Spring naar bijdragen

Groeien in het geloof, welke zaken vindt jij belangrijk


Aanbevolen berichten

Welke zaken zijn het belangrijkste om te groeien in de weg met god?

Post je eigen beleving, haastig lijstje van mij

-God groot maken(loven, prijzen, aanbidden, gehoorzamen), jezelf klein maken.

-Vasten Van (of helemaal stoppen) met gewoontes als muziek , lust, TV, suiker, snacks, oordelen , roddelen.

-Echt gaan nadenken of je wel iedereen mag, dus niet stiekem de ander haat of wrok heb

-Echt nadenken of je wel een waar geloof hebt, en je je zelf niet voor de gek houd.

-Andere mensen vertellen dat ze vergeving nodig hebben en dat ze ook alleen krijgen als ze hun naaste vergeven.

-Stoppen met je eigen kennis , tallenten, geld ,schoonheid,carriare, bezit vereren,je hart vol van wereldse zaken ipv God ( de genade die je krijgt van God claimen als jouw geweldige bezit, wees nooit Trots op alles wat gegeven is uit de hemel, want je krijgt het moeilijk is mijn ervaring)

- Bidden dat je je vrije tijd, je lichaam en geest wil offeren voor zijn eer.

je krijgt dan een verlangen van God om voor andere te leven.

-Bidden dat God je mag snoeien, alle hindernissen eruit die je RELATIE met God in de weg staan .

-God wil niet genegeerd worden en is een jaloerse God, denk daarom de dingen die boven zijn, verzamel schatten die in de hemel zijn.

-Zoek het om dicht bij God te wandelen, Angst en verlangens verdwijnen dan, je verlangt naar God en ik voel vaak een sterke liefde naar Hem.

- God wil de leiding in je leven, geef je over aan Hem

-God wil dat je andere verteld, een getuige bent .

- Je vertrouwen op Hem alleen stelt, ook als het soms moeilijk te begrijpen is, blijf altijd vertrouwen op God, God wil dat je hem vertrouwt boven alles .

Link naar bericht
Deel via andere websites
Welke zaken zijn het belangrijkste om te groeien in de weg met god?

Ik zou uit jouw lijst één ding halen wat voor mij het belangrijkste is en me daar op richten.

Maar het meest zinvolle vind ik: leef je leven gewoon in het vertrouwen dat Hij voor je zorgt.

En voor het overige? Kijk hoe David het oploste: Psalmen 139:23-24 "Doorgrond mij, o God, en ken mijn hart, beproef mij en ken mijn gedachten. Zie of er bij mij een schadelijke weg is en leid mij op de eeuwige weg."

En, oh ja voor ik het vergeet: God heeft Zijn Heilige Geest beschikbaar gesteld om zijn kinderen de weg te wijzen tot de volle Waarheid. Dat "voorrecht" had David nog niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik werk en ontspan zoveel mogelijk in de stilte.

Ik bid dagelijks, lees dagelijks uit de Schrift en ga elke zondag naar de Mis.

Ik verdiep mij dagelijks in mijn katholieke geloofsovertuiging.

Ik woon en leef bewust alleen, met niet teveel vrienden en geen partner.

Ik laat mensen zelf bepalen in hoeverre ze met mij willen omgaan.

Ik laat mensen altijd voorgaan op regels, indien mogelijk.

Ik zoek zo vaak als mogelijk de eenzaamheid op.

Ik neem voor alles de tijd, laat mij niet zomaar door iemand opjagen.

Ik leef aandachtig, zoek betekenis in elke te verrichten handeling.

Ik verzamel mooie ervaringen, niet zozeer mooie spullen.

Ik probeer geluk niet te laten afhangen van werk, gezondheid, vrienden en rijkdom.

Ik probeer te verlangen naar hetgeen ik heb, niet naar hetgeen ik niet heb.

Ik probeer het leven te aanvaarden zoals het is, niet zoals het zou moeten zijn.

Echt geluk is mensen gelukkig kunnen maken,

en slechts daarvan gelukkig kunnen worden.

Dat is wat ik probeer.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...
Welke zaken zijn het belangrijkste om te groeien in de weg met god?

Post je eigen beleving, haastig lijstje van mij

-God groot maken(loven, prijzen, aanbidden, gehoorzamen), jezelf klein maken.

-Vasten Van (of helemaal stoppen) met gewoontes als muziek , lust, TV, suiker, snacks, oordelen , roddelen.

-Echt gaan nadenken of je wel iedereen mag, dus niet stiekem de ander haat of wrok heb

-Echt nadenken of je wel een waar geloof hebt, en je je zelf niet voor de gek houd.

-Andere mensen vertellen dat ze vergeving nodig hebben en dat ze ook alleen krijgen als ze hun naaste vergeven.

-Stoppen met je eigen kennis , tallenten, geld ,schoonheid,carriare, bezit vereren,je hart vol van wereldse zaken ipv God ( de genade die je krijgt van God claimen als jouw geweldige bezit, wees nooit Trots op alles wat gegeven is uit de hemel, want je krijgt het moeilijk is mijn ervaring)

- Bidden dat je je vrije tijd, je lichaam en geest wil offeren voor zijn eer.

je krijgt dan een verlangen van God om voor andere te leven.

-Bidden dat God je mag snoeien, alle hindernissen eruit die je RELATIE met God in de weg staan .

-God wil niet genegeerd worden en is een jaloerse God, denk daarom de dingen die boven zijn, verzamel schatten die in de hemel zijn.

-Zoek het om dicht bij God te wandelen, Angst en verlangens verdwijnen dan, je verlangt naar God en ik voel vaak een sterke liefde naar Hem.

- God wil de leiding in je leven, geef je over aan Hem

-God wil dat je andere verteld, een getuige bent .

- Je vertrouwen op Hem alleen stelt, ook als het soms moeilijk te begrijpen is, blijf altijd vertrouwen op God, God wil dat je hem vertrouwt boven alles .

Ik vind dit echt een heel mooie post.

Zelf zou ik er nog 1 Kor. 12 en 14 aan toevoegen.

1 Kor. 12

31 Richt u op de hoogste gaven. Maar eerst wijs ik u een weg die nog voortreffelijker is.

Het is goed voor een gelovige om zich te richten op de hoogste gaven.

Daarbij kan worden gedacht aan de charismata/genadegaven als profetie, tongentaal, genezingen van ziekten enz.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Christus blijven volgen en het werk doen wat hij deed, dan krijg je Heilige geest.

(Johannes 17:4) . . .Ik heb u op de aarde verheerlijkt, daar ik het werk heb voleindigd dat gij mij te doen hebt gegeven. 

Verder:

- Gods Naam bekend maken...

(Johannes 17:6) . . .Ik heb uw naam openbaar gemaakt aan de mensen die gij mij uit de wereld hebt gegeven. . .(Johannes 17:11) . . .Heilige Vader, waak over hen ter wille van uw naam, die gij mij hebt gegeven, opdat zij één mogen zijn zoals wij. 

- prediken dat God koninkrijk binnenkort de wereldheerschappij gaat overnemen en een rechtvaardige wereld gaat scheppen, het aardse paradijs....

(Mattheüs 10:7) . . .Predikt op UW tocht en zegt: ’Het koninkrijk der hemelen is nabij gekomen.. . .

(2 Timotheüs 4:1, 2) . . .Ik gelast u plechtig voor het aangezicht van God en Christus Jezus, die de levenden en de doden zal oordelen, en krachtens zijn manifestatie en zijn koninkrijk: 2 predik het woord, houd u er als met een dringende zaak mee bezig, in gunstige tijd, in moeilijke tijd, . . .

- studeren en graven in Gods Woord....

(Johannes 17:3) . . .Dit betekent eeuwig leven, dat zij voortdurend kennis in zich opnemen van u, de enige ware God, en van hem die gij hebt uitgezonden, Jezus Christus.

- toepassen wat je van God leert....

(Jakobus 2:24-26) 24 GIJ ziet dat een mens rechtvaardig verklaard wordt door werken, en niet door geloof alleen. ...26 Ja, zoals het lichaam zonder geest dood is, zo is ook geloof zonder werken dood.

- met de ware God blijven wandelen....

(Micha 6:8) . . .Hij heeft u verteld, o aardse mens, wat goed is. En wat vraagt Jehovah van u terug dan gerechtigheid te oefenen en goedheid lief te hebben en bescheiden te wandelen met uw God?

Have a really nice day!

Ed

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maar wanneer de heilige Geest over jullie komt, zullen jullie kracht ontvangen en van mij getuigen in Jeruzalem, in heel Judea en Samaria, tot aan de uiteinden van de aarde.

Te veel mensen gaan verloren omdat ze nog niets weten van een God die echt leeft in veel mensen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Daarom is het de taak van iedere christen te prediken en bekendheid te geven aan God en Zijn voornemen.

Want deze wereld gaat voorbij en alle goddeloosheid zal worden verwijderd, de tijd komt spoedig naderbij dat Gods vernietigingslegers de vernietigende winden over deze goddeloze wereld zal laten waaien. Mensen moeten worden gewaarschuwd voor Gods oordelen, ze moeten berouw hebben over hun daden en gaan leven volens Gods wetten.

(1 Johannes 2:17) . . .De wereld gaat bovendien voorbij en ook haar begeerte, maar wie de wil van God doet, blijft in eeuwigheid.

Prediking:

(2 Timotheüs 4:1, 2) . . .Ik gelast u plechtig voor het aangezicht van God en Christus Jezus, die de levenden en de doden zal oordelen, en krachtens zijn manifestatie en zijn koninkrijk: 2 predik het woord, houd u er als met een dringende zaak mee bezig, in gunstige tijd, in moeilijke tijd, wijs terecht, berisp, vermaan, met alle lankmoedigheid en [kunst van] onderwijzen. 

(Handelingen 5:42) . . .zij(Jezus' discipelen) bleven zonder ophouden elke dag in de tempel en van huis tot huis onderwijzen en het goede nieuws over de Christus, Jezus, bekendmaken.

Gods oordelen:

(Openbaring 7:1-3) . . .Hierna zag ik aan de vier hoeken van de aarde vier engelen staan, die de vier winden van de aarde stevig vasthielden, opdat er geen wind zou waaien over de aarde of over de zee of over enige boom. 2 En ik zag een andere engel opstijgen van de opgang der zon, die een zegel van [de] levende God had; en hij riep met een luide stem tot de vier engelen aan wie het gegeven was schade toe te brengen aan de aarde en de zee, 3 en hij zei: „Brengt geen schade toe aan de aarde noch aan de zee noch aan de bomen tot nadat wij de slaven van onze God aan hun voorhoofd verzegeld hebben.â€

Ik vind het belangrijk een klein instrumentje te mogen zijn in de handen van onze machtige Schepper om het goede nieuws van Gods opgerichte Kininkrijk te mogen prediken. Er is geen voldoeningschenkender werk dan deze levengevende boodschap te mogen brengen, hier hebben mensen echt iets aan.

(1 Timotheüs 4:16) . . .Blijf bij deze dingen, want door dit te doen, zult gij zowel uzelf redden als hen die naar u luisteren.

Have a reeeeaaaaalt nice day,

Ed

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid