Figulus 150 Geplaatst 21 uur geleden Rapport Share Geplaatst 21 uur geleden 48 minuten geleden zei Najrebii: ik ben het ook mogelijk. Mijn voorouder is de bekende Samuel Levy, die onthoofd is tijdens de Kollumer oproer.. Je bedoelt die impulsieve markthandelaar die na enig nadenken op de vlucht sloeg en alsnog de bijl kreeg? Was het het waard denk je? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Najrebii 3 Geplaatst 21 uur geleden Rapport Share Geplaatst 21 uur geleden 18 minuten geleden zei Figulus: Je bedoelt die impulsieve markthandelaar die na enig nadenken op de vlucht sloeg en alsnog de bijl kreeg? Was het het waard denk je? Mijn geschiedenis vertelt een ander verhaal. Namelijk iemand die een ander een mes op de borst zette en zei "laat die en die vrij, anders houw ik je aan mijn degen". En zo bevrijden ze een man die opgepakt was omdat hij "leve de koning!" riep in de Franse tijd. Levy heeft het zelf altijd ontkend overigens. Daarom sloeg hij op de vlucht en na een jaar ondergedoken te hebben gezeten werd hij alsnog opgepakt.. in de papieren waarop onze afkomst stond stond bij Levy "verloor zijn hoofd onder de guillotine"... De familie stelde dat het met antisemitisme te maken had, daarom heeft de rest van de familie de achternaam veranderd in wat meer Nederlands. Vandaar dat ik nooit geweten had van mijn Joodsachtige afkomst. Mijn oma leek overigens in haar latere leven wel behoorlijk Joods. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Figulus 150 Geplaatst 20 uur geleden Rapport Share Geplaatst 20 uur geleden 2 minuten geleden zei Najrebii: Mijn geschiedenis vertelt een ander verhaal. Namelijk iemand die een ander een mes op de borst zette en zei "laat die en die vrij, anders houw ik je aan mijn degen". En zo bevrijden ze een man die opgepakt was omdat hij "leve de koning!" riep in de Franse tijd. Levy heeft het zelf altijd ontkend overigens. Daarom sloeg hij op de vlucht en na een jaar ondergedoken te hebben gezeten werd hij alsnog opgepakt.. in de papieren waarop onze afkomst stond stond bij Levy "verloor zijn hoofd onder de guillotine"... De familie stelde dat het met antisemitisme te maken had, daarom heeft de rest van de familie de achternaam veranderd in wat meer Nederlands. Vandaar dat ik nooit geweten had van mijn Joodsachtige afkomst. Mijn oma leek overigens in haar latere leven wel behoorlijk Joods. Mietje, je snapt toch zelf ook wel dat hij een van de leiders was hoop ik. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Najrebii 3 Geplaatst 20 uur geleden Rapport Share Geplaatst 20 uur geleden 5 minuten geleden zei Figulus: Mietje, je snapt toch zelf ook wel dat hij een van de leiders was hoop ik. Waarom noem je mij nu een mietje? Ik was er niet bij, dus ik weet het niet. Zelf stelde hij geen leider te zijn maar vanwege antisemitisme de klos te zijn. Iets wat je nu overigens ook als excuus leest en hoort van mensen die zogenaamd onschuldig zijn. Zoals Satanyahu die vervolgd word door de ICJ "antisemitisme!", die mensen die NL niet mogen binnenkomen "Antisemitisme"... Dus waarom oordeel je die Levy wel, terwijl je er niet bij was? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Figulus 150 Geplaatst 20 uur geleden Rapport Share Geplaatst 20 uur geleden 1 minuut geleden zei Najrebii: Waarom noem je mij nu een mietje? Ik was er niet bij, dus ik weet het niet. Zelf stelde hij geen leider te zijn maar vanwege antisemitisme de klos te zijn. Iets wat je nu overigens ook als excuus leest en hoort van mensen die zogenaamd onschuldig zijn. Zoals Satanyahu die vervolgd word door de ICJ "antisemitisme!", die mensen die NL niet mogen binnenkomen "Antisemitisme"... Dus waarom oordeel je die Levy wel, terwijl je er niet bij was? Piepert! Met je zogenaamde beroep op antisemitisme terwijl het gewoon zijn eigen schuld was. Smoesjes! Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Najrebii 3 Geplaatst 20 uur geleden Rapport Share Geplaatst 20 uur geleden 2 minuten geleden zei Figulus: Piepert! Met je zogenaamde beroep op antisemitisme terwijl het gewoon zijn eigen schuld was. Smoesjes! Je bent echt een mongool, ben je niet? Je was er niet bij, dus je weet het niet. Maar tevens, mensen die nu anno 2025 de antisemitisme smoesjes gebruiken lijk je wel te geloven.. Heel erg ironisch. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Figulus 150 Geplaatst 20 uur geleden Rapport Share Geplaatst 20 uur geleden 17 minuten geleden zei Najrebii: Je bent echt een mongool, ben je niet? Je was er niet bij, dus je weet het niet. Maar tevens, mensen die nu anno 2025 de antisemitisme smoesjes gebruiken lijk je wel te geloven.. Heel erg ironisch. Met zo’n briljant IQ zou je beter kunnen stoppen met praten, voordat je het record ‘meeste onzin in één zin’ verbreekt. Mongolen kunnen hele lieve en wijze mensen zijn, je moet het alleen wel willen zien. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Najrebii 3 Geplaatst 20 uur geleden Rapport Share Geplaatst 20 uur geleden 1 minuut geleden zei Figulus: Met zo’n briljant IQ zou je beter kunnen stoppen met praten, voordat je het record ‘meeste onzin in één zin’ verbreekt. Mongolen kunnen hele lieve en wijze mensen zijn, je moet het alleen wel willen zien. ach weer een jijbak.. ik vind jou gewoon dom en kortzichtig. Zo vol pro Zionisme zijn. En dan iemand die je niet kent of gekend hebt blamen voor "anti semitisme als excuus gebruiken".. Terwijl in die tijd anti semitisme wel degelijk speelde in Nederland.. De Zionisten die nu alles als anti semitisme zien die steun jij nu. Zie je de ironie echt niet? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Figulus 150 Geplaatst 20 uur geleden Rapport Share Geplaatst 20 uur geleden Zojuist zei Najrebii: ach weer een jijbak.. ik vind jou gewoon dom en kortzichtig. Zo vol pro Zionisme zijn. En dan iemand die je niet kent of gekend hebt blamen voor "anti semitisme als excuus gebruiken".. Terwijl in die tijd anti semitisme wel degelijk speelde in Nederland.. De Zionisten die nu alles als anti semitisme zien die steun jij nu. Zie je de ironie echt niet? Hier heb je wat ironie: .I. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Figulus 150 Geplaatst 19 uur geleden Rapport Share Geplaatst 19 uur geleden stijf ijzer in rauwe vorm Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Najrebii 3 Geplaatst 2 uur geleden Rapport Share Geplaatst 2 uur geleden 🙏 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Najrebii 3 Geplaatst 2 uur geleden Rapport Share Geplaatst 2 uur geleden 🖕 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten