Hongerige Wolf 0 Geplaatst 21 september 2013 Rapport Share Geplaatst 21 september 2013 Mijn moeder wordt binnenkort vijfenzestig jaar. Ze houdt wel van een slokje, dus ik ga een zgn. gelegenheidsglas maken. In de zeventiende eeuw en ook daarna nog gaven mensen elkaar vaak zo'n rijk gegraveerd wijnglas met allerlei betekenisvolle teksten, naar gelang de gelegenheid. Bij geboorte, huwelijk, een bijzondere verjaardag, een gunstige zakendeal, enz. Het glas heb ik al, de graveerstiften ook. Nu moet ik alleen nog bedenken wat ik er behalve naam en jaartallen op kan zetten. Vaak zie je op de bovenste rand een spreuk, gedichtje of vaak ook wel een toepasselijke bijbelspreuk. Weet iemand iets leuks? Link naar bericht Deel via andere websites
Humanist 0 Geplaatst 21 september 2013 Rapport Share Geplaatst 21 september 2013 1 tim. 5:23 Drink niet alleen maar water, doe er vanwege je zwakke maag en je andere kwalen wat wijn bij. Maar dat lijkt me niet echt passend Link naar bericht Deel via andere websites
Eli7 0 Geplaatst 21 september 2013 Rapport Share Geplaatst 21 september 2013 Veni bibi vici? Link naar bericht Deel via andere websites
Robert Frans 1.653 Geplaatst 21 september 2013 Rapport Share Geplaatst 21 september 2013 Geef drank aan wie een kommervol bestaan leiden, geef wijn aan wie diep ongelukkig zijn. (Spreuken 31,6) Eet je brood met vreugde, drink met een vrolijk hart je wijn. (Prediker 9,7) Link naar bericht Deel via andere websites
dingo 166 Geplaatst 21 september 2013 Rapport Share Geplaatst 21 september 2013 "Ad fundum" Link naar bericht Deel via andere websites
broer konijn 0 Geplaatst 22 september 2013 Rapport Share Geplaatst 22 september 2013 Bij hem is kracht en wijsheid Job 12:16-25 Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten