L.a.n.a. 0 Geplaatst 13 uur geleden Rapport Share Geplaatst 13 uur geleden Hallo allemaal, Zal me als eerste voorstellen als nieuwkomer 😁 Ik heet Lize, 34 en woon in Vleuten, dat ligt ten westen van Utrecht voor wie dat niet kent.. Met weinig gelovige vrienden familie zocht ik een online plek om er toch over te praten, van gedachten te wisselen etc. En kwam ik op dit forum uit. Heb even rondgekeken. Het leek me leuk via dit topic met jullie kennis te maken. Om daarna me pas met die van andere ga bemoeien, haha 😉 Komtie… Wanneer ik naar de Mariakapel ga, gaat mijn hondje ook mee. Zij is immers ook door God geschapen. eens of oneens? En even voor de duidelijkheid; naar diensten gaat ze niet mee. Ongeacht of het wel/niet wenselijk is, is dat voor de hond ook niet fijn. groetjes! Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Figulus 150 Geplaatst 13 uur geleden Rapport Share Geplaatst 13 uur geleden Mijn hond maakt geen onderscheid tussen een kapel of een kerk. Hij leeft zonder zulke abstracties – puur in het moment. Maar als jij er bent met je hondje, laat ik hem thuis. Voor hem is jouw hondje een konijntje. Gek eigenlijk hè? Zo'n abstractieloos dier – en toch moet je hem overal tegen beschermen. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Najrebii 3 Geplaatst 13 uur geleden Rapport Share Geplaatst 13 uur geleden 11 minuten geleden zei Figulus: Mijn hond maakt geen onderscheid tussen een kapel of een kerk. Hij leeft zonder zulke abstracties – puur in het moment. Maar als jij er bent met je hondje, laat ik hem thuis. Voor hem is jouw hondje een konijntje. Gek eigenlijk hè? Zo'n abstractieloos dier – en toch moet je hem overal tegen beschermen. Jouw hond leeft niet lang meer.... zonder zulke abstracties.. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Figulus 150 Geplaatst 12 uur geleden Rapport Share Geplaatst 12 uur geleden 9 minuten geleden zei Najrebii: Jouw hond leeft niet lang meer.... zonder zulke abstracties.. Gelukkig is het de baas waar men zich het meeste zorgen om maakt — mijn hond leeft gewoon z’n leven, volop in het nu, zonder zich druk te maken. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Figulus 150 Geplaatst 12 uur geleden Rapport Share Geplaatst 12 uur geleden Ik ben zelden fijnere honden tegengekomen dan pitbulls en aanverwante rassen. Het draait vooral om gameness: dat pure doorzettingsvermogen, moed en mentale scherpte maken ze tot geweldige honden. Die vechten zichzelf soms letterlijk dood, maar hebben er ook echt lol in. Die onvermoeibare vechtlust is onderdeel van hun karakter en maakt ze zo uniek Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Figulus 150 Geplaatst 11 uur geleden Rapport Share Geplaatst 11 uur geleden En dan vragen mensen zich soms af: “Waarom pakken ze toch altijd die kleine hondjes?” Tja, daar komt het pragmatisme om de hoek kijken. Met het minste risico de diepste behoefte bevredigen — snel, effectief, geen gezeur. Maar vergis je niet: als het erop aankomt, deinzen ze ook niet terug voor een Rottweiler. Dat is geen haat, dat is geen misdaad. Dat is gameness. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten