Milan55 0 Geplaatst 11 september 2020 Rapport Share Geplaatst 11 september 2020 Hey, Ik moet voor een taak een bijbelse link, gelijkenis in de bijbel zoeken met de hervormingsdag/reformatie dag maar ik heb hier echter moeite mee. Ik vroeg me af of iemand een idee had. Enige hulp zou ik waarderen. -Milan Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Thinkfree 527 Geplaatst 11 september 2020 Rapport Share Geplaatst 11 september 2020 2 minuten geleden zei Milan55: Hey, Ik moet voor een taak een bijbelse link, gelijkenis in de bijbel zoeken met de hervormingsdag/reformatie dag maar ik heb hier echter moeite mee. Ik vroeg me af of iemand een idee had. Enige hulp zou ik waarderen. -Milan Dag Milan, aardse hervormingen/reformatie's zal de Bijbel niet geven, wel de hemelse reformatie daarmee bedoel ik de dag des Heren. Dan heb je DE hervormingsdag. Meschien helpt je dit verwijs naar de oordeelsdag. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Thinkfree 527 Geplaatst 11 september 2020 Rapport Share Geplaatst 11 september 2020 @Milan55 je kan de gelijkenis van het kaf en het koren ernaast leggen. In Mattheüs 13:24-30 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Kaasjeskruid 994 Geplaatst 12 september 2020 Rapport Share Geplaatst 12 september 2020 10 uur geleden zei Milan55: Ik moet voor een taak een bijbelse link, gelijkenis in de bijbel zoeken met de hervormingsdag/reformatie dag maar ik heb hier echter moeite mee. Ik vroeg me af of iemand een idee had. De opdracht om je af te scheiden van valse leer wordt nogal serieus genomen binnen reformatorische kringen. Men beroept zich wel eens op: Maar Ik heb enkele dingen tegen u, namelijk dat u daar mensen hebt die zich houden aan de leer van Bileam, die Balak leerde voor de Israëlieten een struikelblok neer te leggen, opdat zij afgodenoffers zouden eten en hoererij bedrijven. Zo hebt u er ook die zich houden aan de leer van de Nikolaïeten en dat haat Ik. Bekeer u. En zo niet, dan kom Ik spoedig bij u en zal Ik tegen hen oorlog voeren met het zwaard van Mijn mond. (Op.2:14-16, HSV) Gezien de versplintering en de daaraan ten grondslag liggende breekpunten, lijkt mij dit volledig doorgeslagen. Daartegenover staat dan weer heel frappant de dwaling van de Dordste leerregels welke in, naar mijn weten, meer of mindere mate alom wordt geaccepteerd binnen die contreien. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Desid 324 Geplaatst 13 september 2020 Rapport Share Geplaatst 13 september 2020 Op 11-9-2020 om 23:42 zei Milan55: Hey, Ik moet voor een taak een bijbelse link, gelijkenis in de bijbel zoeken met de hervormingsdag/reformatie dag maar ik heb hier echter moeite mee. Ik vroeg me af of iemand een idee had. Enige hulp zou ik waarderen. -Milan Je zou kunnen denken aan de hervorming van Josia. Deze koning ruimde de afgodsbeelden op en herijkte de tempeldienst. Zie 2 Koningen 22-23. Je zou ook kunnen denken aan de reiniging van de tempel in de tijd van de Makkabeeën, zie 2 Makkabeeën 10. Hierover gaat het Joodse feest Chanoeka. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten