Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Ik zag op Facebook een christen met zijn spik splinternieuwe auto staan met zeker een waarde van meer dan 50.000 euro. Hij zei: "Thx God!" En 500 likes met "het is jou gegunt" en zo. Hij had erbij geschreven dat hij er hard voor gewerkt had na jaren van tegenslagen en dat we dit ook kunnen bereiken, als we niet opgeven. Het zou ook allemaal genade zijn. Dus genade (is gekregen om niets) en hard voor gewerkt (is verdient). Ik geloof hem niet zo. Het is tegenstrijdig ook. Het beweren dat het genade is en dat je er hard voor gewerkt hebt. Voor God is een fiets waar een kleuter vol trots op fietst, minstens net zo veel waard als voor hem die auto. Maar ik denk dat een kleuter beter snapt hoe het zit. Hij is blij dat hij kan fietsen! Niet met die fiets. En dan zijn auto en mijn oude auto van 21 jaar. Kunnen wij niet het zelfde? Van a naar b? Wees daar blij mee. Maar boven al: Adam is de rijkste, want hij kreeg van God heel de wereld. 😉 Dat verdelen en heersen is met de zondeval gekomen. Soms loop ik in de natuur en ben ik ervan bewust, hoe rijk Gods wereld is. En daar mag ik van genieten. Van de bomen. Van de Zon. Van het heelal. Allemaal van God gekregen. 😃 

Hoe staan jullie hierin?

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Gaitema:

Ik zag op Facebook een christen met zijn spik splinternieuwe auto staan met zeker een waarde van meer dan 50.000 euro. Hij zei: "Thx God!" En 500 likes met "het is jou gegunt" en zo. Hij had erbij geschreven dat hij er hard voor gewerkt had na jaren van tegenslagen en dat we dit ook kunnen bereiken, als we niet opgeven. Het zou ook allemaal genade zijn. Dus genade (is gekregen om niets) en hard voor gewerkt (is verdient). Ik geloof hem niet zo. Het is tegenstrijdig ook. Het beweren dat het genade is en dat je er hard voor gewerkt hebt. Voor God is een fiets waar een kleuter vol trots op fietst, minstens net zo veel waard als voor hem die auto. Maar ik denk dat een kleuter beter snapt hoe het zit. Hij is blij dat hij kan fietsen! Niet met die fiets. En dan zijn auto en mijn oude auto van 21 jaar. Kunnen wij niet het zelfde? Van a naar b? Wees daar blij mee. Maar boven al: Adam is de rijkste, want hij kreeg van God heel de wereld. 😉 Dat verdelen en heersen is met de zondeval gekomen. Soms loop ik in de natuur en ben ik ervan bewust, hoe rijk Gods wereld is. En daar mag ik van genieten. Van de bomen. Van de Zon. Van het heelal. Allemaal van God gekregen. 😃 

Hoe staan jullie hierin?

Het materieel bezit kan gezien worden als teken van God’s liefde, ik denk dat je dan een nogal raar beeld hebt van liefde.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 2-6-2021 om 13:05 zei Noel2:

Het materieel bezit kan gezien worden als teken van God’s liefde, ik denk dat je dan een nogal raar beeld hebt van liefde.

Wel weet ik dat zegen zeker ook materieel kan uitwerken. Aangezien we de uiterlijke kant vaak alleen maar zien, zie je van gezegende mensen vaak alleen de welvaart.

Er zullen ook gezegende mensen zijn die de welvaart niet nodig hebben en kiezen voor bijvoorbeeld goede werken.

bewerkt door Noel2
Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid