Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 308
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ik weet niet in welk universum jij leeft, maar in de mijne staat het de Palestijnen momenteel niet vrij om te vluchten. Ik heb maps gezien door de IDF zelf uitgegeven waar ze de Palestijnen naartoe ge

Wat betekent genocide dan voor u? Mensen naar 1 locatie forceren, elektriciteit, water en voedsel afsnijden? Vrouw, kind en man afknallen zonder wapens in de hand? De hele regio platbombarderen? 

Het begrip genocide is niet zomaar een label voor gruwelijk oorlogsgeweld of disproportioneel optreden. Het is een juridisch begrip met een duidelijke definitie: de intentie om een volk, geheel of ged

40 minuten geleden zei Figulus:

Iran wil wel oorlog.

Je zus,

weer een kanaal met de naam Israel erin... En jij neemt die fuckers serieus en denkt dat ze objecrief zijn?

Als zionisten adem halen liegen ze al.

Nederland heeft nu Israel als een probleem gesteld voor de Nederlandse politici. Komen ze er blijkbaar eindelijk achter hoe de CIDI achter de schermen onze politiek regelt?

Beetje zoals AIPAC de Amerikaase politiek regelt. En nee, dat van AIPAC is geen complottheorie.

bewerkt door Najrebii
Link naar bericht
Deel via andere websites

Iran speelt het spel van schijnoffer. Het stuurt aan op escalatie, maar frame-t zichzelf als degene die wordt uitgelokt, om zo de internationale opinie te beïnvloeden en intern de steun te behouden. Een klassieke vorm van asymmetrische oorlogsvoering, waarbij beeldvorming even belangrijk is als wapens.

Maar als is de leugen nog zo snel...de waarheid achterhaalt haar wel.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Figulus:

Iran speelt het spel van schijnoffer. Het stuurt aan op escalatie, maar frame-t zichzelf als degene die wordt uitgelokt, om zo de internationale opinie te beïnvloeden en intern de steun te behouden. Een klassieke vorm van asymmetrische oorlogsvoering, waarbij beeldvorming even belangrijk is als wapens.

Maar als is de leugen nog zo snel...de waarheid achterhaalt haar wel.

Klopt idioot, en dat zijn de leugens van Israel..

Je moet echt eens normaal nadenken. Wie heeft een leider van Hamas gedood in een ander land waar het niet mee in oorlog was? O ja, dat was Israel. Doet mij trouwens een beetje denken aan ons land net na WOI. Toen we keizer Wilhelm I in huis namen. Wat wilden de geallieerden die man graag te pakken nemen. Maar ze wisten "een aanval op een land waar we niet mee in oorlog zijn is not done".. Iets dat Israel al 1,5 jaar vergeten is. Want als je die Zionisten een vinger geeft pakken ze de hele hand.

Wie heeft negen generaals van Iran gedood in Syrie? O ja dat was Israel!

Wie heeft totaal out of the blue een aanval met drones en vliegtuigen gedaan en 600 mensen gedood waaronder de helft burgers? O ja, dat was Israel!

Toen Iran terugsloeg kreeg Iran sancties aan de broek (tweede wraak van Iran). En bij de derde wraak van Iran snelde Netanyahu naar Amerika in de hoop dat Amerika mee zou doen in de oorlog. Maar Trump speelde het eigenlijk heel slim. Hij deed alsof hij de kernfaciliteiten van Iran zwaar geraakt had en alles was weer peace en vree. 

Nu maar hopen dat Israel Amerika niet meer erin kan lokken.

Maar dat Iran aanstuurt op escalatie en zichzelf dan als slachtoffer framed is so bezijden de waarheid. Het is best wel eng dat mensen dit kunnen geloven. Ligt waarschijnlijk aan de bubbels waarin sommige mensen zitten?

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 minuten geleden zei Najrebii:

Klopt idioot, Je moet echt eens normaal nadenken. Ligt waarschijnlijk aan de bubbels waarin sommige mensen zitten?

Interessant hoe je oproept tot nadenken, maar tegelijk geen ruimte laat voor andere gedachten dan de jouwe. Misschien ligt het probleem niet in de ‘bubbels waarin mensen zitten’, maar in het onvermogen om te verdragen dat anderen daarbuiten kijken.

De felheid waarmee je reageert lijkt minder gericht op dialoog dan op het bevestigen van je eigen overtuiging. Dat mag, maar noem het dan geen gesprek. Het gebruik van termen als 'idioot' zegt meer over de staat van het debat dan over mij. Wat je niet doorhebt, is dat je op exact dezelfde manier framed als wat je Israël verwijt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Figulus:

Interessant hoe je oproept tot nadenken, maar tegelijk geen ruimte laat voor andere gedachten dan de jouwe. Misschien ligt het probleem niet in de ‘bubbels waarin mensen zitten’, maar in het onvermogen om te verdragen dat anderen daarbuiten kijken.

De felheid waarmee je reageert lijkt minder gericht op dialoog dan op het bevestigen van je eigen overtuiging. Dat mag, maar noem het dan geen gesprek. Het gebruik van termen als 'idioot' zegt meer over de staat van het debat dan over mij. Wat je niet doorhebt, is dat je op exact dezelfde manier framed als wat je Israël verwijt.

jij bakken kan je wel..

Maar alles wat ik zeg zijn feiten. Je kan het zo opzoeken..

Zal ik even een beetje onderzoek voor jou doen?

en.wikipedia.org/wiki/Assassination_of_Ismail_Haniyeh#:~:text=On%2031%20July%202024%2C%20Ismail,Tehran%20by%20an%20Israeli%20attack.

Hier, de moord op een politiek leider van Hamas IN Iran. Hoe kan je nou doen alsof het Iran is dat als eerste aanvalt en dan slachtoffer speelt? Komt nog bij dat die man die gedood is door Israel met Israel aan het onderhandelen was over de vrijlating van de gijzelaars. Dat ging de goede kant op totdat men dus die man vermoordden. 

En nogmaals, Israel was op dat moment officieel niet in oorlog met Iran. Dus het was in feite een oorlogsmisdaad.   En welk normaal en fatsoenlijk land vermoord degene waar ze mee in onderhandeling zijn? 

Komt me overigens wel bekend voor, want een paar maanden geleden was Iran in onderhandeling met Amerika en toen vielen de Zionisten Iran aan. Misbruik maken van logica en fatsoen van andere landen, dat is wat Israel doet.

Je bent overigens ook lachwekkend als je het hebt over "Een klassieke vorm van asymmetrische oorlogsvoering, waarbij beeldvorming even belangrijk is als wapens."...

Je hebt waarschijnlijk geen idee van Hashbara? Hebreeuws voor propaganda? Net na 7 oktober heeft Israel een miljard extra in Hashabra gestopt. En in 2025 nog eens 125 miljoen. 

https://jweekly.com/2024/12/30/israel-has-spent-millions-trying-win-hearts-and-minds-abroad-its-about-to-spend-20-times-more/

https://mondediplo.com/2024/05/03hasbara

Dus feitelijk leef jij in een bubbel die totaal tegenovergesteld is van de werkelijkheid. De Zionisten zijn duivels in vermomming (en voor Netanyahu geld dat diens vermomming niet zo heel goed is) en jij doet alsof zij enkel een verdedigende oorlog voeren en het ligt altijd aan de ander. Hamas is BAD, Iran is BAD.. Waarschijnlijk vanwege jouw religieuze kijk op het leven. Ik heb daar geen last van, ben een agnost. Voor mij bestaan beide Goden niet. Zowel Jahweh (getuige de Holocaust) als Allah (getuige dat er nu niks gebeurd dat goddelijk ingrijpen veronderstellen doet) niet.

Dus kom uit je vage en religieuze bubbel en in de real world..

De enige die baat heeft bij alles is Netanyahu. Die zelfs door zijn eigen mensen gezien word als de bullebak die staakthetvurens frustreert (zelfs door de leider van de Mossad!).

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei Najrebii:

jij bakken kan je wel..

Ik bak liever een eitje. 

De zogenaamde hongersnood in Gaza is eigenlijk een klap in het gezicht van mensen in landen als Soedan en Ethiopië, waar men de werkelijke definitie van hongersnood ervaart. Het is ronduit schandalig: als de wereld werkelijk oprecht zou zijn in haar bezorgdheid over honger en humanitaire rampen, zou de situatie in Soedan of Ethiopië minstens evenveel verontwaardiging oproepen als die in Gaza. Het schrijnende verschil in aandacht voelt als een klap in het gezicht van miljoenen mensen wier lijden nauwelijks wordt geregistreerd.

Link naar bericht
Deel via andere websites
36 minuten geleden zei Figulus:

Ik bak liever een eitje. 

De zogenaamde hongersnood in Gaza is eigenlijk een klap in het gezicht van mensen in landen als Soedan en Ethiopië, waar men de werkelijke definitie van hongersnood ervaart. Het is ronduit schandalig: als de wereld werkelijk oprecht zou zijn in haar bezorgdheid over honger en humanitaire rampen, zou de situatie in Soedan of Ethiopië minstens evenveel verontwaardiging oproepen als die in Gaza. Het schrijnende verschil in aandacht voelt als een klap in het gezicht van miljoenen mensen wier lijden nauwelijks wordt geregistreerd.

Kerel, lees je wel wat mensen zeggen? Je moet niet steeds met een of andere gast aankomen die zo Zionistisch is als de pest..

Tevens snap je blijkbaar niet waarom mensen kwaad zijn of bezorgd. Dit is omdat dit een door de mens georganiseerde misdaad is. Dat van Etheopie en Soedan niet of minder.

Er staan honderden vrachtwagens vol met eten aan de grens bij Gaza. Maar de IDF laat het niet toe omdat ze zogenaamd door Hamas gestolen zouden worden (ik heb hier zaterdag nog een post van nos gepost waar uit een onderzoek van een Amerikaanse organisatie bleek dat geen enkel bewijs gevonden werd van inmening van Hamas. Hoorde ik jou ook niet over overigens, om te zeggen "sorry, ik had het verkeerd"). 

En heel het Westen doet hier aan mee. Niet in Soedan, niet in Ethiopie. Maar wel in Gaza. Dat is de reden waarom mensen zo streng op Israel zijn. De zogenaamde uitverkorenen.

Voor de rest komt het allemaal op mij over dat je eerst iets claimt, dan word je gedebunked, dan ga je weer over op iets anders, word je weer gedebunked, ga je waarschijnlijk weer over op iets anders? En steeds maar die lul met het stokje ten tonele voeren, als HET geweten van de Wereld?

Terwijl die man een enorme Zionist is, die kan je niet serieus nemen en al helemaal niet objectief. Net zoals dat ik geen Hamas lid op voer als HET bewijs van mijn gelijk.

53 minuten geleden zei Figulus:

Ik bak liever een eitje. 

Deze man is echt zo dom he..

Ten eerste: Die wat dikkere vrouw vs dat kindje dat sterft van de honger. Snapt die man nou echt niet dat een kindje op een ander level zit dan die vrouw? Die vrouw kon dikker zijn in goede tijden. En nu haar vet wegeten, voordat ze echt van de honger om komt. Dat kindje heeft dat vet nog niet opgebouwd. Dus het lichaam is sneller zijn spieren ana het opeten en dan sterft het jochie.

Serieus Figurus? Jij neemt deze man serieus?

Ook nog ene man die enkel en alleen maar debunk videos wil maken met maar een bedoeling "Israel is good, Gaza is BAD!"... Het is nog een Jood ook, die Zionist is. 

KAn je van zulke mensen eerlijke mening verwachten? Ik verwacht er althans niks van. 

O tevens, ik verwacht geen goed en beargumenteerd verhaal van jou Figulus. Misschien dat die Israeltraveling morgen een ander debunkvideo heeft. Kan je die hier plaatsen.

Link naar bericht
Deel via andere websites