Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Nu eens geen discussie of Job echt bestaan heeft. Of wanneer en door wie het boek geschreven werd. Etc. 

Welke lessen kunnen we trekken uit het boek Job? 

Ten eerste dat je geen grote bek moet opzetten tegen God. Misschien geeft Hij wel antwoord. Liever een voorbeeld nemen aan Abraham en Mozes die hun kritiek meer bescheiden formuleerden.

Ten tweede. Als je op ziekenbezoek gaat bij een ernstig zieke is zwijgen vaak goud. De ergste vraag is: Hoe gaat het met je? Hou liever eens je mond en probeer bij iemand te zijn. Een omhelzing of het vasthouden van iemands hand toont je medeleven. Praat pas als daarom gevraagd wordt. 

Ten derde.... (wordt vervolgd) 

Link naar bericht
Deel via andere websites
54 minuten geleden zei Hermanos2:

Nu eens geen discussie of Job echt bestaan heeft. Of wanneer en door wie het boek geschreven werd. Etc. 

Welke lessen kunnen we trekken uit het boek Job? 

Ten eerste dat je geen grote bek moet opzetten tegen God. Misschien geeft Hij wel antwoord. Liever een voorbeeld nemen aan Abraham en Mozes die hun kritiek meer bescheiden formuleerden.

Ten tweede. Als je op ziekenbezoek gaat bij een ernstig zieke is zwijgen vaak goud. De ergste vraag is: Hoe gaat het met je? Hou liever eens je mond en probeer bij iemand te zijn. Een omhelzing of het vasthouden van iemands hand toont je medeleven. Praat pas als daarom gevraagd wordt. 

Ten derde.... (wordt vervolgd) 

Waarom zou je geen grote bek moeten opzetten tegen God?

Ik lees in Job juist een grote mond van God.. "heb ik dit niet gedaan, heb ik dat niet gedaan". Lijkt heel erg op een mens met een minderwaardigheidscomplex.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
40 minuten geleden zei Foppe86:

Waarom zou je geen grote bek moeten opzetten tegen God?

Ik lees in Job juist een grote mond van God.. "heb ik dit niet gedaan, heb ik dat niet gedaan". Lijkt heel erg op een mens met een minderwaardigheidscomplex.

 

Moet jij nou echt iedere discussie verkloten? Heb jij geen greintje fatsoen in je lijf? Doe iets zinvols. Ga voor een trein liggen ofzo. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Job leert dat het beter is u te nederigen en niet God de schuld van alles te geven. Hij verliest alles en komt op een lange lijdensweg terecht. Hij wordt beschuldigd door de mens, maar vecht voor zijn onschuld. Later wordt hij beschuldigd door God en bekent hij schuld waardoor God hem opnieuw zegent met overvloed.

We leren ook dat in dagen van Job er nog dinosaurussen rondliepen.

 

22905618c8b2a807ccd7a8dd01d6cc16.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid