Spring naar bijdragen

Personificatie van Christus. Of toch maar liever een andere personificatie?


Aanbevolen berichten

Met Christus ben ik gekruisigd, en toch leef ik, niet meer mijn ik, maar Christus leeft in mij. 

Paulus is vrij helder in zijn brieven, dat wat we 'Christus' noemen kan leven in de mens.   Paulus was een personificatie van Christus, net zoals Jezus een personificatie van Christus is.  (Daarom is Jezus ook niet God, want dan zou Paulus ook God zijn.)

Deze personificatie staat in principe voor ieder mens open.   Het waarachtig Licht schijnt immers in ieder mens komende in de wereld.   Maar doorgaans is de personificatie welke de mens ontwikkeld er een van natuurlijke mens.   De mens meent dat hij de persoon is die uit zijn vader en moeder is voortgekomen.

Maar het kan nog erger, sommige mensen lijken wel een personificatie van Satan.  Ik zal ze hier niet noemen, want dan worden hun fans opstandig.   Maar grosso modo kun jij als natuurlijke mens jezelf laten aantrekken tot de liefdeskracht van dé Christus.   Want er is maar één Christus, verschijnend in velen.  (Minimaal in Jezus en Paulus )

Of je laat je aantrekken tot de vertegenwoordigers van Satan die zo her en der president (of premier in het geval van Israel) zijn.  De bekende rattenvangers.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Hopper:

Met Christus ben ik gekruisigd, en toch leef ik, niet meer mijn ik, maar Christus leeft in mij. 

Paulus is vrij helder in zijn brieven, dat wat we 'Christus' noemen kan leven in de mens.   Paulus was een personificatie van Christus, net zoals Jezus een personificatie van Christus is.  (Daarom is Jezus ook niet God, want dan zou Paulus ook God zijn.)

 


Ik ben het met je eens, met dien verstande dat in mijn optiek Jezus wel degelijk God is, van baby af aan ontvangen van de Heilige Geest, geboren uit de maagd Maria.  Dat neemt niet weg dat wanneer wij elkaar kunnen  aanzien in Christus, dan zien wij (een stukje van) God in die mens.  In Paulus, in Hopper, enz. Zoals je ook schrijft in je onderschrift. 

 

4 uur geleden zei Hopper:

 

Deze personificatie staat in principe voor ieder mens open.   Het waarachtig Licht schijnt immers in ieder mens komende in de wereld.   Maar doorgaans is de personificatie welke de mens ontwikkeld er een van natuurlijke mens.   De mens meent dat hij de persoon is die uit zijn vader en moeder is voortgekomen.


Dat is de staat van wat Paulus “de oude mens” noemt in ieder van ons (geweest).

 

4 uur geleden zei Hopper:

 

Maar het kan nog erger, sommige mensen lijken wel een personificatie van Satan.  Ik zal ze hier niet noemen, want dan worden hun fans opstandig.  

 

 

Als je jezelf helemaal van politiek had onthouden dan was ik het met je eens geweest op dit punt. Maar jammer genoeg doe je dat zelf niet, daarom vind ik het lastig met je te communiceren op dit vlak. Dus ik houd wijselijk mijn mond maar. Ik vind het jammer dat mede daardoor je boodschap maar ten dele overkomt.
 

 

4 uur geleden zei Hopper:

  Maar grosso modo kun jij als natuurlijke mens jezelf laten aantrekken tot de liefdeskracht van dé Christus.   Want er is maar één Christus, verschijnend in velen.  (Minimaal in Jezus en Paulus )

Of je laat je aantrekken tot de vertegenwoordigers van Satan die zo her en der president (of premier in het geval van Israel) zijn.  De bekende rattenvangers.

 

Wat betreft die vertegenwoordigers van Satan, dat geldt voor de hele politiek. Ik vind het jammer dat je je eigen politieke voorkeur(en) als die van Christus poneert (want Jezus is het politiek gezien volgens jou altijd met je eens) terwijl het andermans politieke voorkeur is die je des Satans poneert. Ik geloof dat Jezus helemaal buiten de politiek staat. 

bewerkt door Flawless victory
Link naar bericht
Deel via andere websites

De Christus zoals die in de mens leeft kent in het geheel geen politieke opvattingen.  Maar een mens kan geen twee heren dienen, je kunt niet én Satan dienen én Christus in je leven.   De geestelijke mens(en) vinden genoegen in elkaar en zij laten hen die Satan dienen maar wat.   Dat Satan de mens verleidt in de wereldse genoegens dat ondervond ook Jezus: de hele wereld werd hem aangeboden door Satan.

Onder wereldse genoegens schaar ik ook het plezier hebben in een genocide of het plezier hebben in de dood van een Turkse politicus.   De Christus die in de mens leeft heeft alleen de zin van Christus.

bewerkt door Hopper
Link naar bericht
Deel via andere websites
34 minuten geleden zei Hopper:

De Christus zoals die in de mens leeft kent in het geheel geen politieke opvattingen.  Maar een mens kan geen twee heren dienen, je kunt niet én Satan dienen én Christus in je leven.   De geestelijke mens(en) vinden genoegen in elkaar en zij laten hen die Satan dienen maar wat.   Dat Satan de mens verleidt in de wereldse genoegens dat ondervond ook Jezus: de hele wereld werd hem aangeboden door Satan.

 


Inderdaad. Dus zeker ook de politieke opvattingen van Hopper niet. 
 

 

34 minuten geleden zei Hopper:

Onder wereldse genoegens schaar ik ook het plezier hebben in een genocide of het plezier hebben in de dood van een Turkse politicus.   De Christus die in de mens leeft heeft alleen de zin van Christus.

 

Op dit soort vooroordelen en onjuiste beschuldigingen ga ik maar niet in, noch retourneer ik ze, wat eenvoudig zou zijn. De Vader kent ieders hart. Ik wens je van harte Gods zegen toe.

bewerkt door Flawless victory
Link naar bericht
Deel via andere websites
6 uur geleden zei Dat beloof ik:

Waar beweert hij dat?

In Galaten 2:20.  Ik ben met Christus gekruisigd, en niet meer ik leef, maar Christus leeft in mij.

Paulus was/is net zoals Jezus Zoon van God.  Christus was niet de achternaam van Jezus.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Hopper:

In Galaten 2:20.  Ik ben met Christus gekruisigd, en niet meer ik leef, maar Christus leeft in mij.

Paulus was/is net zoals Jezus Zoon van God.  Christus was niet de achternaam van Jezus.

Daarmee drukt hij uit dat hij tot geloof in Jezus is gekomen. Niet dat hij een personificatie van Jezus is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
48 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Daarmee drukt hij uit dat hij tot geloof in Jezus is gekomen. Niet dat hij een personificatie van Jezus is.

Nee, dat is onwaar.  Paulus zegt dat hij mét Christus is gekruisigd.  Paulus is dus geestelijk dood en zijn plaats is ingenomen door Christus.  Geloven in Christus is 'dood' , Christus  zijn is levend.   Ieder mens die zichzelf kruisigt kan Zoon van God worden, net zoals Jezus Zoon van God is.

Johannes 14:19-20 bewijzen ook  het Zoonschap:

9 Nog een kleinen tijd, en de wereld zal Mij niet meer zien; maar gij zult Mij zien; want Ik leef, en gij zult leven.

20 In dien dag zult gij bekennen, dat Ik in Mijn Vader ben, en gij in Mij, en Ik in u.

------------------------------

Je zit wellicht teveel in het kerkelijke gedachtegoed dat Jezus ook God is.  Door een kerkelijke dwaling is God opgesplitst in 3 personen.   In werkelijkheid is er slechts één God.   Jezus leeft in eeuwigheid samen met de Vader als de Zoon. (Ik en de Vader zijn één).   Paulus heeft hetzelfde bereikt als Jezus door zichzelf te kruisigen.   Dit kruisigen kan alleen  geestelijk kruisigen betekenen, want volgens mij is Paulus fysiek onthoofd en niet gekruisigd.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid