Spring naar bijdragen

De kracht van het Bloed van Jezus


Aanbevolen berichten

Ik was een keer in geestelijke strijd (ik geloof dat satan ons kan aan vallen in ons denken, misleiden, beschuldigen enzovoort) en was het helemaal zat, mezelf, andere, de wereld, het kon me gestolen worden, en toen hoorde ik een gebed van een afrikaanse pastor, die riep heel hard een bevreidings gebed, hij maakte iedere keer gebruik van de naam en het bloed van Jezus, daarna was de hele strijd verdwenen en was zo blij als een kind.

Er staat ook als de Zoon u vrij maakt, bent u waarlijk vrij.

Maar hoe moet ik het zien, is het Bloed het sterkste midden wat er is?

Of de Naam, of het Woord .

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maar hoe moet ik het zien, is het Bloed het sterkste midden wat er is?

Of de Naam, of het Woord .

Bijbelcitaat {SIMPLETEXT}:1 Al sprak ik de talen van alle mensen en die van de engelen – had ik de liefde niet, ik zou niet meer zijn dan een dreunende gong of een schelle cimbaal. 2 Al had ik de gave om te profeteren en doorgrondde ik alle geheimen, al bezat ik alle kennis en had ik het geloof dat bergen kan verplaatsen – had ik de liefde niet, ik zou niets zijn. 3 Al verkocht ik mijn bezittingen omdat ik voedsel aan de armen wilde geven, al gaf ik mijn lichaam prijs en kon ik daar trots op zijn – had ik de liefde niet, het zou mij niet baten.

4 De liefde is geduldig en vol goedheid. De liefde kent geen afgunst, geen ijdel vertoon en geen zelfgenoegzaamheid. 5 Ze is niet grof en niet zelfzuchtig, ze laat zich niet boos maken en rekent het kwaad niet aan, 6 ze verheugt zich niet over het onrecht maar vindt vreugde in de waarheid. 7 Alles verdraagt ze, alles gelooft ze, alles hoopt ze, in alles volhardt ze.

8 De liefde zal nooit vergaan. Profetieën zullen verdwijnen, klanktaal zal verstommen, kennis verloren gaan – 9 want ons kennen schiet tekort en ons profeteren is beperkt. 10 Wanneer het volmaakte komt zal wat beperkt is verdwijnen. 11 Toen ik nog een kind was sprak ik als een kind, dacht ik als een kind, redeneerde ik als een kind. Nu ik volwassen ben heb ik al het kinderlijke achter me gelaten. 12 Nu kijken we nog in een wazige spiegel, maar straks staan we oog in oog. Nu is mijn kennen nog beperkt, maar straks zal ik volledig kennen, zoals ik zelf gekend ben. 13 Ons resten geloof, hoop en liefde, deze drie, maar de grootste daarvan is de liefde.

Liefde is het sterkste 'wapen' dat wij kennen. Het is Gods liefde die Hem dreef om ons mensen te redden. De volmaakte liefde drijft de angst uit, er is werkelijk niets zo sterk als liefde.

Link naar bericht
Deel via andere websites
un je uitleggen wat je bedoelt? Ik snap het niet echt nl

Er was eerst geestelijke strijd, toen hoorde ik dus die man heel hard roepen in het engels om bevrijding van geestelijke en lichamelijke gebondenheid, hij gebruikte daarbij heel vaak, in de Naam van Jezus , en het Bloed overwint de duisternis , wat ik merkte is dat ik helemaal veranderde door dat gebed, van heel moe naar heel gelukkig.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Enige tijd geleden was het nog gewoonte in de parochie waar ik toen woonde om onder twee gedaanten ter communie te gaan. Naast het Lichaam van Christus dronk je dus ook uit de kelk om het Bloed van Christus te ontvangen. Het was altijd een mooie mystieke beleving voor mij. Helaas is het tegenwoordig niet meer heel gewoon als kerkvolk.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zélf drinken uit de kelk?

Gebruikelijk was in onze contreien om de hostie te dopen in de kelk. Schijnbaar was dat gebruik er ergens ingeslopen en niet de bedoeling. Ik had de hostie dus altijd al in mijn mond als ik voor de kelk stond. Kreeg de kelk aangereikt en nam er een slok uit.

Link naar bericht
Deel via andere websites

In Abdij Sion in Diepenveen doen ze dat ook. Maar dan zetten ze de twee kelken op het altaar neer en neemt men zelf de kelk van het altaar om een slok te nemen. Nu deed ik daar wel gewoon aan mee als ik daar was, maar het komt mij toch wel een beetje over als autocommunie.* De priesters (er zijn meerdere priesters daar, hoewel er altijd maar één de Mis opdraagt) zouden ook gewoon de kelk steeds kunnen uitreiken en weer terugnemen. Maar goed, ze schijnen daar toestemming voor te hebben en zo, dus dan zal het allemaal wel weer goed zijn, maar toch komt het op mij dus soms wat vreemd over.

* autocommunie is als je zelf de hostie pakt, of de kelk pakt zonder het direct aangereikt te krijgen, en dat is normaliter enkel toegestaan voor de hoofdcelebrant van de Mis.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maar hoe moet ik het zien, is het Bloed het sterkste midden wat er is?

Of de Naam, of het Woord .

Interessante vraag. Dan vraag ik me direct af wat in de praktijk het verschil is tussen bidden met het Bloed van Jezus, of in Zijn Naam, met Zijn Woord, ... Is de een sterker dan de ander? Wat maakt dat verschil?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik was een keer in geestelijke strijd (ik geloof dat satan ons kan aan vallen in ons denken, misleiden, beschuldigen enzovoort) en was het helemaal zat, mezelf, andere, de wereld, het kon me gestolen worden, en toen hoorde ik een gebed van een afrikaanse pastor, die riep heel hard een bevreidings gebed, hij maakte iedere keer gebruik van de naam en het bloed van Jezus, daarna was de hele strijd verdwenen en was zo blij als een kind.

Er staat ook als de Zoon u vrij maakt, bent u waarlijk vrij.

Maar hoe moet ik het zien, is het Bloed het sterkste midden wat er is?

Of de Naam, of het Woord .

Openbaringen 12 vs 11

En zij hebben hem overwonnen door het bloed van het Lam en door het woord van hun getuigenis, en zij hebben hun leven niet liefgehad, tot in de dood.

Bloed van Jezus inderdaad en het Woord over jezelf uitspreken, ook dat je bevrijd bent en dat je een nieuwe schepping bent, dat je oude ik, vleselijke natuur gestorven is met Hem Gal 2 vs 20

en je leven niet liefhebben tot in de dood is je eigen wil opgeven, echt tot berouw en bekering komen, maar die ervaring had je geloof ik al gehad.

(Dit alles) om Hem te kennen en de kracht zijner opstanding en de gemeenschap aan zijn lijden, of ik, aan zijn dood gelijkvormig wordende, 11 zou mogen komen tot de opstanding uit de doden.

Zijn onvoorwaardelijke Liefde leren kennen o.a.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid