Sifra123 4 Geplaatst 13 augustus 2017 Rapport Share Geplaatst 13 augustus 2017 Hoi allemaal, Allereerst zal ik mij kort even voorstellen. Ik ben opgegroeid in een atheïstisch gezin, maar heb vroeger een Christelijke school bezocht en zo ben ik toch met het geloof in aanraking gekomen. Helaas gedroegen veel gelovige mensen in mijn omgeving zich niet erg Christelijk, waardoor het geloof lang een vieze bijsmaak voor mij heeft gehad. Toch heeft dit nooit weggenomen dat ik heel veel hoop en kracht uit het gebed haal, en dit is in de loop der jaren alleen maar toegenomen. Inmiddels ben ik bijna zover dat ik het aandurf om een kerk te bezoeken, maar ik heb nogal wat drempelvrees. Ik ben bang voor het opdringen van conservatieve normen en waarden (die in mijn ogen nauwelijks ondersteund worden door het evangelie). Wat ook meespeelt is dat de kerken in mijn regio (Eindhoven) vooral gevuld zijn met hoogbejaarde mensen. Hierdoor voel ik me nogal opgelaten. Weten jullie hoe ik hier het beste mee om kan gaan? Behalve natuurlijk bidden. Dank jullie wel!! Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Flash Gordon 274 Geplaatst 13 augustus 2017 Rapport Share Geplaatst 13 augustus 2017 Bezoek de eindhovense studentenkerk eens. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Willempie 1.410 Geplaatst 13 augustus 2017 Rapport Share Geplaatst 13 augustus 2017 7 uur geleden zei Flash Gordon: Bezoek de eindhovense studentenkerk eens. Dit lijkt me een uitstekende suggestie. Daar vindt je jongeren van allerlei pluimage, van allerlei verschillende gezindten. Mocht dit om wat voor reden geen oplossing voor je zijn, laat het dan weten want er zijn nog een heel aantal goede alternatieven. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Sifra123 4 Geplaatst 15 augustus 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 15 augustus 2017 Hallo Flash Gordon en Willempie, Goed idee, dat ik daar nog niet aan gedacht had! Overigens ben ik al een paar jaar geen student meer, maar een kijkje nemen kan vast geen kwaad. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Willempie 1.410 Geplaatst 15 augustus 2017 Rapport Share Geplaatst 15 augustus 2017 5 minuten geleden zei Sifra123: Hallo Flash Gordon en Willempie, Goed idee, dat ik daar nog niet aan gedacht had! Overigens ben ik al een paar jaar geen student meer, maar een kijkje nemen kan vast geen kwaad. Veel succes! En bid er maar voor. Dan komt het vast wel goed. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Flash Gordon 274 Geplaatst 15 augustus 2017 Rapport Share Geplaatst 15 augustus 2017 De ESK wordt goed bezocht door mensen die al een tijdje geen student meer zijn. Tenminste, in de tijd dat wij er kerkten was dat wel zo Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
ZENODotus 142 Geplaatst 21 augustus 2017 Rapport Share Geplaatst 21 augustus 2017 Dag Sifra, welkom op het forum... Eerst en vooral is het niet zo uitzonderlijk dat je soms tegen je hart gestoten wordt door christenen... In een bijbelstudie dat ik deed werd dit jaar ooit de bedenking gemaakt dat de bijbel ons vraagt met chrisenen om te gaan, maar dat de bijbel niet zegt dat we hierom ook meteen altijd het betere volk zullen tegenkomen... Wel geloof ik dat het meer pijn doen, omdat je (mag) verwachten dat ze je beter zouden behandelen omdat ze zich aan een christenlijke moraal zouden houden van liefde... Maar alle mensen zijn nu eenmaal onvolmaakt. Wat je drempelvrees betreft, begrijp ik je. Ik ben ook niet opgegroeid als christen, dat is pas gebeurd toen ik al in mijn twintig was... Uiteindelijk heb ik verschillende kerken bezocht en die behouden waar ik me het meest thuisvoelde, al kom ik nog in vele christelijke gemeentes (ik ben eucumenisch). En ja ik mis ook wel het wat jonger publiek (er zijn er wel hoor in de kerk die ik bezoek, maar het loopt er ook niet meteen van over). Voor je dertigste is het nog vrij gemakkelijk omdat je nog bij een bepaalde groep jongeren hoort. En die zijn er echt wel... Helaas is eindhoven vrij ver voor me dus daar kan ik geen raad op geven, maar merk wel dat dat hier al is gebeurd. Veel succes in je zoektocht alleszins. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten