koekske 0 Geplaatst 16 november 2022 Rapport Share Geplaatst 16 november 2022 Naast moeder maria zijn er een aantal O.L.V.'s, waaronder O.L.V. van bijstand. Echter wordt ze in gebeden soms aangesproken alsof ze Maria is...heeft iemand een verklaring? Alvast bedankt. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Robert Frans 1.656 Geplaatst 16 november 2022 Rapport Share Geplaatst 16 november 2022 (bewerkt) 18 minuten geleden zei koekske: Naast moeder maria zijn er een aantal O.L.V.'s, waaronder O.L.V. van bijstand. Echter wordt ze in gebeden soms aangesproken alsof ze Maria is...heeft iemand een verklaring? Alvast bedankt. Ja hoor, die heb ik en die is heel simpel: omdat zij daadwerkelijk Maria ís. Ze heeft door de eeuwen heen vele titels gekregen, zowel per regio als internationaal, waarvan Onze Lieve Vrouwe (van ...), er een is. Al die 'Onze Lieve Vrouwen' zijn dus één en dezelfde persoon. 16 november 2022 bewerkt door Robert Frans Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hermanos2 549 Geplaatst 16 november 2022 Rapport Share Geplaatst 16 november 2022 1 uur geleden zei koekske: Naast moeder maria zijn er een aantal O.L.V.'s, waaronder O.L.V. van bijstand. Echter wordt ze in gebeden soms aangesproken alsof ze Maria is...heeft iemand een verklaring? Alvast bedankt. Ik weet uit ervaring dat dit in Spaanstalige landen ook het geval is. Robert Frans legt zojuist al de vele Maria's uit. Op dezelfde heeft men een Jezus voor de armen, voor de zieken, etc etc. Teveel om op te noemen. Maar net als met Maria is het telkens dezelfde persoon. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Dat beloof ik 994 Geplaatst 17 november 2022 Rapport Share Geplaatst 17 november 2022 Grappig is wel dat je zo de ontwikkeling van een religie ziet. Enkelen weten exact te vertellen hoe het zit, maar er zijn ook mensen die er van overtuig zijn dat het om verschillende personen gaat en die vragen zich waarom ze allemaal OLV worden genoemd. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten