Spring naar bijdragen

Religieus Vraagstuk


Aanbevolen berichten

Beste gelovige,

Heb je je ooit al eens afgevraagd waarom je gelooft wat je gelooft?

Ja. Dat heeft te maken met ervaring en opvoeding. Vooral het geloof in logica, causaliteit, een gedetermineerde werkelijkheid zijn gevolg van opvoeding en de voortdurende ervaring dat het klopt. Iedere keer dat ik iets los laat dat zwaarder is dan de lucht, valt het naar beneden, bijvoorbeeld. Hoewel ik filosofisch best weet dat dit toeval kan zijn, of de wens van een hogere macht, geloof ik dat er een (natuurkundig) systeem in zit.

Heb je je ooit afgevraagd waarom je de religie gekozen hebt die je gekozen hebt?

Nee, maar aangezien ik die religie dan weer wel heel bewust heb gekozen is de vraag waarom dat zo is minder relevant. De reden is overigens vrij simpel: omdat ze functioneert.

Waarom geloof je dat Jezus Christus de enige is die redding kan brengen? En bijvoorbeeld niet in karma of reïncarnatie?

Een vraag die gebaseerd is op een niet getoetste aanname is eigenlijk niet zo netjes. Maar goed, ik kan de vraag dus niet beantwoorden.
Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid