Spring naar bijdragen

Als 'leek' de kerk bezoeken


Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

Allereerst zal ik mij kort even voorstellen. Ik ben opgegroeid in een atheïstisch gezin, maar heb vroeger een Christelijke school bezocht en zo ben ik toch met het geloof in aanraking gekomen. Helaas gedroegen veel gelovige mensen in mijn omgeving zich niet erg Christelijk, waardoor het geloof lang een vieze bijsmaak voor mij heeft gehad. Toch heeft dit nooit weggenomen dat ik heel veel hoop en kracht uit het gebed haal, en dit is in de loop der jaren alleen maar toegenomen.

Inmiddels ben ik bijna zover dat ik het aandurf om een kerk te bezoeken, maar ik heb nogal wat drempelvrees. Ik ben bang voor het opdringen van conservatieve normen en waarden (die in mijn ogen nauwelijks ondersteund worden door het evangelie). Wat ook meespeelt is dat de kerken in mijn regio (Eindhoven) vooral gevuld zijn met hoogbejaarde mensen. Hierdoor voel ik me nogal opgelaten.

Weten jullie hoe ik hier het beste mee om kan gaan? Behalve natuurlijk bidden.

Dank jullie wel!! 

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei Flash Gordon:

Bezoek de eindhovense studentenkerk eens.

Dit lijkt me een uitstekende suggestie. Daar vindt je jongeren van allerlei pluimage, van allerlei verschillende gezindten. Mocht dit om wat voor reden geen oplossing voor je zijn, laat het dan weten want er zijn nog een heel aantal goede alternatieven.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dag Sifra, welkom op het forum... Eerst en vooral is het niet zo uitzonderlijk dat je soms tegen je hart gestoten wordt door christenen... In een bijbelstudie dat ik deed werd dit jaar ooit de bedenking gemaakt dat de bijbel ons vraagt met chrisenen om te gaan, maar dat de bijbel niet zegt dat we hierom ook meteen altijd het betere volk zullen tegenkomen... Wel geloof ik dat het meer pijn doen, omdat je (mag) verwachten dat ze je beter zouden behandelen omdat ze zich aan een christenlijke moraal zouden houden van liefde... Maar alle mensen zijn nu eenmaal onvolmaakt.

Wat je drempelvrees betreft, begrijp ik je. Ik ben ook niet opgegroeid als christen, dat is pas gebeurd toen ik al in mijn twintig was... Uiteindelijk heb ik verschillende kerken bezocht en die behouden waar ik me het meest thuisvoelde, al kom ik nog in vele christelijke gemeentes (ik ben eucumenisch). En ja ik mis ook wel het wat jonger publiek (er zijn er wel hoor in de kerk die ik bezoek, maar het loopt er ook niet meteen van over).

Voor je dertigste is het nog vrij gemakkelijk omdat je nog bij een bepaalde groep jongeren hoort. En die zijn er echt wel... Helaas is eindhoven vrij ver voor me dus daar kan ik geen raad op geven, maar merk wel dat dat hier al is gebeurd.

Veel succes in je zoektocht alleszins.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid