Spring naar bijdragen

Voorgelezen bijbels NBV HSV KJV NIV ESV ESV


Aanbevolen berichten

Op internet staan veel gratis (Audio) bijbels , heb ongeveer 20 gratis versies gevonden en zal de belangrijkste posten

6 soorten Audio Bijbels - klikbare links

De Nieuwe Bijbelvertaling (NBV)

HSV bijbel; Herziene Statenvertaling

Engelse versies

King James Version (KJV Bible)

New International Version (NIV Bible)

World English Bible (WEB Bible)

Antiliaanse bijbel

Bijbel ebooks in honderden talen (ook friese bijbel :) )

http://99.198.110.38/Bible_Language_Res ... =desc&dir=

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 4 weeks later...

Ik heb even de antilliaanse versie gedownload in de hoop verrast te worden met wat vrolijk papiamientoos maar helaas hij was gewoon in het nederlands met een warm accentje.

Ik lees zelf graag in een duitse versie. Vreemd want normaal heb ik niets met de duitse taal maar voor die bijbel dan weer wel. Zo houd ik bv ook niet van iconen, alleen van franse iconen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik heb even de antilliaanse versie gedownload in de hoop verrast te worden met wat vrolijk papiamientoos maar helaas hij was gewoon in het nederlands met een warm accentje.

Ik lees zelf graag in een duitse versie. Vreemd want normaal heb ik niets met de duitse taal maar voor die bijbel dan weer wel. Zo houd ik bv ook niet van iconen, alleen van franse iconen.

Je moet de bijbel in het Afrikaans eens proberen, die versie is ook bijzonder(oud nederlands gemengd met lokale afrikaans invloeden) Maar nog steeds zo goed herkenbaar en leesbaar voor de Nederlandstaligen :)

Link naar bericht
Deel via andere websites

DannyR,

Je moet de bijbel in het Afrikaans eens proberen, die versie is ook bijzonder(oud nederlands gemengd met lokale afrikaans invloeden) Maar nog steeds zo goed herkenbaar en leesbaar voor de Nederlandstaligen :)

Het houdt natuurlijk wel behoorlijk af van de inhoud.

Daarom gebruiken ze ook altijd zo'n eentonig melodietje als ze psalmen zingen, iedereen kan meteen meezingen zonder de melodie ook maar ooit gehoord te hebben, als je de tekst maar begrijpt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 6 months later...

Een nogal oud topic maar ik denk sluit toch even aan:

De nieuwe Podcast of MP3 voorgelezen bijbel: Herziene Staten Vertaling vol passie!

Je kunt hem hier downloaden: Bijbel HSV voorgelezen

super handig dat het een Podcast is, niet meer rommelen met kabeltjes enzo. Maar voor de anderen met een MP3 speler of Android kun je natuurlijk gewoon de MP3 bestanden downloaden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid