Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

15 uur geleden zei Hermanos2:

Zou het kunnen zijn (ik speel al langer met deze gedachte) dat niet ieder mens dezelfde kans krijgt maar dat God met een select gezelschap verder gaat? 

Ik denk dat iedereen dezelfde kans krijgt. Maar op dit moment handelt God via een select gezelschap. Dat selecte gezelschap is de Gemeente. De Gemeente bestaat uit volgelingen van Jezus Christus. Je zou ook kunnen zeggen, dat de nieuwe Adam in ondertrouw is met het nageslacht van Eva (Genesis 3:15). Op dit moment, sinds de uitstorting van de Heilige Geest op die eerste pinksterdag in Jeruzalem, wordt aan de Gemeente gebouwd.

Als Eva gereed is voor het huwelijk (de gemeente is voltallig!) dan gaat ze, onder leiding van Koning Jezus Christus, functioneren als parlement voor de rest van de mensheid (Zie het laatste hoofdstuk van Openbaring 22:1-2 (NBG1951):

  • En hij toonde mij een rivier van water des levens, helder als kristal, ontspringende uit de troon van God en van het Lam. Midden op haar straat en aan weerszijden van de rivier staat het geboomte des levens, dat twaalfmaal vrucht draagt, iedere maand zijn vrucht gevende; en de bladeren van het geboomte zijn tot genezing der volkeren.
Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei Hetairos:

Ik denk dat iedereen dezelfde kans krijgt. Maar op dit moment handelt God via een select gezelschap. Dat selecte gezelschap is de Gemeente. De Gemeente bestaat uit volgelingen van Jezus Christus. Je zou ook kunnen zeggen, dat de nieuwe Adam in ondertrouw is met het nageslacht van Eva (Genesis 3:15). Op dit moment, sinds de uitstorting van de Heilige Geest op die eerste pinksterdag in Jeruzalem, wordt aan de Gemeente gebouwd.

Als Eva gereed is voor het huwelijk (de gemeente is voltallig!) dan gaat ze, onder leiding van Koning Jezus Christus, functioneren als parlement voor de rest van de mensheid (Zie het laatste hoofdstuk van Openbaring 22:1-2 (NBG1951):

  • En hij toonde mij een rivier van water des levens, helder als kristal, ontspringende uit de troon van God en van het Lam. Midden op haar straat en aan weerszijden van de rivier staat het geboomte des levens, dat twaalfmaal vrucht draagt, iedere maand zijn vrucht gevende; en de bladeren van het geboomte zijn tot genezing der volkeren.

De vraag die dan bij mij opkomt is: wanneer krijgt iedereen gelijke kansen? Want nu is dat beslist niet het geval. Dat zie ik niet vóór Jezus' wederkomst gebeuren. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Hermanos2:

De vraag die dan bij mij opkomt is: wanneer krijgt iedereen gelijke kansen? Want nu is dat beslist niet het geval. Dat zie ik niet vóór Jezus' wederkomst gebeuren. 

Zie Hebreeën 2 en dan met name vers 14-15:

  • “Ziehier ik en de kinderen, die God mij gegeven heeft. Daar nu de kinderen aan bloed en vlees deel hebben, heeft ook Hij op gelijke wijze daaraan deel gekregen, opdat Hij door zijn dood hem, die de macht over de dood had, de duivel, zou onttronen, en allen zou bevrijden, die gedurende hun ganse leven door angst voor de dood tot slavernij gedoemd waren.

Die angst voor de dood is universeel en betreft de hele mensheid, maar wordt individueel ervaren. God zoekt door zijn Heilige Geest overal naar die mensen ‘die gedurende hun ganse leven door angst voor de dood tot slavernij gedoemd zijn’. Dus onafhankelijk van welke religie of omstandigheden of kennis waarin deze aspirant gemeenteleden zich bevinden.

Denk ook aan wat in 2 Kronieken 16:9 (NBG1951) wordt opgemerkt: “Want des HEREN ogen gaan over de gehele aarde, om krachtig bij te staan hen, wier hart volkomen naar Hem uitgaat….”

Dit proces - het zoeken en vinden - vindt in het heden (dus in ons hier en nu) plaats. Het proces is afgerond en voltooid wanneer Jezus terugkomt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid