yocto 0 Geplaatst 22 november 2014 Rapport Share Geplaatst 22 november 2014 Op internet staan veel gratis (Audio) bijbels , heb ongeveer 20 gratis versies gevonden en zal de belangrijkste posten 6 soorten Audio Bijbels - klikbare links De Nieuwe Bijbelvertaling (NBV) HSV bijbel; Herziene Statenvertaling Engelse versies King James Version (KJV Bible) New International Version (NIV Bible) World English Bible (WEB Bible) Antiliaanse bijbel Bijbel ebooks in honderden talen (ook friese bijbel ) http://99.198.110.38/Bible_Language_Res ... =desc&dir= Link naar bericht Deel via andere websites
Dannyr 37 Geplaatst 27 november 2014 Rapport Share Geplaatst 27 november 2014 Ben zelf gek op engelse bijbels. Ik vind bepaalde teksten in het engels vaak veel mooier klinken dan in het Nederlands. Maar dat is vooral omdat ik het engels een mooie taal vind. De bijbel klinkt nog rijker in het engels vind ik. Link naar bericht Deel via andere websites
sniffel 0 Geplaatst 24 december 2014 Rapport Share Geplaatst 24 december 2014 Hoorde in de engelse audio bijbel het woord torrent voorbij komen, had die bijbel ook daar vandaan gehaald. (NIV New International Version) Revelation 12:15 with the torrent. Link naar bericht Deel via andere websites
Nicoline 0 Geplaatst 25 december 2014 Rapport Share Geplaatst 25 december 2014 Ik heb even de antilliaanse versie gedownload in de hoop verrast te worden met wat vrolijk papiamientoos maar helaas hij was gewoon in het nederlands met een warm accentje. Ik lees zelf graag in een duitse versie. Vreemd want normaal heb ik niets met de duitse taal maar voor die bijbel dan weer wel. Zo houd ik bv ook niet van iconen, alleen van franse iconen. Link naar bericht Deel via andere websites
Dannyr 37 Geplaatst 26 december 2014 Rapport Share Geplaatst 26 december 2014 Ik heb even de antilliaanse versie gedownload in de hoop verrast te worden met wat vrolijk papiamientoos maar helaas hij was gewoon in het nederlands met een warm accentje.Ik lees zelf graag in een duitse versie. Vreemd want normaal heb ik niets met de duitse taal maar voor die bijbel dan weer wel. Zo houd ik bv ook niet van iconen, alleen van franse iconen. Je moet de bijbel in het Afrikaans eens proberen, die versie is ook bijzonder(oud nederlands gemengd met lokale afrikaans invloeden) Maar nog steeds zo goed herkenbaar en leesbaar voor de Nederlandstaligen Link naar bericht Deel via andere websites
sniffel 0 Geplaatst 27 december 2014 Rapport Share Geplaatst 27 december 2014 Statenvertaling van maar 3,5 MB groot http://bijbel.coas.nl/downloads/Bijbel.exe Link naar bericht Deel via andere websites
Nicoline 0 Geplaatst 27 december 2014 Rapport Share Geplaatst 27 december 2014 DannyR, Je moet de bijbel in het Afrikaans eens proberen, die versie is ook bijzonder(oud nederlands gemengd met lokale afrikaans invloeden) Maar nog steeds zo goed herkenbaar en leesbaar voor de Nederlandstaligen Het houdt natuurlijk wel behoorlijk af van de inhoud. Daarom gebruiken ze ook altijd zo'n eentonig melodietje als ze psalmen zingen, iedereen kan meteen meezingen zonder de melodie ook maar ooit gehoord te hebben, als je de tekst maar begrijpt. Link naar bericht Deel via andere websites
sniffel 0 Geplaatst 29 december 2014 Rapport Share Geplaatst 29 december 2014 Hoe is de kwaliteit van de audio bijbel Link naar bericht Deel via andere websites
MaDGLaZ 0 Geplaatst 29 juli 2015 Rapport Share Geplaatst 29 juli 2015 Een nogal oud topic maar ik denk sluit toch even aan: De nieuwe Podcast of MP3 voorgelezen bijbel: Herziene Staten Vertaling vol passie! Je kunt hem hier downloaden: Bijbel HSV voorgelezen super handig dat het een Podcast is, niet meer rommelen met kabeltjes enzo. Maar voor de anderen met een MP3 speler of Android kun je natuurlijk gewoon de MP3 bestanden downloaden. Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten