Spring naar bijdragen

Hoe werkt God in ons?


Aanbevolen berichten

De vraag is: hoe werkt God in ons?

Want wat is een goed werk?

En wat vindt God het belangrijkste wat wij doen?

Leven naar de 10 geboden of bijv. de Bergrede? Zorgen voor het milieu, een groene aarde?

Een goede ouder zijn voor je kinderen?

Twee teksten over 'goede werken'.

Filippenzen 1:6 "Ik vertrouw erop dat Hij Die in u een goed werk begonnen is, dat voltooien zal tot op de dag van Jezus Christus..."

Efeze 2:10 "Want wij zijn Zijn maaksel, geschapen in Christus Jezus om goede werken te doen, die God van tevoren bereid heeft, opdat wij daarin zouden wandelen".

Vallen bovengenoemde goede daden nu in de categorie 'goede werken'?

Daaraan kunnen we de vraag koppelen: wat verwacht God van ons vandaag? Wat wil Hij dat we doen? Zou het niet gemakkelijk zijn als Hij bijv. 100 regels zou geven die wij moeten opvolgen?

De navolging daarvan zouden dan de goede werken zijn....

Wat leren de teksten uit Filippenzen en Efeze ons precies?

Ik geloof dat die 'goede werken' niet ONZE werken zijn, maar Gods werken, want Hij is een goed werk begonnen en Hij zal het voltooien....[Fil]. Het zijn de werken die God tevoren heeft voorbereid [Efe. 2].

Het gaat m.i. daarbij niet om onze werken, maar om de vooraf gereedgemaakte werken die Christus deed en waarin wij nu wandelen.

Welke dan?

Alles wat nodig was om ons te behouden en ons behouden te laten leven.

Door Zijn werk te volbrengen, heeft Christus ons in de positie gebracht van Hemzelf.

Dit alles op basis van genade. Ik geloof dat er geen enkel goed werk van ons bij is.

Geen enkele inspanning van onze kant heeft God doen besluiten ons te vergeven en ons als onberispelijk voor Zich te stellen.

Dit was alles Zijn werk.

En in DAT werk mogen wij nu wandelen.

Wij wandelen in genade.

De vraag is dan tot wanneer wij kunnen wandelen in de goede werken?

Link naar bericht
Deel via andere websites
De vraag is: hoe werkt God in ons?

Want wat is een goed werk?

En wat vindt God het belangrijkste wat wij doen?

Leven naar de 10 geboden of bijv. de Bergrede? Zorgen voor het milieu, een groene aarde?

Een goede ouder zijn voor je kinderen?

Twee teksten over 'goede werken'.

Filippenzen 1:6 "Ik vertrouw erop dat Hij Die in u een goed werk begonnen is, dat voltooien zal tot op de dag van Jezus Christus..."

Efeze 2:10 "Want wij zijn Zijn maaksel, geschapen in Christus Jezus om goede werken te doen, die God van tevoren bereid heeft, opdat wij daarin zouden wandelen".

Vallen bovengenoemde goede daden nu in de categorie 'goede werken'?

Daaraan kunnen we de vraag koppelen: wat verwacht God van ons vandaag? Wat wil Hij dat we doen? Zou het niet gemakkelijk zijn als Hij bijv. 100 regels zou geven die wij moeten opvolgen?

De navolging daarvan zouden dan de goede werken zijn....

Wat leren de teksten uit Filippenzen en Efeze ons precies?

Ik geloof dat die 'goede werken' niet ONZE werken zijn, maar Gods werken, want Hij is een goed werk begonnen en Hij zal het voltooien....[Fil]. Het zijn de werken die God tevoren heeft voorbereid [Efe. 2].

Het gaat m.i. daarbij niet om onze werken, maar om de vooraf gereedgemaakte werken die Christus deed en waarin wij nu wandelen.

Welke dan?

Alles wat nodig was om ons te behouden en ons behouden te laten leven.

Door Zijn werk te volbrengen, heeft Christus ons in de positie gebracht van Hemzelf.

Dit alles op basis van genade. Ik geloof dat er geen enkel goed werk van ons bij is.

Geen enkele inspanning van onze kant heeft God doen besluiten ons te vergeven en ons als onberispelijk voor Zich te stellen.

Dit was alles Zijn werk.

En in DAT werk mogen wij nu wandelen.

Wij wandelen in genade.

De vraag is dan tot wanneer wij kunnen wandelen in de goede werken?

Mag je van je sekte geen eigen stukjes schrijven?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ach ja, daar was ik al op voorbereid, dat er nageplozen zou worden waar ik mijn "bron" vandaan zou hebben.

Ik zal me voortaan aan de "regels" houden en de bron erbij vermelden.

Graag ook een inhoudelijke reactie op de gestelde vraag.

Het komt op mij bizar over.

Als God had gewild dat we als robots hadden gedaan wat Hij wilde, had Hij dit wel gedaan. In plaats daarvan hebben we het een vrije wil om het goede te doen of dat juist niet te doen.

JE predestinatie-idee lijkt me nogal bizar.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ach ja, daar was ik al op voorbereid, dat er nageplozen zou worden waar ik mijn "bron" vandaan zou hebben.

Ik zal me voortaan aan de "regels" houden en de bron erbij vermelden.

Je pleegt plagiaat. Dacht voordat je het deed al dat iemand daarover zal vallen en toch plaats je het zonder bronvermelding. Het spijt me zeer, maar ik vind dit vrij doortrapt en in het kader van goede werken een erg slecht werk.

Graag ook een inhoudelijke reactie op de gestelde vraag.

Nee dank je, door je eigen houding in de openingspost heb je het topic al om zeep geholpen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Prima. Als ik het topic "al om zeep heb geholpen" laat ik het hierbij.

Er komt vast wel weer een andere gelegenheid om uiteen te zetten wat 'goede werken' precies inhoudt.

Begin gerust met een schone lei in een nieuw topic. Dan met bronvermeldingen.

Maar als je al weet wat het precies inhoud, bespaar je dan de moeite want dit is een discussieforum en geen blog.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@henkjan

Ja, je had gereageerd dat mijn predestinatie-idee jou nogal bizar lijkt.

Ook prima. Dat mag je vinden, maar is niet relevant voor de vraag "hoe God in ons werkt".

Je kunt natuurlijk dat "werk van God in ons" afbreken door dergelijke opmerkingen te maken zoals in jouw reactie. Ik ben er nu al weer klaar mee.

Link naar bericht
Deel via andere websites
@henkjan

Ja, je had gereageerd dat mijn predestinatie-idee jou nogal bizar lijkt.

Ook prima. Dat mag je vinden, maar is niet relevant voor de vraag "hoe God in ons werkt".

Je kunt natuurlijk dat "werk van God in ons" afbreken door dergelijke opmerkingen te maken zoals in jouw reactie. Ik ben er nu al weer klaar mee.

Ok, helder.

Sorry dat ik de theorie va de grote guru heb afgekraakt, puur vanwege het simpele detail dat het nergens op slaat.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid