Spring naar bijdragen

Autisme - epidemie en bijbelse heelheid / kanker b17?


Aanbevolen berichten

Het is toch logisch dat we autistisch worden,we moeten allemaal het zelfde leven.

iedereen moet om 6 uur zijn bed uit er om 11 uur in liggen,iedereen moet 40 uur werken.

we gaan elk weekend naar de zelfde kroeg,thuis doen we elke dag hetzelfde.....

er gebeurt nooit iets het is elke dag het zelfde leven de zelfde dag op een andere datum.

ik noem het niet echt een epidemie,we zitten alleen nog maar achter tv en computer of telefoon en daar wordt je autistisch van.

we worden geforceerd een ritme in on leven aan te nemen,is niet mijn schuld maar ze zeggen dat het gezond is,autistisch zijn is dus gezond volgens de psychische wereld.

als er dan een probleem in ons ritme komt kunnen we het niet aan,we zijn gewoon niet meer gewend dat er elke dag iets anders kan gebeuren.

Ik weet vandaag al hoe morguh eruit ziet hetzelfde als vandaag alleen dan op woensdag.

1. Wat bedoel je precies met autisme.

2. Hoe kom je van 'we moeten allemaal hetzelfde doen' naar '[Dus] het is toch logisch dat we autistisch worden'.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Automatisering heeft niets met autisme te maken. De voornaamste reden dat sommige (dus niet alle!) autisten zo gestructureerd wilen en soms ook echt móéten leven, is omdat hun hersenen informatie zo versnipperd, traag en chaotisch verwerken, waardoor enige structuur en overzicht helderheid kan brengen.

Autisme komt van het Latijnse woord "aut," dat "zelf" betekent. Dit omdat sommige autisten vooral heel erg in zichzelf gekeerd zijn en men vroeger dacht dat dat de enige vorm van autisme was. En ik denk ook omdat autisten soms wat egocentrisch kunnen overkomen als ze sociaal tekort schieten (teveel complexe informatie dat niet snel en goed genoeg verwerkt kan worden), ook al proberen ze zelf vaak juist sociaal en meelevend te zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid