Spring naar bijdragen

Ofir in Amerika?


Aanbevolen berichten

2. Als je tegen de theorie van precolumbiaans trans-Atlantisch contact bent, waarom en wat zijn je argumenten tegen?
Ik ben helemaal voor precolumbiaans trans-Atlantisch contact. Aangezien Leif Ericson Vinland heeft ontdekt, wat nu Groenland is. Waar mensen woonden. Er is dus precolumbiaans trans-Atlantisch contact geweest.

Vinland = Nova Scotia. ;)

Mij verbeteren is natuurlijk prima, maar dan wel goed. Vinland is Newfoundland, niet Nova Scotia :D

Link naar bericht
Deel via andere websites
Veel geleerden geloven ook dat de Ilias waargebeurd was. Ik zie geen reden waarom de Amazones niet echt bestaan konden hebben en Herakles identificeer ik met Nimrod. Atlantis is waarschijnlijk Pangea van voor de zondvloed omdat beschreven wordt dat er 10 koningen regeerden (Gen. 5) en het verzwolgen werd door een vloed.

Dit kan je niet menen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Interessante materie. Ik was op de hoogte van de claims. Wat dat betreft worden er niet echt nieuwe dingen voor mij beweerd. De waarheid laat ik in het midden. Daarvoor heb ik weer te weinig kennis van de materie.

Ik vind trouwens wel dat de topicstarter naar mijn idee zijn eigen site nogal aan het promoten is. Op zich staat daar niet echt nieuwe materie op, je kunt het op wel meer sites vinden, maar de site die hij aanhaalt, is redelijk nieuw, maar een paar weken oud. Wat dat betreft vind ik zijn ondersteuning van de claims niet echt sterk.

Dat is zeker niet de bedoeling. Inderdaad zijn er veel meer sites die zulk soort dingen claimen, maar ik heb er geen idee van hoe betrouwbaar die zijn. Ikzelf heb mijn ideeën uit verschillende boeken waaronder boeken waar Mayamythen in staan die overeenkomen met de Exodus. De auteur van dat boek gaf zelf niet de vergelijking en had alleen de bedoeling om mythen op te schrijven. Ook klopt het dat er weinig extra info op mijn site staaat. Dat komt omdat er eerst meer op stond, maar dat heb ik er af gehaald om het geordend er weer op te zetten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 weeks later...

Over pre-columbiaans contact gesproken... de Chinezen ontdekten Amerika al voor Columbus! http://www.amazon.com/1421-Year-China-D ... 0061564893 Oh! En dan zijn er nog de Egyptenaren die de grote Atlantische Oceaan zijn overgestoken in papyrusbootjes! Thor Heyerdal heeft het ook gedaan, dus het is waar! http://sportsillustrated.cnn.com/vault/ ... AG1083525/

En nu even serieus: theorieën als deze en die in de openingspost zijn heel aardig, maar zolang ze niet met wat meer bronnen gesteund worden, blijft het wat schimmig hoeveel waarheid ze bevatten. Dat iets op een aantal websites of in een boek staat, is natuurlijk geen garantie.

Als er twintig boeken worden geschreven over 9/11 waarin geclaimd wordt dat de overheid zelf achter die aanslagen zit, betekent dat nu eenmaal ook niet dat het waar is. De periode die TS beschrijft is zo lang geleden, dat je er eigenlijk niets fatsoenlijks(=wetenschappelijks doorwrocht) over kunt zeggen.

En dan nog even over griekse en romeinse geschiedschrijvers: die zijn (muv misschien van Thucydides) bepaald niet te vergelijken met de geschiedschrijvers van nu. De feiten waren lang niet altijd belangrijk en soms regelrecht ondergeschikt aan 'het verhaal'. Dat neemt overigens niet weg dat ze een bron van waarheid kunnen bevatten.

Ik heb ooit eens een (amateur-)reconstructie proberen te maken van het proces Catalina-Cicero (eerste eeuw voor Christus) maar ik vond dat met 2,5 bron al lastig. Zeker als je bedenkt dat een van die bronnen Cicero zelf was. :D

Link naar bericht
Deel via andere websites
Over pre-columbiaans contact gesproken... de Chinezen ontdekten Amerika al voor Columbus! http://www.amazon.com/1421-Year-China-D ... 0061564893 Oh! En dan zijn er nog de Egyptenaren die de grote Atlantische Oceaan zijn overgestoken in papyrusbootjes! Thor Heyerdal heeft het ook gedaan, dus het is waar! http://sportsillustrated.cnn.com/vault/ ... AG1083525/

En nu even serieus: theorieën als deze en die in de openingspost zijn heel aardig, maar zolang ze niet met wat meer bronnen gesteund worden, blijft het wat schimmig hoeveel waarheid ze bevatten. Dat iets op een aantal websites of in een boek staat, is natuurlijk geen garantie.

Als er twintig boeken worden geschreven over 9/11 waarin geclaimd wordt dat de overheid zelf achter die aanslagen zit, betekent dat nu eenmaal ook niet dat het waar is. De periode die TS beschrijft is zo lang geleden, dat je er eigenlijk niets fatsoenlijks(=wetenschappelijks doorwrocht) over kunt zeggen.

En dan nog even over griekse en romeinse geschiedschrijvers: die zijn (muv misschien van Thucydides) bepaald niet te vergelijken met de geschiedschrijvers van nu. De feiten waren lang niet altijd belangrijk en soms regelrecht ondergeschikt aan 'het verhaal'. Dat neemt overigens niet weg dat ze een bron van waarheid kunnen bevatten.

Ik heb ooit eens een (amateur-)reconstructie proberen te maken van het proces Catalina-Cicero (eerste eeuw voor Christus) maar ik vond dat met 2,5 bron al lastig. Zeker als je bedenkt dat een van die bronnen Cicero zelf was. :D

Inderdaad is het lastig om het kaf van het koren te scheiden als het gaat over pre-columbiaans contact. Ik heb nergens gezegd dat ik in die theorieën geloof omdat ze in een bepaald boek staan. Ik lees de mythen, zie de overeenkomsten met de Bijbel, Ik lees woordjes in de Maya-taal, ik zie overeenkomsten met Hebreeuws, ik lees de Maya-geschiedenis, ik zie de overeenkomsten met de Europese geschiedenis. Dat is voor mij reden om te geloven in pre-columbiaans contact. Misschien dat iemand anders dat niet vind. Ieder z'n eigen mening. Over de Griekse en Romeinse schrijvers: inderdaad waren ze niet allemaal betrouwbaar, maar dat Diodorus in zijn hoofdstukken over de Feniciërs zo lang uitweidt over het "eiland op grote afstand" vind ik vreemd.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Daarnaast, nog verder terug, er zijn ook hyptheses waarbij er mensen zijn overgestoken over de landbrug die het Euraziatische continent verbond met Noord-Amerika.

Het is duidelijk dat men van het ene continent naar het andere overstak en dat in de vroegste tijden

Men had kennis van navigatie, scheepsbouw zeewaardige schepen om om de oceanen mee te bevaren, lengte en breedte graden positie lezen aan de hand van hemellichamen enz..

Die kennis deed echt niet onder tegenover onze kennis.

Het is aan neemlijk dat oude bijbelse volken zich elders op deze planeet vestigden

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 weeks later...
nou, zo aannemelijk is dat ook weer niet. Wat wel zo is, is dat er aanwijzingen zijn in die richting. Daarbij zijn er niet harde bewijzen tegen. Daarom geloof ik erin, maar een echt gefundeerd feitensysteem is niet het fundament van deze theorie.

schreef student

Inderdaad aanwijzingen en heel wat, genoeg om het aan te nemen vind ik, de volkeren in het oude Amerika moeten toch ergens vandaan komen, van Feniciërs is bekend dat de expertise hadden om koloniën, stichtten in ondermeer carthago en waarom ook niet verder weg in Amerika.

Ook van het oude Egypte zij er overeenkomsten gevonden in de nieuwe wereld ondermeer in de pyramide bouw.

Link naar bericht
Deel via andere websites
de volkeren in het oude Amerika moeten toch ergens vandaan komen.

Normaal wordt gedacht dat de indianen uit Azië komen, dus dat was op zich niet zo'n probleem. Wel is het opmerkelijk dat de meeste indianen genetisch verwant zijn aan Israëlieten en Picten (http://www.dewereldwijdevloed.nl/artike ... ie_JOC25(1)_Amerindians.pdf).

van Feniciërs is bekend dat de expertise hadden om koloniën, stichtten in ondermeer carthago en waarom ook niet verder weg in Amerika.

Nou ja, dat zou je dan natuurlijk wel moeten bewijen, tenslotte is Amerika wel zo'n 3000 km verder.

Ook van het oude Egypte zij er overeenkomsten gevonden in de nieuwe wereld ondermeer in de pyramide bouw.

Hoe ik denk dat overal ter wereld piramides komen zie http://bloggen.be/herziening/archief.php?ID=2287569. Verdere aanwijzingen van precolumbiaanse oversteek van Egyptenaren zijn vermoedelijk vervalst of nauwelijks bewezen zoals bij Heyerdahl.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Volgens een van de populairste theorieën zou Amerika inderdaad gekoloniseerd zijn via de Beringstraat, maar dan met bootjes over zee. Dit lijkt gesteund te worden door veel van de oudste vindplaatsen die erop wijzen dat het dieet van de Paleo-indianen grotendeels uit vis bestond, en uit het feit dat de meeste oude vindplaatsen in het noorden van het continent liggen (hoewel Monte Verde juist helemaal in het zuiden ligt). De voorvaders van de Indianen die uiteindelijk naar het Amerikaanse continent zijn overgestoken, lijken hierdoor vooralsnog uit Centraal-Azië te komen, volgens Ethel Stewart[1]. Ook lijken genetische onderzoeken aan te tonen dat Amerikaanse Indianen en de inwoners van Siberië verwant zijn. Een van de genetische onderzoekers, te weten Brent Kennedy, heeft dan ook via DNA-onderzoek aangetoond dat er overeenkomsten zijn tussen volkeren in Centraal-Azië (zoals Jakoeten, Kazachen en Oeigoeren) en de Indiaanse stammen in Amerika (zoals Melungeon-Indianen)[2]. Ook worden de Ainu uit Japan wegens hun gelaatstrekken wel gezien als verwant aan de Amerikaanse Indianen, alhoewel Brent Kennedy [1] en Ethel Stewart hebben aangetoond dat er een zekere DNA-link bestaat tussen Eskimo's, Indianen en Aziatische volkeren.

bron http://nl.wikipedia.org/wiki/Oudste_bewoners_van_Amerika

Voor allen die dit topic boeiend vinden

Dancer-nps.jpg

Bewoonster van Alaska...

Ik vind er gelaatstrekken terug die ik ook bij klein Azie en Egypte bewoners in de oudheid - voor zover daar beeltenissen van zijn_ terug

Op 28 april 1947 begon Heyerdahl met vijf mede-opvarenden zijn zeereis van Peru naar Polynesië op een vlot van balsahout, dat hij de Kon-Tiki noemde. De constructie van dat vlot had hij zelf geleid. Het vaartuig was gebouwd naar Incamodel. Ze deden 101 dagen over deze reis, waarin ze, afhankelijk als ze waren van de stroming en de wind, al meanderend 6880 km aflegden. Ze landden uiteindelijk op het atol Raroia, in de Tuamotueilandengroep ten zuiden van de Marquesaseilanden in Frans-Polynesië. Het boek dat Heyerdahl daarover schreef werd een bestseller. Jaren later bewees DNA-onderzoek onomstotelijk dat de voorouders van de Polynesiërs uit Azië komen

http://nl.wikipedia.org/wiki/Thor_Heyerdahl

Thor Heyerdahl ook afgeserveerd door de gevestigde (wetenschap) net als Veliofski blijkt gewoon gelijk te hebben...

dat prikt bij bijbel critici :Y

220px-RaII.InMuseum.jpg

De Ra 2

Link naar bericht
Deel via andere websites

Heyerdal heeft bewezen dat het mogelijk is om met een boot van papyrusriet de oceaan over te steken en dat het mogelijk is om met een Inca-boot de oceaan over te steken. Dat is echter totaal iets anders dan bewijzen dat het ook daadwerkelijk zo gebeurd is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik wil niet zeggen dat álle Amerikanen van de Israëlieten afstammen, ik heb het eigenlijk vooral over de Maya's, Tolteken en misschien nog enkele stammen. Als je kijkt naar de verschillende haplogroepen(http://nl.wikipedia.org/wiki/Haplogroep), dan zie je dat enkele belangrijke haplogroepen overeenkomen met die van de Aziaten. Maar een andere haplogroep, komt bijna niet in Azië voor, maar in hoge percentages in Israël, Noord-Schotland en Amerika.

Ik heb ook een foto:

11988671-kolossale-olmeken-hoofd.jpg

Afrikaan of Afrikaan?

Het is een Olmeek.

Antoon:

Voor jouw nog een foto van een Japanner en vergelijk die dan met jouw foto van de eskimo:

6804850-een-mooie-japanse-vrouw-portret.jpg

Dancer-nps.jpg

Link naar bericht
Deel via andere websites

De eerste Kiches moesten wonen in een vreemd land, Tulan-Zuiva of Bolonpel-Luitz genoemd. Dat betekent Zeven Holen. Maar hier kregen ze hagel en vuur en het was er altijd donker. Daarom trokken de stamvaders onder leiding van Balam-Quitze weg uit dat land. Tijdens deze “uittocht†gebeurden er wonderlijke dingen. Zij moesten bijvoorbeeld door een zee trekken die zich spleet zodat zij er droog door konden. Vervolgens kwamen zij bij de berg Hacavitz, waar de God Ajaw of Ahau aan Balam-Quitze verscheen. Hier verdween Balam-Quitze opeens, maar hij liet een boekrol of stenen tablet achter met de wetten voor het volk. Tijdens de tocht moesten ze een ster volgen, die hen de weg wees. Uiteindelijk moesten ze nog door een rivier die ook stilstond. Ze liepen over stenen naar de overkant.

De Israëlieten woonden eerst in een land, Egypte genaamd. Ze kwamen daar tijdens een hongersnood. Aan het einde van hun verblijf waren er nog verschillende plagen zoals hagel en vuur uit de hemel en 3 dagen duisternis. Onder leiding van Mozes trokken ze weg uit het land. Omdat de farao hen achterna ging, moesten ze door de Schelfzee trekken die zich spleet zodat zij er droog doorkonden. Vervolgens kwamen ze bij de berg Sinaï, waar de God Jahweh of Jah aan Mozes verscheen. (Later zou Mozes op de berg Nebo opeens verdwijnen.) Mozes schreef op 2 stenen tafelen de wetten voor het volk. Tijdens de tocht moesten ze overdag en ‘s nachts een wolk- respectievelijk vuurkolom volgen, die hen de weg wees. Uiteindelijk moesten ze onder Jozua nog door een rivier die stilstond. Hier werd een monument van stenen in de rivier opgericht.

Bron: Evenboer, T.-De wereldwijde vloed (nagekeken of hij betrouwbare bron gebruikte)

Spencer-Mythen van Mexico en Peru

Op een site waarvan ik denk dat hij onbetrouwbaar is staat hetzelfde: http://franklinterhorst.nl/Exodus.htm

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op een site waarvan ik denk dat hij onbetrouwbaar is staat hetzelfde: http://franklinterhorst.nl/Exodus.htm

Ik ben het niet eens met de Egyptische chronologie van franklin, en al helemaal stel ik geen vertrouwen in die van DRS van der land, toch hebben zij ook rake punten, en heb ik er wat van meegenomen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid