Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

28 minuten geleden zei Bootje88:

Was hij christen?

Ach, dat ligt er waarschijnlijk aan, aan wie je het vraagt. De meeste  mensen die zichzelf christ noemen, worden door andere christenen weer heidenen genoemd. Wat doet het er nog toe hij is immers overleden ? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Bootje88:

Was hij christen?

Geef eerst maar eens een definitie van 'christen'.  Er zijn genoeg christenen die ik liever niet ontmoet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
57 minuten geleden zei Hopper:

Geef eerst maar eens een definitie van 'christen'.  Er zijn genoeg christenen die ik liever niet ontmoet.

Dat bedoel ik dus . Dat jii een hoop christen liever niet ontmoet, ligt niet aan de definitie van christen.

Het is op zich simpel. Een christen is iemand die gelooft in Jezus. Daarbinnen zijn ontelbare variaties mogelijk die elkaar zeker niet allemaal goed gezind zijn.

Voor de beoordeling of iemand christen is, is de mening van @Hopper van geen enkel belang. Als iemand zelf vindt dat hij het is, dan is hij het. 

bewerkt door Dat beloof ik
Link naar bericht
Deel via andere websites
43 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Dat bedoel ik dus . Dat jii een hoop christen liever niet ontmoet, ligt niet aan de definitie van christen.

Het is op zich simpel. Een christen is iemand die gelooft in Jezus. Daarbinnen zijn ontelbare variaties mogelijk die elkaar zeker niet allemaal goed gezind zijn.

Voor de beoordeling of iemand christen is, is de mening van @Hopper van geen enkel belang. Als iemand zelf vindt dat hij het is, dan is hij het. 

Daarom zal ik mijzelf ook nooit 'christen' noemen.   Het is een term welke inhoudsloos is.  Een containerbegrip.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid