Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

9 uur geleden zei Flawless victory:


😂😂😂. Je kan niet eens lezen. Je zit zo ontzettend in je anti- modus dat je werkelijk niet meer lezen kunt. Wat heb jij voor opleiding gehad???? Zelfs met de mavo kan iemand begrijpen dat er niet staat dat Jezus “omkwam”, maar dat er staat dat Jezus in het vlees kwam OM DIVERSE REDENEN.  Het “om” hoort bij de bijwoordelijke bepaling “om diverse redenen”. 😂

Hij is niet alleen een waardeloze trol, maar een domme waardeloze trol.

Een trol is een persoon die berichten plaatst in een internetomgeving om voorspelbare emotionele reacties uit te lokken als woede, irritatie, verdriet of scheldpartijen - ook wel flames genoemd in internetjargon, opzettelijk verkeerde informatie geeft of zich doelbewust anders voordoet.

Aristarkos

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 uur geleden zei Paulus888:

je hoeft mij geen lesje theologie te geven hoor..

Op een christelijk forum zul je vooral theologische antwoorden krijgen. Het is wat het is.

Citaat

Het hiernamaals zoals jij het nu uitlegt is overigens iets dat door heel weinig mensen zo uitgelegd word. In het Jodendom kent men dit niet. Pas op de jongste dag word je met lichaam en al opgewekt uit de doden om beoordeeld te worden. Zoiets als een hiernamaals voor het hiernamaals kennen ze niet. 

Er zijn verschillende scholen in het jodendom, waarvan een aantal wel degelijk een hiernamaals leren. Ook in Jezus' tijd waren er gelovigen die het dodenrijk als een plaats zagen. Jezus refereert daaraan als Hij over Lazarus en de rijke man spreekt (Lucas 16).

Citaat

Tevens is het geestelijk sterven niet door een magische doop bewerkstelligt. Jij lijkt magisch te denken.

Het is geen magische handeling, maar een sacrament.

Citaat

Als God ergens niet is dan is het er niet.. Tenminste dat lijkt me, als je in een almachtige God gelooft. Anders zou er iets bestaan zonder God.

Nee, want God is niet gebonden aan zijn schepping. Hij kan dus buiten het geschapene bestaan.

Citaat

En dat God "ergens voor kan kiezen" is zo'n dooddoener iedere keer weer.

Dat maakt niet uit, zolang het waar is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei Robert Frans:

Er zijn verschillende scholen in het jodendom, waarvan een aantal wel degelijk een hiernamaals leren. Ook in Jezus' tijd waren er gelovigen die het dodenrijk als een plaats zagen. Jezus refereert daaraan als Hij over Lazarus en de rijke man spreekt (Lucas 16).

Dat was een illustratie en gaf geen werkelijkheid weer, De rijke man beelde de rijke klasse van regeerders uit die zich ook niet hield aan wat zij moesten doen, nl. onderwijs geven , zij gaven slechts kruimels aan de bedelaar die het gewone volk afbeelde, zij gingen dood in het verhaal, de dood in de schrift wordt ook vaak als een verandering van geestes gesteldheid gezien, er wordt geen letterlijke dood bedoelt, de regeerders klasse werd met uitzondering van enkele nederige mensen verworpen en de gewone mensen althans zij die er voor opern stonden kwamen in de schoot van Abraham, natuurlijk niet letterlijk.

De rijke man maakte zich zorgen over 5 broers die geen kennis hadden en ook in het meer van vuur zouden komen, De rijke man was een type van Juda , met de 5 broers  werden zeer waarschijnlijk de 5 broers van de letterlijke Juda , zoon van Jakob afgebeeld Juda had 5 broers bij een moeder (Lea)

Lukas 16 Tot Johannes waren er de Wet en de Profeten. Vanaf die tijd wordt Gods Koninkrijk als goed nieuws bekendgemaakt, en alle soorten mensen streven ernaar het te bereiken. 17 Hemel en aarde zouden nog eerder verdwijnen dan dat ook maar één deeltje van een letter uit de wet onvervuld blijft.     18 Iedereen die zich van zijn vrouw laat scheiden en met een ander trouwt, pleegt overspel. En iemand die met een gescheiden vrouw trouwt, pleegt overspel.

Omliggende verzen zijn dus ook zeer belangrijk, Jezus had het over Johannes, met Johannes doop kwam er ook een verandering voor iedereen

 

 

 

bewerkt door antoon
Link naar bericht
Deel via andere websites
20 uur geleden zei Flawless victory:


😂😂😂. Je kan niet eens lezen. Je zit zo ontzettend in je anti- modus dat je werkelijk niet meer lezen kunt. Wat heb jij voor opleiding gehad???? Zelfs met de mavo kan iemand begrijpen dat er niet staat dat Jezus “omkwam”, maar dat er staat dat Jezus in het vlees kwam OM DIVERSE REDENEN.  Het “om” hoort bij de bijwoordelijke bepaling “om diverse redenen”. 😂

Ik heb een foutje gemaakt, mea culpa. Ik zei "bedriegen" maar moest "bedreigen" zijn. Stop de tijd..

De rest van je op de man spelen leg ik naast me neer. Ik ben volwassener dan dat.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid