Dat beloof ik 990 Geplaatst 24 oktober 2020 Rapport Share Geplaatst 24 oktober 2020 Afgelopen week werden door de PKN excuses gemaakt voor het leed dat aan de Joden werd aangedaan in WO2. Om precies te zijn werd de tekst bekend die men op 8 november wil gaan uitspreken tijdens de herdenking van de Kristallnacht. Het vreemde is, de PKN wilde daar verder niet op in gaan 'ander verliest de tekst zijn zeggingskracht op 8 november'. Mijn idee is dan: waarom maak je de tekst dan nu bekend ? Juist daardoor ontstaat nu de discussie in plaats van op 8 november. Het komt erg raar over. Iemand een idee waarom dit zo werd gedaan ? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Kaasjeskruid 994 Geplaatst 24 oktober 2020 Rapport Share Geplaatst 24 oktober 2020 4 minuten geleden zei Dat beloof ik: Iemand een idee waarom dit zo werd gedaan ? Jawel. Er zijn meer van dit soort initiatieven aan de gang binnen protestants/gereformeerd kerkenland: Micha https://www.michanederland.nl/ lijkt de drijvende veer achter dit geheel en het eea lijkt mij voort te komen vanuit een misplaatst schuldgevoel. Ik snap het iig niet zo best. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Desid 324 Geplaatst 24 oktober 2020 Rapport Share Geplaatst 24 oktober 2020 1 uur geleden zei Dat beloof ik: Afgelopen week werden door de PKN excuses gemaakt voor het leed dat aan de Joden werd aangedaan in WO2. Om precies te zijn werd de tekst bekend die men op 8 november wil gaan uitspreken tijdens de herdenking van de Kristallnacht. Het vreemde is, de PKN wilde daar verder niet op in gaan 'ander verliest de tekst zijn zeggingskracht op 8 november'. Mijn idee is dan: waarom maak je de tekst dan nu bekend ? Juist daardoor ontstaat nu de discussie in plaats van op 8 november. Het komt erg raar over. Iemand een idee waarom dit zo werd gedaan ? Waarschijnlijk heeft er iemand van de communicatie-afdeling meegedacht, dan krijg je dit soort constructies. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Dat beloof ik 990 Geplaatst 24 oktober 2020 Auteur Rapport Share Geplaatst 24 oktober 2020 59 minuten geleden zei Desid: Waarschijnlijk heeft er iemand van de communicatie-afdeling meegedacht, dan krijg je dit soort constructies. Daar zou je wel eens de spijker op de kop kunnen slaan. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten