Spring naar bijdragen

New World Translation of the Holy Scriptures


Aanbevolen berichten

Onlangs las ik hierin enkele hoofdstukken uit de boeken Isaiah, Jeremiah en Ezekiel. 

Ik ben bekend met de 1984 editie. Die vond ik eigenlijk nooit fijn om grote lappen tekst te lezen. Stroef, houterig. Deze '2013 revision' is een enorme verbetering. Leest soepel. Vergelijkbaar met NIV en CSB, met een vleugje ESV. Ik ben echt aangenaam verrast en nieuwsgierig naar meer. Dus ben ik maar weer vooraan begonnen. Genesis nu al bijna uitgelezen. Ben bij hoofdstuk 41. Prachtig! 

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 uur geleden zei Hermanos2:

Zojuist het boek Job uitgelezen. Ook hier een compliment voor de vertalers. Bijzonder fijn om te lezen. De krachtige poëzie blijft behouden in combinatie met een goede leesbaarheid. 

Interessant. Wat is het verschil tussen wat je nu leest en andere versies van Job die je eerder las? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 months later...
Op 23-6-2022 om 18:30 zei Hermanos2:

Onlangs las ik hierin enkele hoofdstukken uit de boeken Isaiah, Jeremiah en Ezekiel. 

Ik ben bekend met de 1984 editie. Die vond ik eigenlijk nooit fijn om grote lappen tekst te lezen. Stroef, houterig. Deze '2013 revision' is een enorme verbetering. Leest soepel. Vergelijkbaar met NIV en CSB, met een vleugje ESV. Ik ben echt aangenaam verrast en nieuwsgierig naar meer. Dus ben ik maar weer vooraan begonnen. Genesis nu al bijna uitgelezen. Ben bij hoofdstuk 41. Prachtig! 

De 1984 editie gebruikte 'maiden' in Isaiah 7:14. Helaas heeft men nu 'young woman' gebruikt in de nieuwere versie. Maiden was mijns inziens een correcte weergave voor deze jonge vrouw van huwbare leeftijd wat overduidelijk maagd suggereert. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid