Spring naar bijdragen

Mensen en honden

Aanbevolen berichten

2 uur geleden zei Figulus:

Als uitbreiding op het arsenaal om het wat aantrekkelijker te maken, zou je het muisje ook kunnen verstoppen, bijvoorbeeld onder de vloerbedekking, of je bakt het aan voor extra attractie. Dus: eerst breek je de poten, rol je het door wat kattenkruid en bind je een touwtje aan zijn staart, waarna je het onder de vloerbedekking verstopt, eventueel bak je de muis aan als reactie van de kittens uitblijft. Dat simuleert de werkelijkheid toch behoorlijk, dunkt me. Je zou het muisje ook kunnen vervangen door een speelgoedmuisje – al vraag ik me dan af wat het nut zou zijn van het breken van de poten. Dat speelgoedmuisje zou je kunnen verwarmen tot het de lichaamstemperatuur van een echte muis heeft.

Beetje bot gevangen vandaag. Veel, heel veel protest en het zou een onvergeeflijke daad zijn. Cat tv kijken ze al op youtube. Maar niets zoals het echte ding natuurlijk. Maar het zal niet gebeuren.

Helaas lol... Misschien ooit stiekem... 

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Fundamenteel:

Beetje bot gevangen vandaag. Veel, heel veel protest en het zou een onvergeeflijke daad zijn. Cat tv kijken ze al op youtube. Maar niets zoals het echte ding natuurlijk. Maar het zal niet gebeuren.

Helaas lol... Misschien ooit stiekem... 

Als een kitten niet op de juiste manier leert jagen, kan het zijn dat ze alleen maar met hun prooi spelen in plaats van het serieus te nemen als een bron van voedsel. Dit kan leiden tot vele halfdode beestjes die een gruwelijke dood creperen. Over een onvergeeflijke daad gesproken! Ik zou die dames van je maar eens stevig toespreken en direct, voor de ogen van iedereen in huis, die muis zijn nek breken en opvreten

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 uur geleden zei Figulus:

Als een kitten niet op de juiste manier leert jagen, kan het zijn dat ze alleen maar met hun prooi spelen in plaats van het serieus te nemen als een bron van voedsel. Dit kan leiden tot vele halfdode beestjes die een gruwelijke dood creperen. Over een onvergeeflijke daad gesproken! Ik zou die dames van je maar eens stevig toespreken en direct, voor de ogen van iedereen in huis, die muis zijn nek breken en opvreten

Of een laserpointer. Kunnen ze nooit vangen, maar jij wel zogezegd. Wat ze meteen toont wie de apex is haha. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 minuten geleden zei Figulus:

Dat heeft mij eens mijn huiskamer gekost toen ik mijn vorige hond kennis liet maken met dergelijke techniek.

Hier vliegen ze naar alle kanten, eens wakker. Maar ze slapen nog merendeel. Op dag 2 lagen ze al te dabben en te knorren tegen mij. 

Normaal ben ik een cheapskate, maar mijn huiskamer en meer wordt helemaal vernieuwd. Katvriendelijk. Wat het al is, maar ik ga het extreem aanpakken. Schabben die tot het plafond leiden en meerdere slaaphoeken. Ze hebben al een slaapkamer met led lichtjes en een oude telefoon als tv met cat games op.

Die beesten liggen hier al gespreid op hun rug met een vrij dik buikske :D Zusjes die gered zijn en nooit gescheiden zullen worden tenzij de dood. 

bewerkt door Fundamenteel
Het plafond
Link naar bericht
Deel via andere websites
35 minuten geleden zei Fundamenteel:

Hier vliegen ze naar alle kanten, eens wakker. Maar ze slapen nog merendeel. Op dag 2 lagen ze al te dabben en te knorren tegen mij. 

Normaal ben ik een cheapskate, maar mijn huiskamer en meer wordt helemaal vernieuwd. Katvriendelijk. Wat het al is, maar ik ga het extreem aanpakken. Schabben die tot het plafond leiden en meerdere slaaphoeken. Ze hebben al een slaapkamer met led lichtjes en een oude telefoon als tv met cat games op.

Die beesten liggen hier al gespreid op hun rug met een vrij dik buikske :D Zusjes die gered zijn en nooit gescheiden zullen worden tenzij de dood. 

Ik ben altijd een voorstander geweest van het halen van dieren uit het asiel. Een dier uit het asiel behoort goedkoop te zijn; dat is tenminste mijn logische verwachting, vooral omdat veel asielen zich inzetten om dieren een nieuw thuis te geven en meestal geen commerciële intenties hebben. Toch moet ik 425 euro betalen voor een pup en 150 euro voor een kitten uit het asiel. Dat slaat nergens op; ik kan net zo goed een nieuw dier kopen bij een commerciële fokker. Tegenwoordig kost een goed hart je een rib uit je lijf! Waar is de redelijkheid gebleven?

Link naar bericht
Deel via andere websites
32 minuten geleden zei Figulus:

Ik ben altijd een voorstander geweest van het halen van dieren uit het asiel. Een dier uit het asiel behoort goedkoop te zijn; dat is tenminste mijn logische verwachting, vooral omdat veel asielen zich inzetten om dieren een nieuw thuis te geven en meestal geen commerciële intenties hebben. Toch moet ik 425 euro betalen voor een pup en 150 euro voor een kitten uit het asiel. Dat slaat nergens op; ik kan net zo goed een nieuw dier kopen bij een commerciële fokker. Tegenwoordig kost een goed hart je een rib uit je lijf! Waar is de redelijkheid gebleven?

Deze zijn gratis in mijn schoot beland. En ik denk dat het het beste scenario voor beide was omdat ze gescheiden zouden worden. Hoe ze voor elkaar opkomen en zorgen is een genot om waar te nemen. Ik ben gesmolten en als ik verliefd word... 

Het is niet alleen dat dier dat je redt, maar ook het asiel dat je steunt. Maar deze hebben nooit een asiel gezien, enkel een schuur met hooi. Nu zachte donsdekentjes met warmwater kruikjes. Persoonlijk heb ik ze graag jong. Meteen aan alles gewoon laten worden. Stofzuiger, water, kammen, nagels knippen, pootjes invetten,... 

450 euro is wel veel geld, maar ik ken mensen die er duizendtallen euro's aan uitgeven. En ik vind mijn straatkatten veel socialer en liever dan hun raskatten hoor. :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei Fundamenteel:

450 euro is wel veel geld

Dat vind ik ook. De volgende hond wordt een voor commerciële doeleinden gefokte pitbull van 800 euro. Misschien wat meer als het een hele mooie betreft. Heb ik ook nog wat in de melk te brokkelen als het aankomt op temperament.

Link naar bericht
Deel via andere websites
17 minuten geleden zei Figulus:

Dat vind ik ook. De volgende hond wordt een voor commerciële doeleinden gefokte pitbull van 800 euro. Misschien wat meer als het een hele mooie betreft. Heb ik ook nog wat in de melk te brokkelen als het aankomt op temperament.

Ze pakken dat temprament vaak over van de baas. Je kan er springkonijnen of rustige beesten van maken. Zolang ze maar consequent zot mogen doen, alleen dan op een hondenweide ofzo. Thuis zou mijn hond nooit rondjes mogen lopen of blaffen op de bel. Dat wordt van pups af meteen duidelijk gemaakt. Tegen een hond moet je veel strenger zijn als tegen een kat. Maar eens de hond zijn routine heeft en kent heb je daar eigenlijk ook geen last meer van. Katten kunnen wel eens een zootje maken. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
32 minuten geleden zei Fundamenteel:

Zolang ze maar consequent zot mogen doen, alleen dan op een hondenweide ofzo.

Dat heb ik een paar keer geprobeerd, met als gevolg vele hondjes aan het rennen voor hun leven. Deze wordt er helemaal opgewonden van en gaat op zoek naar instant bevrediging met het minste risico. Dieren hebben het volste recht om pragmatisch te zijn, dus ik geef de dierenarts wat rust en zoek het vertier elders.

Link naar bericht
Deel via andere websites
19 uur geleden zei Figulus:

Dat heb ik een paar keer geprobeerd, met als gevolg vele hondjes aan het rennen voor hun leven. Deze wordt er helemaal opgewonden van en gaat op zoek naar instant bevrediging met het minste risico. Dieren hebben het volste recht om pragmatisch te zijn, dus ik geef de dierenarts wat rust en zoek het vertier elders.

Pitbulls en staffies zijn nochtans heel goed te heropvoeden. Veel honden die agressief opgevoed werden, kunnen daarna terug sociaal opgevoed worden. 

Maar dat zal niet op 1 dag lukken. 

Daarom heb ik ze ook liever als pup. Meteen blootstellen aan alles, zelfs vuurwerk. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Fundamenteel:

Pitbulls en staffies zijn nochtans heel goed te heropvoeden. Veel honden die agressief opgevoed werden, kunnen daarna terug sociaal opgevoed worden. 

Maar dat zal niet op 1 dag lukken. 

Daarom heb ik ze ook liever als pup. Meteen blootstellen aan alles, zelfs vuurwerk. 

Volgens mij ben je niet helemaal bekend met het fenomeen pitbull. Een echte pitbull moet meestal niets of heel weinig hebben van andere honden. Dat is inherent aan hun aard en niet op te lossen. Gelukkig vertaalt deze agressie zich niet binnenshuis. Ik heb een ontzettend deemoedig hondje dat uitstekend naar me luistert en volop respect toont.

Niet zo van dat verwijfde man!

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 uur geleden zei Figulus:

Volgens mij ben je niet helemaal bekend met het fenomeen pitbull. Een echte pitbull moet meestal niets of heel weinig hebben van andere honden. Dat is inherent aan hun aard en niet op te lossen. Gelukkig vertaalt deze agressie zich niet binnenshuis. Ik heb een ontzettend deemoedig hondje dat uitstekend naar me luistert en volop respect toont.

Niet zo van dat verwijfde man!

Een pitbull en staffie zijn echt veel beter te heropvoeden dan meeste andere honden. 

Ze hebben onterecht zo'n slechte reputatie, ze gebruikten die voor al dat stoer gedoe als babysitters en al. En als die getraind werd om te vechten, is dat vaak af te leren. Niet altijd. Als je hond echt luistert, doet die zelfs niet agressief naar anderen aan de leiband tenzij gevaar. 

Asielen werken regelmatig met succes aan zulke honden. Succesverhalen te vinden op youtube. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hier is de schoktherapie voorbij en hebben ze zich compleet overgegeven. 

Al wie depressief is zou eens kunnen bonden met een kat. Succes gegarandeerd. Honden zouden ook wel gaan, maar zijn te makkelijk.

Hier zijn ze aan alle geluiden gewoon maar kijken nog wat schuchter naar de stofzuiger. Ik ben er een week mee bezig, ze kennen de grenzen en weten waar ze mogen komen en waar ze moeten ontlasten. 

Komend weekend gaan we knutselen. Zo'n krabpaal kost gauw 250 euro. Ik maak voor 250 euro zo'n 10 palen.

Link naar bericht
Deel via andere websites