Share Geplaatst 40 minuten geleden 1 minuut geleden zei TTC: Zolang we maar niet door dat gat vallen, valt het nogal mee. Ja, aan dat gerafelde randje kun je je behoorlijk bezeren. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.584 Geplaatst 39 minuten geleden Rapport Share Geplaatst 39 minuten geleden (bewerkt) 1 minuut geleden zei Tortelduif: Ja, aan dat gerafelde randje kun je je behoorlijk bezeren. Het ging om die cirkel, kunnen we een aantal stapelen. 39 minuten geleden bewerkt door TTC Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Tortelduif 4 Geplaatst 36 minuten geleden Rapport Share Geplaatst 36 minuten geleden Zojuist zei TTC: Het ging om die cirkel, kunnen we een aantal stapelen. Afhankelijk van of die cirkels in 2D of 3D zijn. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.584 Geplaatst 28 minuten geleden Rapport Share Geplaatst 28 minuten geleden 4 minuten geleden zei Tortelduif: Afhankelijk van of die cirkels in 2D of 3D zijn. Ook de afmetingen kunnen we best gelijk houden, het zou anders op iets anders kunnen gaan lijken. Maar we wijken af, benieuwd naar het vervolg. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Tortelduif 4 Geplaatst 16 minuten geleden Rapport Share Geplaatst 16 minuten geleden 33 minuten geleden zei Hopper: Jouw vraag was of ik de God bedoel zoals Christus ons die heeft verkondigt. Mijn antwoord is: Met God bedoel ik de levende Vader en geen andere. En dan de vraag wat er met "levend" bedoelt wordt. Laat dat nou net de hamvraag zijn van het hele geloof. Normaliter zegt de mens: de buurman is een levende buurman. Of mijn hond is een levende hond. Dan aanschouwen we het leven aan de buitenzijde. Als we de levende Vader in die zin aanschouwen/beschouwen dan zijn we verkeerd bezig. Leven is iets innerlijks wat leeft bij iedereen die leeft. "Laat de doden hun doden begraven" is een bekende en radicale uitspraak van Christus (Matteüs 8:22 en Lucas 9:60). Christus reageert hiermee op een leerling die eerst zijn vader wil begraven voordat hij Hem volgt. De betekenis hiervan is dat "alle mensen" geestelijk dood zijn . Immers in Johannes 6:63 zegt Christus: De Geest is het, Die levend maakt; het vlees is niet nut. Wie aan het vlees hecht zal de levende Geest nooit ontmoeten. Wellicht geloof jij in reïncarnatie ? Dan is je reactie verklaarbaar. Volgens mij moeten we eerst vaststellen wat we onder ‘christen’ verstaan. Anders kunnen we wel teksten uit de Bijbel tegenover elkaar zetten, maar gebruiken we dezelfde woorden voor verschillende begrippen. Je kunt ogenschijnlijk over hetzelfde onderwerp praten, terwijl je in werkelijkheid verschillende betekenissen aan het woord ‘christen’ en zelfs aan ‘God’, ‘leven’, ‘zonde’ en ‘bekering’ geeft. En nee, ik geloof niet in reïncarnatie. Die suggestie volgt niet logischerwijs uit wat ik geschreven heb. 39 minuten geleden zei IKBENANDERS: Mooie aanvulling kwam van mijn kant, wat jij hier schrijf is onrechtvaardig. Dan is wat je schrijft ook geen aanvulling maar eerder een weerlegging. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten