L.a.n.a. 0 Geplaatst 20 uur geleden Rapport Share Geplaatst 20 uur geleden Hallo allemaal, Zal me als eerste voorstellen als nieuwkomer 😁 Ik heet Lize, 34 en woon in Vleuten, dat ligt ten westen van Utrecht voor wie dat niet kent.. Met weinig gelovige vrienden familie zocht ik een online plek om er toch over te praten, van gedachten te wisselen etc. En kwam ik op dit forum uit. Heb even rondgekeken. Het leek me leuk via dit topic met jullie kennis te maken. Om daarna me pas met die van andere ga bemoeien, haha 😉 Komtie… Wanneer ik naar de Mariakapel ga, gaat mijn hondje ook mee. Zij is immers ook door God geschapen. eens of oneens? En even voor de duidelijkheid; naar diensten gaat ze niet mee. Ongeacht of het wel/niet wenselijk is, is dat voor de hond ook niet fijn. groetjes! Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Figulus 150 Geplaatst 20 uur geleden Rapport Share Geplaatst 20 uur geleden Mijn hond maakt geen onderscheid tussen een kapel of een kerk. Hij leeft zonder zulke abstracties – puur in het moment. Maar als jij er bent met je hondje, laat ik hem thuis. Voor hem is jouw hondje een konijntje. Gek eigenlijk hè? Zo'n abstractieloos dier – en toch moet je hem overal tegen beschermen. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Najrebii 3 Geplaatst 19 uur geleden Rapport Share Geplaatst 19 uur geleden 11 minuten geleden zei Figulus: Mijn hond maakt geen onderscheid tussen een kapel of een kerk. Hij leeft zonder zulke abstracties – puur in het moment. Maar als jij er bent met je hondje, laat ik hem thuis. Voor hem is jouw hondje een konijntje. Gek eigenlijk hè? Zo'n abstractieloos dier – en toch moet je hem overal tegen beschermen. Jouw hond leeft niet lang meer.... zonder zulke abstracties.. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Figulus 150 Geplaatst 19 uur geleden Rapport Share Geplaatst 19 uur geleden 9 minuten geleden zei Najrebii: Jouw hond leeft niet lang meer.... zonder zulke abstracties.. Gelukkig is het de baas waar men zich het meeste zorgen om maakt — mijn hond leeft gewoon z’n leven, volop in het nu, zonder zich druk te maken. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Figulus 150 Geplaatst 19 uur geleden Rapport Share Geplaatst 19 uur geleden Ik ben zelden fijnere honden tegengekomen dan pitbulls en aanverwante rassen. Het draait vooral om gameness: dat pure doorzettingsvermogen, moed en mentale scherpte maken ze tot geweldige honden. Die vechten zichzelf soms letterlijk dood, maar hebben er ook echt lol in. Die onvermoeibare vechtlust is onderdeel van hun karakter en maakt ze zo uniek Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Figulus 150 Geplaatst 17 uur geleden Rapport Share Geplaatst 17 uur geleden En dan vragen mensen zich soms af: “Waarom pakken ze toch altijd die kleine hondjes?” Tja, daar komt het pragmatisme om de hoek kijken. Met het minste risico de diepste behoefte bevredigen — snel, effectief, geen gezeur. Maar vergis je niet: als het erop aankomt, deinzen ze ook niet terug voor een Rottweiler. Dat is geen haat, dat is geen misdaad. Dat is gameness. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Najrebii 3 Geplaatst 3 uur geleden Rapport Share Geplaatst 3 uur geleden 14 uur geleden zei Figulus: En dan vragen mensen zich soms af: “Waarom pakken ze toch altijd die kleine hondjes?” Tja, daar komt het pragmatisme om de hoek kijken. Met het minste risico de diepste behoefte bevredigen — snel, effectief, geen gezeur. Maar vergis je niet: als het erop aankomt, deinzen ze ook niet terug voor een Rottweiler. Dat is geen haat, dat is geen misdaad. Dat is gameness. Normale honden pakken geen andere honden. Groot of klein. Enkel als ze een slecht voorbeeld hebben in hun baasje. Waar woon je? Dan stuur ik de dierenpolitie op je af om die hond van jou in te nemen.. Ik had vroeger een collega die hield ook honden maar liet ze nooit uit. Vals werden ze hierdoor, en als je op het raam klopte vloog de hond bijna door het raam. Maar toen kwam ik binnen en na vijf minuten zat die hond al naast me op de stoel. Die collega zei "zo snel heb ik hem nog nooit zien veranderen"... Cesar Milan kan je ook vertellen dat een hond die een andere hond aanvalt dit niet zomaar doet. Maar dat er iets mis is met de baas. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Figulus 150 Geplaatst 3 uur geleden Rapport Share Geplaatst 3 uur geleden 6 minuten geleden zei Najrebii: Normale honden pakken geen andere honden. Groot of klein. Enkel als ze een slecht voorbeeld hebben in hun baasje. Waar woon je? Dan stuur ik de dierenpolitie op je af om die hond van jou in te nemen.. Ik had vroeger een collega die hield ook honden maar liet ze nooit uit. Vals werden ze hierdoor, en als je op het raam klopte vloog de hond bijna door het raam. Maar toen kwam ik binnen en na vijf minuten zat die hond al naast me op de stoel. Die collega zei "zo snel heb ik hem nog nooit zien veranderen"... Cesar Milan kan je ook vertellen dat een hond die een andere hond aanvalt dit niet zomaar doet. Maar dat er iets mis is met de baas. Je mag sturen wie je wilt, maar mijn hond is in balans, onder controle en ik ben me terdege bewust van zijn aard. Wat ik níét doe, is hem voorhouden als een Labrador terwijl hij een werkras is met een oerdrang die ik serieus neem. Dat is pas verantwoordelijkheid. Beter een baas die zijn hond kent en beheerst, dan eentje die denkt dat liefde alle instincten wist. Pitbulls zijn in essentie niet sociaal naar andere honden gefokt. Ze zijn functioneel geoptimaliseerd om te knokken. Dat maakt ze niet slecht, maar anders. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Najrebii 3 Geplaatst 3 uur geleden Rapport Share Geplaatst 3 uur geleden 3 minuten geleden zei Figulus: Je mag sturen wie je wilt, maar mijn hond is in balans, onder controle en ik ben me terdege bewust van zijn aard. Wat ik níét doe, is hem voorhouden als een Labrador terwijl hij een werkras is met een oerdrang die ik serieus neem. Dat is pas verantwoordelijkheid. Beter een baas die zijn hond kent en beheerst, dan eentje die denkt dat liefde alle instincten wist. Pitbulls zijn in essentie niet sociaal naar andere honden gefokt. Ze zijn functioneel geoptimaliseerd om te knokken. Dat maakt ze niet slecht, maar anders. Ach man, krijg toch de pleuris.. Jij beheerst je hond niet en kent je hond niet als je dingen roept als "Waarom pakken ze toch altijd die kleine hondjes" en " Met het minste risico de diepste behoefte bevredigen — snel, effectief, geen gezeur. Maar vergis je niet: als het erop aankomt, deinzen ze ook niet terug voor een Rottweiler. Dat is geen haat, dat is geen misdaad. Dat is gameness." Het lijkt erop dat je denkt dat het normaal is dat jouw hond vecht met andere honden. En dat is het gewoon niet. Als je je hond strak begeleidt en laat zien wie de baas is doet jouw hond andere honden niks aan. Het aanvallen van andere honden laat zien dat jouw hond jou niet als leider ziet maar als volger. En dat jouw hond de leider is van de roedel en die roedel moet jouw hond beschermen dus hij valt andere honden aan. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Figulus 150 Geplaatst 3 uur geleden Rapport Share Geplaatst 3 uur geleden 3 minuten geleden zei Najrebii: Ach man, krijg toch de pleuris.. Jij beheerst je hond niet en kent je hond niet als je dingen roept als "Waarom pakken ze toch altijd die kleine hondjes" en " Met het minste risico de diepste behoefte bevredigen — snel, effectief, geen gezeur. Maar vergis je niet: als het erop aankomt, deinzen ze ook niet terug voor een Rottweiler. Dat is geen haat, dat is geen misdaad. Dat is gameness." Het lijkt erop dat je denkt dat het normaal is dat jouw hond vecht met andere honden. En dat is het gewoon niet. Als je je hond strak begeleidt en laat zien wie de baas is doet jouw hond andere honden niks aan. Het aanvallen van andere honden laat zien dat jouw hond jou niet als leider ziet maar als volger. En dat jouw hond de leider is van de roedel en die roedel moet jouw hond beschermen dus hij valt andere honden aan. Mijn hond valt andere honden niet aan uit dominantie of omdat ik geen leider zou zijn, maar juist omdat hij mij wil beschermen. Dat is geen gebrek aan leiderschap, dat is loyaliteit. Hij ziet andere honden als potentiële bedreiging, en zijn instinct is dan: eerst handelen, dan pas overleggen. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Najrebii 3 Geplaatst 2 uur geleden Rapport Share Geplaatst 2 uur geleden 14 minuten geleden zei Figulus: Mijn hond valt andere honden niet aan uit dominantie of omdat ik geen leider zou zijn, maar juist omdat hij mij wil beschermen. Dat is geen gebrek aan leiderschap, dat is loyaliteit. Hij ziet andere honden als potentiële bedreiging, en zijn instinct is dan: eerst handelen, dan pas overleggen. Precies, dus hij denkt dat hij de leider is en jij beschermt dient te worden.. Normaal is de mens de beschermer van de roedel namelijk. Dan zijn honden blij en vrolijk, want ze zijn "gemaakt" om te volgen en niet om te leiden. Ga eens wat naar de dog wisperer kijken, of naar Martin Gaus. Leer je misschien nog weleens wat van (alhoewel, jouw lerend vermogen blijkt na 1,5 jaar niet erg groot). Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Figulus 150 Geplaatst 2 uur geleden Rapport Share Geplaatst 2 uur geleden 5 minuten geleden zei Najrebii: Precies, dus hij denkt dat hij de leider is en jij beschermt dient te worden.. Normaal is de mens de beschermer van de roedel namelijk. Dan zijn honden blij en vrolijk, want ze zijn "gemaakt" om te volgen en niet om te leiden. Ga eens wat naar de dog wisperer kijken, of naar Martin Gaus. Leer je misschien nog weleens wat van (alhoewel, jouw lerend vermogen blijkt na 1,5 jaar niet erg groot). Bij iemand die zijn mond niet eens onder controle heeft, zou ik mijn hond sowieso niet toevertrouwen. Gelukkig is hij veilig bij mij — mét zijn tekortkomingen, die ik ken en stuur. En dat is meer dan ik kan zeggen van mensen die hun eigen agressie op anderen projecteren. Prettige dag verder. Ik ga lekker fietsen met de hond en zorg ervoor dat hij niet overprikkeld raakt. Dat is leiderschap in praktijk, niet in theorie. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten