ikbenBen 0 Geplaatst 8 juni 2013 Rapport Share Geplaatst 8 juni 2013 Zijn er ook mensen die mindfulness trainingen hebben gevolgd? Sommige zeggen dat het occult is. Ik heb nog niet kunnen merken dat het verkeerd is. Je leert te ontspannen, maakt bijvoorbeeld een body scan. Je denkt dan aan je tenen, voet, buik enzovoort. Zie ook: http://www.stichting-promise.nl/artikel ... ulness.htm Wel bemerk ik dat ik soms voorspellende dromen krijg, die dan uitkomen. Link naar bericht Deel via andere websites
bornagain 0 Geplaatst 13 juni 2013 Rapport Share Geplaatst 13 juni 2013 Bij mindfullness leer je dat er alleen nu is en dat dus geen zonde bestaat, in dit filmpje waarschuwen ze voor deze zaken Je verliest het besef van verantwoordelijkheid en doel . Link naar bericht Deel via andere websites
Humanist 0 Geplaatst 13 juni 2013 Rapport Share Geplaatst 13 juni 2013 Je verliest het besef van verantwoordelijkheid en doel? Mindfulness gaat volgens mij niet eens over zonde, het is iets oorspr uit het boeddhisme, waar overigens qua basis vrij weinig mis mee is. Link naar bericht Deel via andere websites
Henriëtte 0 Geplaatst 13 juni 2013 Rapport Share Geplaatst 13 juni 2013 Bij mindfullness leer je dat er alleen nu is Klopt.en dat dus geen zonde bestaat, O? Dat is nieuw voor mij, kun je er wat meer over vertellen? in dit filmpje waarschuwen ze voor deze zaken Je verliest het besef van verantwoordelijkheid en doel . Hoe ik mindfulness heb begrepen is dat het belangrijk en goed voor je is om in het nu te leven en dat kun je oefenen. Ik denk zelfs dat die gedachte best christelijk kan zijn. Maar zoals met alles kun je het te ver doortrekken en dat zal vast gebeuren. Overigens gaat dat filmpje over Oprah en haar geloof, wat heeft dat precies met mindfulness te maken? Link naar bericht Deel via andere websites
Credible 0 Geplaatst 13 juni 2013 Rapport Share Geplaatst 13 juni 2013 Schopje Geloof Algemeen > Levensbeschouwing Link naar bericht Deel via andere websites
MysticNetherlands 298 Geplaatst 13 juni 2013 Rapport Share Geplaatst 13 juni 2013 Mindfulness is een tactiek van de duivel. Als de numerologie erop loalaat betekent het woord eigenlijk 'Worship George W. Bush or die'. Toeval?? Link naar bericht Deel via andere websites
Cyrillisch 0 Geplaatst 13 juni 2013 Rapport Share Geplaatst 13 juni 2013 Als de numerologie erop loalaat betekent het woord eigenlijk 'Worship George W. Bush or die'. Toeval?? Ja. Link naar bericht Deel via andere websites
MysticNetherlands 298 Geplaatst 13 juni 2013 Rapport Share Geplaatst 13 juni 2013 Christenen. Geen gevoel voor humor Link naar bericht Deel via andere websites
Ursa 1 Geplaatst 13 juni 2013 Rapport Share Geplaatst 13 juni 2013 Grappenmakert. Bewust zijn van je lichaam en gevoelens lijkt me niet verkeerd, ik doe ook wel eens zo'n oefening. Rustgevend, en je voelt alle signalen die je soms negeert van je lichaam. Link naar bericht Deel via andere websites
Cyrillisch 0 Geplaatst 13 juni 2013 Rapport Share Geplaatst 13 juni 2013 Christenen. Geen gevoel voor humor Ik geef het internet de schuld. Link naar bericht Deel via andere websites
MysticNetherlands 298 Geplaatst 13 juni 2013 Rapport Share Geplaatst 13 juni 2013 Christenen. Geen gevoel voor humor Ik geef het internet de schuld. en terecht! Link naar bericht Deel via andere websites
Thorgrem 430 Geplaatst 13 juni 2013 Rapport Share Geplaatst 13 juni 2013 Mijn ervaringen zijn redelijk positief. Ik had overigens de variant waarbij met de oosterse invloeden niet zoveel gedaan wordt (slechts een gong aan het begin en einde van oefeningen). Meer een westerse variant dus, maar nog steeds heel rustgevend. Link naar bericht Deel via andere websites
Josephina 0 Geplaatst 13 juni 2013 Rapport Share Geplaatst 13 juni 2013 Ik denk dat er op zich niets mis mee is, maar het ligt er denk ik een beetje aan hoe je het gebruikt. Als je in een periode van stress zo nu en dan een soort ontspanningsoefening doen lijkt me niet verkeerd. Maar ik zou als christen zijnde niet zo snel heel veel met dergelijke meditatievormen doen. Ik denk dat de hele filosofie erachter uiteindelijk niet zo goed samengaat met het christendom. Het feit dat je er als individu uiteindelijk niet toe doet is natuurlijk een idee die tegengesteld is aan het christendom. Als christenen mogen we wel steeds kleiner worden zodat God steeds meer kan groeien, maar we moeten niet van ons 'ik' verlost worden. Bovendien kost het gewoon veel tijd wanneer je hier echt in wilt groeien en kunnen we die tijd misschien beter aan gebed of een christelijke vorm van meditatie besteden. Link naar bericht Deel via andere websites
ikbenBen 0 Geplaatst 14 juni 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 14 juni 2013 Paulus zegt toch ook dat je vlees mag eten wat voor afgoden is geofferd? Maar dat is in een andere context. Hoewel het uit het Boedisme komt kun je daar ook weer goeie dingen uithalen zonder dat het in strijdt is met het christendom? Je maakt bijvoorbeeld een bodyscan. Je denkt aan je tenen, hiel, voet bovenbeen, buik, rug et cetera. Daar kan toch niets verkeerd aan zijn? Wel leer je accepteren zoals het is. Als het even niet lukt met de medidatie dan moet je vriendelijk doch terugkeren naar je lichaam. Link naar bericht Deel via andere websites
ikbenBen 0 Geplaatst 14 juni 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 14 juni 2013 http://mindfulnessbijautisme.nl/audiofragmenten/ Hier kun je stukken beluisteren. Gebruikersnaam is autisme en wachtwoord mindfullness Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten