Spring naar bijdragen

Geloof niet in vuile vodden, Geloof alleen in Jezus


Aanbevolen berichten

Vraag me af hoeveel mensen misleid worden en geloven in iets van hunzelf of iets in de wereld als redding.

Heb zelf ook tijdje gelooft dat ik door iets van mij zelf gered kon worden, mijn daden , mijn kerkgang, mijn doop.

God heeft zijn Zoon gezonden omdat wij echt op geen enkele andere manier gered kunnen worden, al onze daden, kennis en ervaring schieten tekort, heb lang de leugen van zelf rechtvaardiging gelooft (vuile vodden)

Mischien kunnen we bidden dat God ons snoeit en kaal scheert, dat we niets meer hebben dan het Geloof in zijn Zoon als enige redder en leidsman.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Heel veel mensen worden misleid, daar ben ik honderd % zeker van, naar alle waarschijnlijkheid kan ik mezelf er ook wel onder scharen.

Bidden of God ons vrij wil maken van die misleiding is absoluut goed, maar weet dan wel waar je om vraagt. Losgesneden worden van datgene waarvan je eens dacht dat je er niet zonder kon is lang niet altijd leuk...

Link naar bericht
Deel via andere websites
Heb zelf ook tijdje gelooft dat ik door iets van mij zelf gered kon worden, mijn daden , mijn kerkgang, mijn doop.

Dat gaat wat ver idd. Je koopt er geen hemelticket mee. Gods genade kun je niet verdienen en verdienen we ook niet.

Maar er is wel zoiets als meewerkende genade. Je moet het wel accepteren en er aan toegeven.

Jezus maakt wel duidelijk dat daden er wel degelijk toe doen (Matteüs 25). De doop is eveneens een opdracht van Jezus en staat in relatie tot vergeving van de zonden. Allemaal uit genade van God natuurlijk, verdienen doe je het niet. En de kerkgang is ook zoiets: Wat zegt het over een relatie als je telkens een uitnodiging afzegt?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 months later...

Ik weet 99% zeker dat er gelijksoortige topics geopend zijn op hindoe-, moslim-, neopaganistische-, satanistische, en scientologyforums.

Ik snap dus het doel van dit topic niet. Hoe gaat het gezegde ook alweer? Spreken voor eigen parochie (?). De titel komt nogal 'raadgevend' over, vandaar dat ik de opmerking maak. Christenen hebben die raad niet nodig aangezien ze zich er al van bewust zijn. Toch?

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid