Spring naar bijdragen

Moeten wij de wereldgeest volgen of de Bijbel?


Aanbevolen berichten

Op 30-6-2023 om 05:55 zei Dat beloof ik:

Jij vind dit een voorbeeld,  Maar in mijn ogen is het dat niet. Concreet: welke tekst bedoelje met "hoe liefde tot stand komt in haar oorspronkelijke bedoeling.".

Ze quoteren bv Korintiërs 13 over liefde maar klasseren Korintiërs 6:10 vertikaal.  Er zijn er zelfs die denken dat het over tempelhoeren of polyamoureuze relaties gaat. Maar het is duidelijk zonder enige tegenstrijdigheden. De natuurlijke liefde is tussen een man en een vrouw om een kind te baren. Als we agenda's volgen die anders onderwijzen, hebben wij met iets te maken dat kwaadaardig is en ons misleidt.

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
6 uur geleden zei Fundamenteel:
Op 30-6-2023 om 05:55 zei Dat beloof ik:

Jij vind dit een voorbeeld,  Maar in mijn ogen is het dat niet. Concreet: welke tekst bedoelje met "hoe liefde tot stand komt in haar oorspronkelijke bedoeling.".

Ze quoteren bv Korintiërs 13 over liefde maar klasseren Korintiërs 6:10 vertikaal.  Er zijn er zelfs die denken dat het over tempelhoeren of polyamoureuze relaties gaat. Maar het is duidelijk zonder enige tegenstrijdigheden. De natuurlijke liefde is tussen een man en een vrouw om een kind te baren. Als we agenda's volgen die anders onderwijzen, hebben wij met iets te maken dat kwaadaardig is en ons misleidt.

Dat was niet wat ik vroeg. Concreet aub. Niet wat anderen doen, maar wat jij vind.
Welke tekst bedoel je met "hoe liefde tot stand komt in haar oorspronkelijke bedoeling".

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
51 minuten geleden zei Fundamenteel:
Op 1-7-2023 om 17:51 zei Dat beloof ik:

Dat was niet wat ik vroeg. Concreet aub. Niet wat anderen doen, maar wat jij vind.
Welke tekst bedoel je met "hoe liefde tot stand komt in haar oorspronkelijke bedoeling".

 

Die teksten bedoelde ik dus

Je wil dus geen antwoord geven, je hebt dan dus zelf helemaal geen idee over welke teksten je het hebt. Duidelijk. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Je wil dus geen antwoord geven, je hebt dan dus zelf helemaal geen idee over welke teksten je het hebt. Duidelijk. 

Lees mijn eerste bericht daarover, lees dan de teksten die ik gaf. Dat is dus wat ik bedoelde. De liefde begint tussen een man en een vrouw om het natuurlijke proces voort te zetten en niet uit te sterven als soort.

Op 5-4-2023 om 16:37 zei Fundamenteel:

Simpele vraag.

Veel mensen dweepen vandaag met enkele citaten over liefde, maar gaan aan citaten van datzelfde hoofdstuk voorbij hoe liefde tot stand komt in haar oorspronkelijke bedoeling. En dat is maar 1 voorbeeld.

Zo zijn er ook veel christenen die abortus als vrouwenrecht kaderen en daarmee genderongelijkheid in de hand werken; door kind en man van mensenrechten te strippen.

Man en vrouw. Je kan natuurlijk nog liefde voor andere mensen hebben. Maar die bedrijven gebeurt volgens de natuurlijke gang van zaken tussen een man en vrouw.

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Fundamenteel:
3 uur geleden zei Dat beloof ik:

Je wil dus geen antwoord geven, je hebt dan dus zelf helemaal geen idee over welke teksten je het hebt. Duidelijk. 

Lees mijn eerste bericht daarover, lees dan de teksten die ik gaf. Dat is dus wat ik bedoelde. De liefde begint tussen een man en een vrouw om het natuurlijke proces voort te zetten en niet uit te sterven als soort.

Dat is nergens in die teksten terug te lezen. Daarom vroeg ik het en daarom is mijn conclusie dat je zelf helemaal geen idee hebt over welke teksten je het hebt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...

Mag ik ook even delen: komen wij hier om ons op Zijn Woord te vormen of Zijn Woord op deze wereld te hervormen?

Zoals geweten kan je maar 1 Meester dienen.  De duivel is nog steeds de koning van deze wereld.

Hoe kunnen wij als christenen voorbij gaan aan dat feit als het vlak voor onze neus staat? "Pride". En daar dan nog in meegaan...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid