Spring naar bijdragen

Valse profeten en oordeelsdag


Aanbevolen berichten

Hi!

Ik ben nieuw op het forum en wil graag met de deur in huis vallen met een vraag over Matteüs 7:13-27.

Er wordt gesproken over valse profeten en dan volgt dit stukje:

21 Niet iedereen die “Heer, Heer†tegen mij zegt, zal het koninkrijk van de hemel binnengaan, alleen wie handelt naar de wil van mijn hemelse Vader. 22 Op die dag zullen velen tegen mij zeggen: “Heer, Heer, hebben wij niet in uw naam geprofeteerd, hebben wij niet in uw naam demonen uitgedreven, en hebben wij niet vele wonderen verricht in uw naam?†23 En dan zal ik hun rechtuit zeggen: “Ik heb jullie nooit gekend. Weg met jullie, wetsverkrachters!â€

Gaat dit ook over valse profeten? Want hoe kunnen mensen vele wonderen doen en demonen uitdrijven in Gods naam als ze een valse profeet zijn? Ik weet dat andere machten ook veel kunnen, maar niet in Gods naam toch?

Of gaat dit over mensen die werkelijk dachten christen te zijn en veel konden in Gods naam, maar waarmee het toch niet goed zit op een of andere manier (omdat ze tegen de wil van de Vader ingaan en geen vergeving hebben ontvangen)?

Alvast bedankt! :)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Welkom op Credible, Luchadora.

Het heeft alles te maken met dat mensen niet doen wat God van ze vraagt "alleen wie handelt naar de wil van mijn hemelse Vader.". Het is dan ook de vraag in hoeverre zij die dingen doen in de naam van God. Dat zij Jezus zeggen dat ze het in naam van de Heer gedaan hebben wil nog niet zeggen dat zij het ook daadwerkelijk deden.

Daarbij komt het meisje met een waarzeggende geest die door Paulus bevrijd wordt, zei wel degelijk dingen die waar waren. Maar het was bepaald niet de bedoeling van die waarzeggende geest om God's koninkrijk verder te brengen.

Maar ook de bekende verhalen van tv-dominees die wel preekten maar die vooral hun eigen bankrekening spekten en het christendom grote schade aangebracht hebben. Als je Jezus opdracht uit Mattheus 25 leest kan het bijna niet zo zijn dat zij echt denken Hem te dienen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

het wilt niks meer zeggen dan als hij je niet kent kan hij niet over je oordelen of wilt hij niks met je te maken hebben.

Het zal ongetwijfeld waarheid zijn dat als Jezus vandaag de dag leefde hij waarschijnlijk heel negatief over de kerk gaat zijn.

we moeten eerlijk zijn in de middeleeuwen is velen malen misbruik van de bijbel gemaakt,vandaar de uitspraak wetsverkrachters.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik denk niet dat deze vers slaat op de middeleeuwen Pain2hands? En omdat de kerk zich vroeger heeft misdragen betekent niet dat Jezus daar nu negatief over gaat zijn.

Om op de vraag te komen: dit gaat niet over valse profeten denk ik, maar wel over valse gelovigen. Ze kunnen wel demonen hebben uitgedreven in Gods Naam, maar ook hun eigen gang gaan verder. Net als het versje, heel de week doen wat tegen God ingaat ,maar zondag wel naar de kerk gaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 months later...
  • 4 months later...

Nee dat denk ik niet. Ik denk dat valse profeten veel dichter bij de Waarheid van de Bijbel de mist ingaan om zo te doen alsof het van God komt.

Overigens spreekt Mattheus 7 over valse leren die "van binnen zijn".

Ik denk dat het gevaar van valse profetie dus eerder binnen de kerken en geloofsgenootschappen zich manifesteren dan van buitenaf.

Er schieten mij zo een paar zichzelf noemende "profeten" te binnen die ooit goed begonnen zijn, maar door bepaalde valkuilen, ontspoord raken en prat gaan op eigen macht en eigen leerstelligheden.

Wat nu gebeurt met David Maasbach is een recent voorbeeld. En hij doet dat met de woorden: "Heere, Heere" heb ik niet in Uw naam enz...." En de Heer zal zeggen: "IK heb u niet gekend".

Maar er zijn veel meer voorbeelden die uitgebreid op You tube of op internet hun "aanbidders" manipuleerden en betoverden.

Ook bevinden zich deze valse profeten in de Christelijk geloofsgenootschappen.

Het beste is om het Woord tot je te laten spreken door de leiding van de Heilige Geest en je zult deze valse geesten leren onderscheiden en beproeven of ze "uit God zijn".

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid