Spring naar bijdragen

De wederkomst van Jezus


Aanbevolen berichten

Eerst moeten alle volken worden bereikt met het evangelie. Het schijnt dat er nog steeds volken zijn die nog moeten worden bereikt met het evangelie. Wel gaat dit door de technologische vooruitgang steeds sneller.

Zelf schat ik in dat binnen 200 jaar Jezus terugkomt (redelijk veilige schatting ;) ).

Vandaag las ik van een seculiere nieuwssite dat de grote rivieren in Irak (en Turkije en Syrie), de Eufraat en de Tigris komen droog te liggen. Ik meen mij te herinneren dat dit in de Bijbel profetisch is voorspeld. Steeds meer profetische voorspellingen komen uit en de tijd begint te dringen, maar nog niet aan alle voorwaarden is voldaan voordat Jezus terugkomt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
---

Vandaag las ik van een seculiere nieuwssite dat de grote rivieren in Irak (en Turkije en Syrie), de Eufraat en de Tigris komen droog te liggen. Ik meen mij te herinneren dat dit in de Bijbel profetisch is voorspeld. Steeds meer profetische voorspellingen komen uit en de tijd begint te dringen, maar nog niet aan alle voorwaarden is voldaan voordat Jezus terugkomt.

Welke voorspellingen en welke voorwaarden?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik hoop zo snel mogelijk.

Ik niet, ik hoop dat Hij nog maar even wacht. Dat geloof ik ook, want eerst moet iedereen het evangelie nog horen.

De Geest en de bruid zeggen: Kom!

Ik heb meer iets van: Heer, blijf nog even weg.

Dat is waar.

Ik hoop echter dat het wel snel gebeurd, ben ik van dat gedonder hier af.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat is waar.

Ik hoop echter dat het wel snel gebeurd, ben ik van dat gedonder hier af.

Ja, dat gevoel ken ik. Ik heb 2 jaar op rapture sites gehangen in de hoop dat Hij dan eerder terugkwam en maar berekeningen maken. Maar Hij kan je ook helpen zonder teruggekomen te zijn, heb ik gemerkt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik hoop zo snel mogelijk.

Ik niet, ik hoop dat Hij nog maar even wacht. Dat geloof ik ook, want eerst moet iedereen het evangelie nog horen.

De Geest en de bruid zeggen: Kom!

Ik heb meer iets van: Heer, blijf nog even weg.

Dat is waar.

Ik hoop echter dat het wel snel gebeurd, ben ik van dat gedonder hier af.

Dus Jezus moet maar komen om onze troep op te ruimen die wij met z'n allen gemaakt hebben? Met alle respect voor jou, maar ik geloof niet dat het zo werkt! :)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat is waar.

Ik hoop echter dat het wel snel gebeurd, ben ik van dat gedonder hier af.

Ja, dat gevoel ken ik. Ik heb 2 jaar op rapture sites gehangen in de hoop dat Hij dan eerder terugkwam en maar berekeningen maken. Maar Hij kan je ook helpen zonder teruggekomen te zijn, heb ik gemerkt.

Daar geloof ik inderdaad ook in, en Hij heeft me zeker wel geholpen..maar toch blijven sommige dingen wel lastig.

Maarja, gewoon door blijven bidden. ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik niet, ik hoop dat Hij nog maar even wacht. Dat geloof ik ook, want eerst moet iedereen het evangelie nog horen.

De Geest en de bruid zeggen: Kom!

Ik heb meer iets van: Heer, blijf nog even weg.

Dat is waar.

Ik hoop echter dat het wel snel gebeurd, ben ik van dat gedonder hier af.

Dus Jezus moet maar komen om onze troep op te ruimen die wij met z'n allen gemaakt hebben? Met alle respect voor jou, maar ik geloof niet dat het zo werkt! :)

Oh haha ik ook niet hoor!!

Maar het geeft mij een rustgevend gevoel dat het eens allemaal voorbij is ;) De onprettige dingen dan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Erg interessante post van door Eulogía (onderstreept) » 26 mei 2013 17:12

Eerst moeten alle volken worden bereikt met het evangelie.

Dat staat in (Mattheüs 24:14) En dit goede nieuws van het koninkrijk zal op de gehele bewoonde aarde worden gepredikt tot een getuigenis voor alle natiën, en dan zal het einde komen.

Zelf schat ik in dat binnen 200 jaar Jezus terugkomt (redelijk veilige schatting ).

Volgens sommige Bjbelcritici is Jezus' perousia (tegenwoordigheid) al een tijdje aan de gang.

Ondersteunende teksten:

- Psalm 110:1-2 Christus' komst als koning van Gods Koninkrijk (najaar 1914 bij het uitbreken van WO II).

- Openb.12:9-12 (wee op aarde doordat Satan/demonen uit de hemel naar de aarde zijn geslingerd).

Vandaag ...dat de Eufraat en de Tigris komen droog te liggen. Ik meen mij te herinneren dat dit in de Bijbel profetisch is voorspeld.

Ja dat staat in het boek Openbaring......

(Openbaring 16:12) . . . En de zesde goot zijn schaal uit op de grote rivier de Eufraat, en haar water droogde op, zodat de weg bereid zou worden voor de koningen van de opgang der zon.

Die rivieren vormden destijds een verdediging voor Babylon, nu zijn de 'wateren' van Babylon de Grote (wereldrijk van valse religies) ook opgedroogd.

(Openbaring 17:15) . . .En hij zegt tot mij: „De wateren die gij gezien hebt, waar de hoer zit, betekenen volken en scharen en natiën en talen.

Het is bijna tijd dat de grotere Darius en Cyrus, JHWH en Christus, Babylon de Grote in gaan nemen en voor eeuwig vernietigen.

groet,

Ed

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat is waar.

Ik hoop echter dat het wel snel gebeurd, ben ik van dat gedonder hier af.

Dus Jezus moet maar komen om onze troep op te ruimen die wij met z'n allen gemaakt hebben? Met alle respect voor jou, maar ik geloof niet dat het zo werkt! :)

Oh haha ik ook niet hoor!!

Maar het geeft mij een rustgevend gevoel dat het eens allemaal voorbij is ;) De onprettige dingen dan.

Hoe kan je de goede dingen waarderen zonder de onprettige dingen? ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik hoop zo snel mogelijk.

Ik niet, ik hoop dat Hij nog maar even wacht. Dat geloof ik ook, want eerst moet iedereen het evangelie nog horen.

De Geest en de bruid zeggen: Kom!

Ik heb meer iets van: Heer, blijf nog even weg.

Waarom? Jij vindt t wel best zo hoe t hier aan toe gaat??

Nee juist helemaal niet. Maar ik heb liever opwekking dan een secret rapture waar een stel gelovigen opgenomen wordt en de rest van de mensheid het uit kan zoeken met die antichrist.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Jezus gaat inderdaad grote schoonmaak houden maar let wel dat daar ook alle goddeloosheid bij zal zijn tezamen met de goddelozen, mensen die de ware God niet liefhebben en dat laten blijken door een leven van onafhankelijk aan Hem en Zijn heilzame geboden en die het offer van Christus met voeten treden, inclusief zogenaamde christenen.

(Psalm 37:10, 11) . . .En nog maar een korte tijd en de goddeloze zal er niet meer zijn; En gij zult stellig acht geven op zijn plaats, en hij zal er niet zijn. 11 De zachtmoedigen daarentegen zullen de aarde bezitten, En zij zullen inderdaad hun heerlijke verrukking vinden in de overvloed van vrede. . .

(Psalm 10:13) . . .Waarom heeft de goddeloze God geminacht? Hij heeft in zijn hart gezegd: „Gij zult geen rekenschap vragen. . .

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid