Spring naar bijdragen

natuur en milieu


Aanbevolen berichten

Quote:
Op woensdag 09 maart 2005 23:06:30 schreef jantje1234 het volgende:

Ik weet niet of hier al een topic over is, want anders kan er een slotje op.

Maar ik ben heel erg begaan met het natuur en milie. Ik ga ook bos- en natuurbeheer studeren, ben lid van het WNF en doe vaak mee aan acties.

Wat mij opvalt is dat christenen vaak heel erg laks omgaan met de natuur en ook maar een beetje aan leven.

Terwijl wij een Bijbel hebben waarin staat dat God de wereld heeft geschapen en de mens als heerser over de natuur heeft aangesteld.

Dat betekend alleen niet dat wij de natuur gaan slopen door te ontbossen, gif te lozen, de zee leeg te vissen enz....

Het is ook niet eerlijk voor het nageslacht dat wij de natuur slopen en zo niets meer voor hen overhouden...

ik sta open voor elke vorm van commentaar
smile.gif

Ik vind het vreselijk om te zien dat de mensheid deze aarde sloop. Ookal geloof je dat deze aarde tot toevallighed is ontstaan of door God we dragen met z'n allen de verantwoordelijkheid om deze aarde leefbaar te houden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 55
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:
Op vrijdag 11 maart 2005 18:08:23 schreef Alexej het volgende:

Helemaal mee eens, goed voor onze wereld zorgen. Zoveel als redelijkerwijs mogelijk is in deze maatschappij.

En die verdomde amerikanen, met dat kyoto verdrag
boosrood.gif

Overigens, in NL hoor ik christelijke partijen helaas ook vrijwel nooit over de natuur.

Bush sux!!!!!!!!!! pukey.gifpukey.gifpukey.gifpukey.gifpukey.gifpukey.gifpukey.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 weeks later...

Schade aan milieu in steeds rapper tempo

OSLO (ANP) - Mensen beschadigen in een steeds sneller tempo en ook steeds ingrijpender de toch al fragiele ecosystemen op aarde. Ongeveer 60 procent de ecosystemen op onze planeet zijn momenteel vervuild of er wordt een te groot beslag op gelegd.

De kwaliteit van het leven op aarde is in toenemende mate in gevaar, onder meer wegens mogelijk gevaarlijke klimaatveranderingen of door de uitbraak van nieuwe ziekten.

Dat staat in een woensdag verschenen rapportage van ruim 1300 wetenschappers uit 95 landen. In hun 'Millennium Ecosystem Assessment' stellen ze dat de degradatie van natuur en milieu op aarde vooral een dreiging is voor de ontwikkelingslanden.Het zijn namelijk vooral de armsten op aarde die het meest lijden onder de aantasting van de ecosystemen.

Ecosystemen

De doelstellingen van de Verenigde Naties om in 2015 grote vooruitgang te hebben geboekt op het gebied van armoedebestrijding en duurzame ontwikkeling worden door de milieuschade sterk ondermijnd. In een reactie op het rapport, het eerste in zijn soort, sprak VN-baas Kofi Annan woensdag dan ook van een ,,alarmerende'' analyse, waaraan de internationale gemeenschap niet voorbij kan gaan.

Volgens het rapport hebben de mensen de ecosystemen op aarde in de afgelopen vijftig jaar meer aangetast dan in welke andere periode dan ook. In hun groeiende behoefte aan voedsel, drinkwater, hout of energie zijn bossen omgehakt voor landbouwgrond, is de loop van rivieren aangetast en heeft de mens de natuur verwoest.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ga heen en vermenig vuldig U zelf.

En kijk waar het toe geleid heeft. Er wonen nu 6 miljard mensen op deze aarde. Er is op veel gebieden een tekort aan drink water en voedsel. Ik zag vandaag op tv dat het HEEL slecht gaat met onze aarde. 20% van alle dieren word met uitsterven bedreigd. Per minuut verdwijnen er 7 voetbalvelden aan tropisch bos. Dit is gewoon te ziek voor woorden. Maar eigenlijk heb ik de moed al opgegeven. Over 50 jaar is er geen leven meer mogenlijk op deze aarde. En wie zijn schuld is het. DAT VAN ONS ALLEMAAL!!!!!!!!!

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 11 months later...

jaja, die democrates site die liegtpuh2.gif over greenpeace logen ze ook. Ze zeiden dat greenpeace hun eigen boot had laten zinken...wat niet zo was! Hun boot was gesaboteerd door tegenstanders,en door die tegenstanders tot zinken gebracht.

Quote:
Op woensdag 08 maart 2006 17:21:44 schreef markvand het volgende:

Ze hebben wel sterke argumenten, zoals dat bijvoorbeeld minder dan 5% van de CO2 uitstoot door mensen wordt veroorzaakt.

soms kunnen zelfs 5 procent schadelijk zijn,

de ozonlaag is ook maar 3 mm dik

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 08 maart 2006 17:57:28 schreef Ann het volgende:

soms kunnen zelfs 5 procent schadelijk zijn,

de ozonlaag is ook maar 3 mm dik

Dan zouden die day after tomorrow sprookjes door vulkanen veroorzaakt kunnen worden.knipoog_dicht.gif

3 millimeter lijkt me trouwens sterk Anneke.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 08 maart 2006 17:21:44 schreef markvand het volgende:

Ze hebben wel sterke argumenten, zoals dat bijvoorbeeld minder dan 5% van de CO2 uitstoot door mensen wordt veroorzaakt.

En dat beetje weet het milieu wel weer leuk te verzieken.

Een paar graden warmer en je hebt natuurrampen.

Als die 95% (als dat waar is), zou verdwijnen zal tevens het milieu flink veranderen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 08 maart 2006 18:04:49 schreef Gorthaur het volgende:

[...]

En dat beetje weet het milieu wel weer leuk te verzieken.

Een paar graden warmer en je hebt natuurrampen.

Als die 95% (als dat waar is), zou verdwijnen zal tevens het milieu flink veranderen.

Het milieu wordt niet verziekt, het veranderd al sinds de aarde bestaat.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 08 maart 2006 18:06:55 schreef markvand het volgende:

[...]

Het milieu wordt niet verziekt, het veranderd al sinds de aarde bestaat.

wij versnellen het wel enorm,en dat is een feit +als het zo doorgaat word het broeikasteffect ooit zo hoog dat we mischien wel eens in de verre verre toekomst zoals Venus worden

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 08 maart 2006 18:06:55 schreef markvand het volgende:

[...]

Het milieu wordt niet verziekt, het veranderd al sinds de aarde bestaat.

Klopt. Met alle gevolgen van dien.

Maar dat vind ik geen excuus om het zelf ook maar een handje te helpen omdat we zonodig wat meer geld willen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Venus gaat altijd schuil onder een zeer dik wolkendek van druppels zwavelzuur. Van bovenaf gezien zorgt dat voor een grote helderheid omdat het wolkendek veel zonlicht weerkaatst. Vanaf de aarde is Venus hierdoor met het blote oog beter zichtbaar dan welke ster dan ook en als zodanig na de maan het helderste object aan de nachtelijke hemel. Aan de onderkant zorgt het wolkendek voor een heftig broeikaseffect waardoor de temperatuur op Venus hoog oploopt. De zon en nachtelijke sterrenhemel is dan ook nooit zichtbaar vanaf het venusoppervlak. De gemiddelde temperatuur is er met zo'n 480°C zelfs hoger dan op Mercurius. Het geel/oranjekleurige wolkendek draait sneller om de planeet dan dat de planeet zelf draait, waardoor er windsnelheden tot 100 m/s kunnen optreden.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Venus_(planeet)

dat wordt lekker warmpuh2.gif

de natuur houd zichzelf in stand en dat doet ze al miljoenen jaren,maar wij voegen opeens allerhande stoffen aan toe die oorspronkelijk er niet zijn,zoals auto uitlaatgassen fabrieken,vroegere cfk's die nog doorwerken ,lozingen in zee en noem maar op...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 08 maart 2006 18:17:40 schreef markvand het volgende:

Dan vraag ik me af hoe we al die vulkaan uitbarstingen overleeft hebben die om de zoveel tijd de temperatuur laten stijgen.

Die zat bij je 95% al in, weet je nog? En is de vulkanische activiteit de laatste eeuw toegenomen in vergelijking met daarvoor?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 08 maart 2006 18:55:07 schreef markvand het volgende:

Wat ik probeer te zeggen is dat als een gebied verstoord wordt door een paar graden ik me afvraag hoe het kan dat er dan niks gebeurd door een vulkaanuitbarsting, daar schommelt de temperatuur ook door om de zoveel tijd.

Wat ik probeer te zeggen is dat als die vulkanische activiteit een constante is in die lange perioden dat er vulkanen uitbarsten, dat de temperatuur die normaal gesproken er zou moeten zijn. Zouden die vulkaan uitbarstingen er niet zijn, dan zou ons klimaat nog anders zijn.

Er is een broeikaseffect. Waar we het bij milieuvervuiling over hebben is het 'versterkt broeikaseffect'.

Dat 'versterkt' is nou net het probleem. Op het gewone broeikaseffect is de natuur en mens nl. allang aangepast. Die versterking schopt dat juist kapot.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 08 maart 2006 19:15:18 schreef Gorthaur het volgende:

[...]

Wat ik probeer te zeggen is dat als die vulkanische activiteit een constante is in die lange perioden dat er vulkanen uitbarsten, dat de temperatuur die normaal gesproken er zou moeten zijn. Zouden die vulkaan uitbarstingen er niet zijn, dan zou ons klimaat nog anders zijn.

Er is een broeikaseffect. Waar we het bij milieuvervuiling over hebben is het 'versterkt broeikaseffect'.

Dat 'versterkt' is nou net het probleem. Op het gewone broeikaseffect is de natuur en mens nl. allang aangepast. Die versterking schopt dat juist kapot.

Het is toch niet constant? Af en toe barst er een vulkaan uit, niet aan een stuk door.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid