Spring naar bijdragen

Polarisatie in onze samenleving


Aanbevolen berichten

Geen lange openingspost dus het topic kan vele kanten op. Zijn er mensen die ook merken dat er in Nederland (maar wellicht nog meer uitvergroot in de VS) in toenemende mate sprake is van polarisatie? De verschillen tussen bevolkingsgroepen worden volgens mij steeds verder uitvergroot en door extremen aan beide kanten versterkt.

Ik merk dat zelf eigenlijk tussen 'de randstad' en de 'provincie'. En ik vraag me eigenlijk af hoe lang mensen uit de provincie het nog accepteert om als tweederangs burgers te worden weggezet en behandeld.

Er vaar je dit ook, of ervaar je op een andere manier polarisatie of juist helemaal niet? Deel je ervaringen om erover te praten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 4 months later...

Je moet in een stad als Antwerpen, Londen, Brussel, Michigan, ... wonen om zoiets te begrijpen.

En dan wel als generatie die de miskleunen van vorige generaties erfde. Niet als 50+ die het gehad heeft en wiens leefwereld gekrompen is naar Komen Eten op tv en de wekelijkse biljart of whatever.
Neen ik spreek van jeugd die uitgaat, leeft en beweegt in zo'n stad. Als we de stem wegzetten, blijven afstempelen met allerlei "koosnaampjes" en we gaan daar 2 generaties overheen alsof er niets aan de hand is kom je met een polarisatie te kampen. Simpel als dat.

De uitkomst zal niet zijn wat onze elite voor ogen had. Maar misschien toch? Het tij lijkt te keren. De oase van terreuraanslagen door Europa lijkt geblust te zijn. We mogen het jaar afsluiten zonder tientallen/honderdtallen Europese slachtoffers? We houden hout vast en bidden tot onze Heere Christus.

Laat ons eerlijk zijn, hoe men om ging met "bepaalde problematiek" is niet van de poes he? Dat mensen daar als schapen in volgden en hun "leiders" nablaten die er alles aan deden het onder de mat vagen is beyond me.  Maar het is wat het is.

Echter, ik denk dat 2018 wel eens een "hete zomer" met zich kan meebrengen. We zullen maar zien waar dit eindigt, het lijkt nu twee kanten op te gaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid