Spring naar bijdragen

Wat voor hulp voor verbetering van seks. Wat wel en wat niet


Aanbevolen berichten

Lieve mensen,

Enkele maanden geleden ben ik getrouwd, ik kan nu stellen dat ik het geweldig vind om samen met mijn vrouw een leven samen op te bouwen. Onze huwelijksnacht was onze eerste keer gemeenschap samen, dus we hebben weinig ervaring met seks - daarbij doel ik vooral op voorspel, bevredeging en penetratie - Ondanks dat we beide positief zijn over onze seksuele relatie geeft mijn vrouw toch te weten dat ze soms wat mist binnen de seks. Ze vind het vaak wel fijn, maar echt geniet zoals ik dat doe lijkt er voor haar niet echt bij te zijn. Ook niet na langdurig voorspel of wanneer zij is klaargekomen. Haar reactie is om op internet te zoeken naar forums om de seks te verbeteren en het lezen van handboeken bij de seks. Nu vind ik het zelf een goed idee om tijd en moeite te investeren om de seks voor haar ook tot een genot te maken, maar om heel eerlijk te zijn. Van die sites en handboeken krijg ik zelf de kriebels, ik merk bij mezelf dat ik er weerstand bij ervaar en dat ik er niet aan wil. De meeste sites en boeken richten zich voornamelijk op de concentratie op het voorspel en het uitproberen van verschillende standjes. Ook anale seks en dergelijke word vaak aangemoedigd, kortom, ze hebben vaak een heel erg seculiere insteek op het thema. Mijn vraag is dan "waar is bij dit alles God?" Mijn vraag aan jullie is hoe jullie zelf aan het begin van jullie huwelijk omgegaan zijn met bijleren over het hebben van seks. Wat voor een middelen hebben jullie hier voor gebruikt en nog belangrijker, wat voor een redenen liggen er achter die gemaakte keuzes? Alvast hartelijk dank voor jullie reacties

mvg Jochem

Link naar bericht
Deel via andere websites

Een verschil in beleving van seksualiteit tussen mannen en vrouwen is er altijd. Dat geldt voor gelovige paren en niet gelovige paren.

Als ik je post lees, lees ik dat sites en boeken weerstand bij je oproepen, dan zou ik er niet naartoe surfen. Het moet tenslotte leuk blijven voor jullie allebei. Misschien kan je vrouw die zaken alleen bestuderen, en dan zaken bespreken met jou?

Overigens lees ik ook dat jullie er samen over praten. Dat is een hele grote stap de goede richting in. Dat zou ik ook zeker blijven doen. Ik heb ook wat klinischere adviezen, maar ik betwijfel of jij daarop zit te wachten en wellicht medelezers ook niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Goed dat jullie erover kunnen praten met elkaar. Het is denk ik wel heel normaal dat het in het begin niet helemaal 'perfect' is voor beiden. Het heeft tijd nodig zodat je ook op dat gebied naar elkaar toegroeit en elkaar gaat begrijpen.

Ik heb verder niet zo heel veel advies, omdat ik denk dat seks voor iedereen anders is, maar ik wilde je toch meegeven dat je niet al te hard moet schrikken van bijvoorbeeld verschillende "standjes", zoals jij dat zegt. Technisch gezien heeft een andere positie een ander effect omdat de lichaamsdelen zich anders ten opzichte van elkaar bewegen. Het kan dus zomaar wezen, dat, ik noem maar wat, als jij bovenop gaat je vrouw het wel fijn vind, maar niet zoveel ervaart als dat wanneer zij bovenop gaat, of als je het op nog een andere manier doet.

Wat betreft God, ik geloof dat seks een uiting van liefde is tussen 2 mensen, en daarin wel ruimte is voor persoonlijke voorkeur van die twee mensen. Dat er een manier is die 'missionaris' wordt genoemt hoeft niet zo uitgelegd te worden dat dat de enige christelijke manier van vrijen is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dag mensen,

Alvast hartelijk dank voor jullie reacties. Waar ik vooral naar op zoek ben zijn persoonlijke afwegingen die jullie gemaakt hebben ik het op zoek gaan naar informatie over hoe de seks beter te krijgen. Nemen jullie in die zoektocht seculiere bronnen mee? Of ontwijken jullie die juist en waarom?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Indertijd heb ik gebruik gemaakt van zowel seculiere als niet-seculiere bronnen. Met name de betrouwbaarheid van de bron vond ik belangrijker dan het wel of niet seculier zijn. Als je niet geïnteresseerd bent in anale sex dan sla die pagina toch gewoon over? En de kama sutra ben ik ook niet in geinteresseerd maar meer als één standje kennen is toch wel handig. (Bijvoorbeeld bij zwangerschap om maar een voorbeeld te noemen.) En ook hoe je je kan richten op de erogene zones van je partner kun je prima van een seculiere bron leren. Maar stel dat je dat "gewoon" niet wil, wat let je om een christelijke seksuolo(o)g(e) te zoeken die, binnen jullie normen en waarden, het nodige kan bijbrengen op dat gebied?

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid