Spring naar bijdragen

Incest verleden en relatie tot homoseksualiteit:


Aanbevolen berichten

Ik worstel soms met gevoelens voor jongens. Ik word niet verliefd op jongens maar seksuele aangetrokkenheid is er wel. Ik word verder verliefd op vrouwen. Nu ben ik weliswaar getrouwd omdat in mijn optiek relatie met een man niet toegestaan is in het christelijk geloof. Eigenlijk probeer ik me te bedenken waarom het zo is gekomen. Verder heb ik last van depressies maar durf dat niet toe te schuiven naar eenmalige incest verleden? Toen ik hulp zocht in de kerk kreeg ik te horen dat broers onder elkaar altijd wel experimenteren en ik was toen tien jaar oud en me broer 14. Wel valt me op dat ik op jonge leeftijd al lag te masturberen in het openbaar zelfs. Maar elke jongere ontdekt haar/zijn lichaam toch? In de hulpverlening heb ik dit weleens aangekaart maar daar word eigenlijk niet zo zeer op ingegaan alsof dit niet belangrijk genoeg is te bespreken? Ik weet het eigenlijk niet als ik eerlijk ben misschien til ik er wel te zwaar aan?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wij hebben het hier in Nederland vrij goed qua sociale zekerheid. Ik wil niet gaan zitten klagen. Het heeft gewoon zijn invloed op mij gehad denk ik. Wel vraag ik me dan eens af hoe het zou met een man samen te leven. Maar ja dat is de boze denk ik.

Verder zegt men dat het aangeboren is homoseksualiteit? Ik twijfel daar aan!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je bent getrouwd omdat een relatie met een man niet mag?! Meeste mensen trouwen met iemand omdat het hun eerste keus is, de persoon waarmee ze willen leven.

Of je er zwaar aan tilt of niet, het lijkt me niet niks en hulp hiervoor lijkt me ook op zijn plaats.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als ik de topics zie die je de laatste tijd opent, lijkt me professionele hulp geen overbodige luxe. Je lijkt je nogal wat dingen af te vragen, ook in relatie met het geloof, en in relatie met je vrouw. Praat je ooit met iemand, irl?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb wel hulpverlening maar die ging daar bijvoorbeeld niet op in. En het verleden, tja daar kun je wel eens over hebben maar dat kan ook nadelen hebben dat je dan daarin gaat zitten. Gezien combinatie met ASS kan ik dingen lastig aangeven moeilijk in deze is dat wel weer mondig ben zo ik begrepen heb van een psycholoog.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het kan absoluut nadelen hebben om over je verleden te praten. Het kan ook grote voordelen hebben, als blijkt dat je toch ergens, op de achtergrond, last hebt van je verleden.

Waarom ging je hulpverlening hier niet op in? Wilde je dat zelf niet?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ga het niet telkens aankaarten omdat ik het zelf niet prettig vind hierover te praten. Misschien dat ik lotgenoten op dit forum kan vinden waarmee zij problemen hebben? Het is in ieder geval fijn om je ervaringen te kunnen uitwisselen en welke gevolgen het heeft gehad op je leven zodat je er beter mee kan leren omgaan. Ik vind mij erg minderwaardig terwijl je juist als gelovige weet dat je waardevol bent in God's ogen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Beste,

Ik kon het niet laten om hierop te reageren, vanwege incestervaringen. Onthou één ding: Alles wat er toen is gebeurd, is nooit jouw schuld. Blijf vooral verder zoeken naar hulp. Ik heb dit ook gedaan en nu na veel zoeken gevonden. Ben jij tegenover je partner wel eerlijk over je grenzen en gevoelens?

Bid veel tot God en Hij zal jou leiden naar de goede weg.

Groetjes,

My

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik worstel soms met gevoelens voor jongens. Ik word niet verliefd op jongens maar seksuele aangetrokkenheid is er wel. Ik word verder verliefd op vrouwen. Nu ben ik weliswaar getrouwd omdat in mijn optiek relatie met een man niet toegestaan is in het christelijk geloof. Eigenlijk probeer ik me te bedenken waarom het zo is gekomen. Verder heb ik last van depressies maar durf dat niet toe te schuiven naar eenmalige incest verleden? Toen ik hulp zocht in de kerk kreeg ik te horen dat broers onder elkaar altijd wel experimenteren en ik was toen tien jaar oud en me broer 14. Wel valt me op dat ik op jonge leeftijd al lag te masturberen in het openbaar zelfs. Maar elke jongere ontdekt haar/zijn lichaam toch? In de hulpverlening heb ik dit weleens aangekaart maar daar word eigenlijk niet zo zeer op ingegaan alsof dit niet belangrijk genoeg is te bespreken? Ik weet het eigenlijk niet als ik eerlijk ben misschien til ik er wel te zwaar aan?

Je bent een mens! Iedereen struggle met verschillende dingen in hun leven! Weet alleen dat je deze strijd niet alleen moet aangaan, het is goed dat je weet waar je zwaktes zijn en juist daarvoor heb je voor die punt gebed nodig! Vraag kracht van God! Als je wil zal ik je op mijn gebedslijst zetten, dan bid ik ook voor jou.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik denk dan, is het nu zo erg? Want het was maar eenmalig. En bij jongens en incest rust denk ik wel meer taboe op dan bij meisjes?

Je hebt het er over op een forum, dan zit het je kennelijk in de weg. Dat is geen goed teken in ieder geval.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid