Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Offtopic berichten verwijderd. Hier graag ontopic;

TS vraagt: " ik hoop dat ook jij mij wil supporten in gebed of in financiën. Stel dat je dit support of je hebt vragen of zin in een gesprek, stuur me dan een priveberichtje."

 

Het onderwerp: "DTS" kan eventueel in een nieuw algemeen topic besproken worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei Willempie:

Ik beaam wat je zegt. Ik doelde specifiek op het vragen om geld voor jezelf. Het is een prachtig avontuur om dat niet te doen en dan te zien wat er gebeurt.

Dus het is goed om te vragen, maar beter om het niet te doen? Hoe gebeurt zoiets dan? Dan blijft er als optie over om ervoor aan het werk te gaan. Werk zonder rechten en afhankelijk van vrijwillige bijdragen die spontaan uit de lucht komen vallen?

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Kaasjeskruid:

Dus het is goed om te vragen, maar beter om het niet te doen? Hoe gebeurt zoiets dan? Dan blijft er als optie over om ervoor aan het werk te gaan. Werk zonder rechten en afhankelijk van vrijwillige bijdragen die spontaan uit de lucht komen vallen?

1. Geld komt inderdaad niet uit de lucht vallen maar God kan wel degelijk mensen bewegen om te helpen, zelfs zonder dat je mensen daarom vraagt. Daarvan zijn genoeg voorbeelden te geven. In het geval van de TS lijkt het me verstandig om een thuisfront te vormen voor ondersteuning. Eenmalige bijdragen van anderen om de cursus te kunnen doen zijn geen garantie voor het verdere verloop maar een betrouwbaar thuisfront blijft ondersteunen.

2. Als God je vraagt om iets voor Hem te ondernemen mag je van Hem ook verwachten dat Hij daarvoor de middelen verstrekt. Dat kan je dan tevens als een betrouwbaar teken beschouwen dat je de oproep van God inderdaad goed hebt begrepen.

3. Er bestaan inderdaad "tentmakers", naar het voorbeeld van Paulus die in zijn eigen onderhoud voorzag en categorisch weigerde om mensen om financiële hulp voor zichzelf te vragen.

4. Er bestaan genoeg voorbeelden van arbeiders in God's wijngaard die weigeren om anderen om financiële hulp te vragen en in plaats daarvan voor honderd procent op God vertrouwen voor hun onderhoud. God laat die dienaren van Hem heus niet in de steek.

5. Het lijkt me verstandig dat christelijke arbeiders alle schijn vermijden dat het ze om geld te doen is. Er bestaan al veel te veel vooroordelen, die helaas voor een deel nog gegrond zijn ook.

Hopelijk heb ik hiermee mijn mening wat verduidelijkt, al is alles hiermee nog lang niet gezegd.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • JoostG locked this discussie
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid