Najrebii 3 Geplaatst 14 uur geleden Rapport Share Geplaatst 14 uur geleden Zojuist zei Figulus: Mijn punt is juist dat het verschil tussen een kleine verzetsgroep en een machtige, goed bewapende staat enorm is. Dat ontken ik niet. Het gaat om de gevolgen van ideologieën die werkelijk macht en invloed hebben, en die vaak onzichtbaar, maar des te effectiever zijn. Je noemt Zionistische lobby’s zoals AIPAC en CIDI. Natuurlijk spelen zij een rol in de politieke beïnvloeding, net als vele andere belangengroepen. Het is belangrijk om kritisch te blijven kijken naar alle vormen van macht en propaganda, waar die ook vandaan komen. Mijn kritiek op Hamas is niet alleen vanwege hun grootte, maar vooral vanwege hun methoden en ideologieën die onschuldige burgers in gevaar brengen. Angstpolitiek ontstaat wanneer mensen zich machteloos voelen tegenover die complexe realiteit, maar dat betekent niet dat we de ernst van het conflict moeten negeren. Laten we proberen het gesprek op feiten te houden, zonder de ander te ontmenselijken of te simplificeren. Ach ach, laten we dit en laten we dat. Ik lees het continue bij jou. Maar zelf je eraan houden, ho maar. Over simplificeren gesproken: Als je steeds een kanaal als bron geeft welke propaganda verspreid dan oversimplificeer je alles. Ik probeer juist mensen te vermenselijken, zoals de Hamas strijders. Jij niet, jij doet alsof het de duivels zelf zijn. Zonder rekening te houden met mentale issues zoals PTSS. Zonder in de gaten te hebben dat ieder volk dat bezet word uiteindelijk met wapens reageert. Zelfs Mandela was een gewapende strijder voor hij de Mandela werd waar hij bekend om staat. De AIPAC en CIDI lobby is een goed voorbeeld van ideologien die macht en invloed hebben. Al vanaf 1947 kent het Westen enkel het verhaal van ISraelische kant. Nooit van de kant van de Palestijnen. Veel mensen denken zelfs nu nog dat de Joden het recht hadden om terug te keren OMDAT HUN VOOROUDERS DAAR 1900 JAAR GELEDEN WOONDEN.. Dat is een typisch voorbeeld van propaganda. Want geen een groep heeft het recht om 1900 jaar na verdwijnen ineens alles weer op te eisen. Enkel de Joden mogen dit, vanwege onze christelijke kijk op alles. Stel dat Europa in de 20e eeuw echt seculier was dan zouden ze er niet eens aan denken. Ik begrijp overigens nog steeds niet wat je bedoelt met "eigen burgers in gevaar brengen".. Volgens mij is dat weer zo'n eenzijdige kijk op alles? Gaza is net zo groot als Texel en met zoveel meer inwoners. Dus overal waar Hamas zit zijn ook burgers. Misschien dat de IDF niet alles roekeloos moet bombarderen? Dan zijn de burgers ook niet in gevaar. Zelfs de Nazi's straften meestal niet collectief om dan de onschuldige burgers "collateral damage" te noemen. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Figulus 150 Geplaatst 14 uur geleden Rapport Share Geplaatst 14 uur geleden Ze kiezen er zelf voor om alles op het spel te zetten. Als ze de oorlog willen, kunnen ze die krijgen. Maar laat ze dan ook ophouden zich telkens te verschuilen achter burgers, achter slachtofferschap, achter de geschiedenis. Je kunt niet én blijven provoceren én verbaasd zijn als er gereageerd wordt. Iedereen snapt dat verzet uit frustratie kan ontstaan — maar als dat verzet verandert in haatdragende ideologie, in zelfmoordbommen en raketten, dan is het oorlog. Punt. Mietjes met een grote bek. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Najrebii 3 Geplaatst 13 uur geleden Rapport Share Geplaatst 13 uur geleden 6 minuten geleden zei Figulus: Ze kiezen er zelf voor om alles op het spel te zetten. Als ze de oorlog willen, kunnen ze die krijgen. Maar laat ze dan ook ophouden zich telkens te verschuilen achter burgers, achter slachtofferschap, achter de geschiedenis. Je kunt niet én blijven provoceren én verbaasd zijn als er gereageerd wordt. Iedereen snapt dat verzet uit frustratie kan ontstaan — maar als dat verzet verandert in haatdragende ideologie, in zelfmoordbommen en raketten, dan is het oorlog. Punt. Mietjes met een grote bek. Je bent niet goed bij je paasei man... Israel is steeds ana het provoceren. En dan huilen dat ze een keer worden aangevallen. En zij kruipen juist achter de geschiedenis (onze voorouders woonden hier 1900 jaar geleden!). En de bommen die Israel gooit op Gaza en de Westbank zijn dodelijker dan zelfmoordbommen of raketten.. Die raketten landen meestal op land waar geen Zionist woonde. Dus Israel, rot op uit de bezette gebieden, en zo niet, ga niet huilen als je aangevallen word! Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Figulus 150 Geplaatst 13 uur geleden Rapport Share Geplaatst 13 uur geleden 1 minuut geleden zei Najrebii: Je bent niet goed bij je paasei man... Met je paasei stokpaardje. Vreet em op en stik erin. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten