Timelsy 0 Geplaatst 14 mei 2017 Rapport Share Geplaatst 14 mei 2017 Krijg je die pot doperwten niet open? Gooi er eens een flinke vloek tegenaan. De kans dat het deksel dan ineens klik zegt is groot. Van vloeken word je namelijk sterker, zo ontdekten onderzoekers van de Britse University of Keele. Ze lieten mensen in een apparaat knijpen dat handkracht meet. Sommige mensen moesten dat doen na het uiten van neutrale woorden (‘koffiezetter’), terwijl anderen eerst een flink ‘gvd' er uit moesten gooien. http://www.faqt.nl/recent/vloeken-maakt-je-sterker/ Link naar bericht Deel via andere websites
Thorgrem 430 Geplaatst 14 mei 2017 Rapport Share Geplaatst 14 mei 2017 2 vragen; - wat wil je bespreken? - wat heeft dit met theologie te maken? Link naar bericht Deel via andere websites
MysticNetherlands 298 Geplaatst 14 mei 2017 Rapport Share Geplaatst 14 mei 2017 Ik zie geen discussiepunten, geen uitnodiging tot een gesprek Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 14 mei 2017 Rapport Share Geplaatst 14 mei 2017 9 minuten geleden zei MysticNetherlands: Ik zie geen discussiepunten, geen uitnodiging tot een gesprek Denk dat dit verderop in het artikel staat. Hetzelfde team ontdekte eerder dat mensen minder gevoelig zijn voor pijn als ze vloeken. Dat werd gemeten met een kom zeer heet water. Mensen die ruwe woorden gebruikten, konden hun hand daarin langer ondergedompeld houden dan proefpersonen die de namen van kleuren of vervoersmiddelen uitbraakten. Het is duidelijk dat het gebruik van bepaalde woorden dus iets voor ons doet. Zo kunnen vloekers ook niet liegen. Maar wat? De theorie is dat vloeken iets doet met ons centrale zenuwstelsel. Het plaatst het lichaam in de vluchten-of-vechten stand, net als het zien van gevaar. Alleen vertoonden de proefpersonen in dit experiment geen van de klassieke tekenen van verhoogde stress, als een verhoogde hartslag of de aanmaak van bepaalde hormonen. Dat maakt het twijfelachtig of deze theorie wel klopt. (bron) Vraag stelt zich mi of godslasterlijke taal (bvb godverdomme) ons extra kracht zou geven, misschien dat de TS hierin een relatie met theologie ziet. Link naar bericht Deel via andere websites
MysticNetherlands 298 Geplaatst 14 mei 2017 Rapport Share Geplaatst 14 mei 2017 Het zou kunnen. Ik kan legio redenen verzinnen welke kant de TS op wilt gaan, maar vind dat ie dat lekker zelf mag uiteenzetten. Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 14 mei 2017 Rapport Share Geplaatst 14 mei 2017 12 minuten geleden zei MysticNetherlands: Het zou kunnen. Ik kan legio redenen verzinnen welke kant de TS op wilt gaan, maar vind dat ie dat lekker zelf mag uiteenzetten. De vraag werd gesteld, alvast benieuwd. Link naar bericht Deel via andere websites
Thorgrem 430 Geplaatst 14 mei 2017 Rapport Share Geplaatst 14 mei 2017 Op verzoek van topicstarter gesloten. De topicstarter heeft de intentie om met een nieuw topic te komen. Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten