Spring naar bijdragen

Wederkomst , bruiloft van het lam / wit bruilofskleed


Aanbevolen berichten

Ik kreeg een berichtje van een amerikaanse die het had over de Bruiloft van Jezus met zijn gemeente en het kleed dat we aan moesten trekken.

Ze schreef

The fruit of the spirit is the WEDDING GARMENT. Its time to put it on!

Ik snapte er niks van en heb toen in het nederlands gezocht en kwam dit tegen, we moeten ons puur en rein houden (dagelijks bekeren van zonde ?), die amerikaan was nogal fanatiek met de wederkomst bezig.

Wie weet er meer over de bruilof en hoe we ons moeten voorbereiden op de wederkomst van Jezus

de tekst hieronder heb ik 5 minuten gelden gevonden op een nederlandse site

haar is gegeven zich te bekleden met schitterend, rein, fijn linnen! Want het fijne linnen zijn de rechtvaardige daden van de heiligen. Openb.19:6

We zien, dat van het bruidskleed drie dingen gezegd worden:

Rein / Schitterend / Fijn linnen.

Rein

Het kleed moet rein zijn, onbesmet. Het is een wit kleed, elke vlek zie je. Elke zonde geeft een vlek.

Johannes ziet op Patmos in het visioen, hoe het er uit ziet: Hierna zag ik dit: een onafzienbare menigte, die niet te tellen was, uit alle landen en volken, van elke stam en taal. In het wit gekleed en met palmtakken in hun hand stonden ze voor de troon en voor het lam.

Ze hebben hun kleren wit gewassen met het bloed van het lam. Openb.7

We zijn rein door het bloed van het Lam. Er is zoveel kracht in het bloed van het Lam. Maar als wij in het licht wandelen, zoals Hij in het licht is, dan hebben wij gemeenschap met elkaar en het bloed van Jezus Christus, zijn Zoon, reinigt ons van alle zonde. 1 Joh. 1:7.

Maak mij rein voor U.

Was mijn leven schoon,

Vergeef mijn zonden.

Laat mij zijn voor U

Zuiver als uw Zoon

Heilig mij.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Lijkt me wel belangrijk, wie weet er meer van.

Nederlandse sites

http://www.broedersinchristus.nl/Bruiloft-van-het-Lam

http://www.brunstad.org/nl/christen-zij ... r-bruiloft

http://www.huisvangebedtwente.nl/artike ... ftskleedal

Filmpje over hoe je je moet voorbereiden op de wederkomst van Jezus ,

Do You Have a Seat at the wedding supper of the lamb

https://www.youtube.com/watch?v=bri0-j-DEJ0

Link naar bericht
Deel via andere websites

De wederkomst(perousia) van Chrstus is reeds een feit, hij is zijn volgelingen aan het bijeenverzamelen, zij die rein zijn in hun gedragingen, denken en spraak.

De bruiloft van Christus is nog aanstaande en zal in de hemel gebeuren en zijn bruid zijn de leden van de kleine kudde, de met de Heilige Geest gezalfde chistenen die met Christus in de hemel zullen regeren als koningen en priesters.

De bruid van het Lam is getooid met helder, rein, fijn linnen, want „het fijne linnen beeldt de rechtvaardige daden van de heiligen af†(Opb 19:8).

Link naar bericht
Deel via andere websites
De wederkomst(perousia) van Chrstus is reeds een feit, hij is zijn volgelingen aan het bijeenverzamelen, zij die rein zijn in hun gedragingen, denken en spraak.

De bruiloft van Christus is nog aanstaande en zal in de hemel gebeuren en zijn bruid zijn de leden van de kleine kudde, de met de Heilige Geest gezalfde chistenen die met Christus in de hemel zullen regeren als koningen en priesters.

De bruid van het Lam is getooid met helder, rein, fijn linnen, want „het fijne linnen beeldt de rechtvaardige daden van de heiligen af†(Opb 19:8).

wie zijn dat zij die nu reeds rein zijn in hun gedragingen, denken en spraak; kent u er!!??

Link naar bericht
Deel via andere websites
De wederkomst(perousia) van Chrstus is reeds een feit, hij is zijn volgelingen aan het bijeenverzamelen, zij die rein zijn in hun gedragingen, denken en spraak.

De bruiloft van Christus is nog aanstaande en zal in de hemel gebeuren en zijn bruid zijn de leden van de kleine kudde, de met de Heilige Geest gezalfde chistenen die met Christus in de hemel zullen regeren als koningen en priesters.

De bruid van het Lam is getooid met helder, rein, fijn linnen, want „het fijne linnen beeldt de rechtvaardige daden van de heiligen af†(Opb 19:8).

wie zijn dat zij die nu reeds rein zijn in hun gedragingen, denken en spraak; kent u er!!??

Ik niet in ieder geval.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik kreeg een berichtje van een amerikaanse die het had over de Bruiloft van Jezus met zijn gemeente en het kleed dat we aan moesten trekken.

Ze schreef

The fruit of the spirit is the WEDDING GARMENT. Its time to put it on!

Ik snapte er niks van en heb toen in het nederlands gezocht en kwam dit tegen, we moeten ons puur en rein houden (dagelijks bekeren van zonde ?), die amerikaan was nogal fanatiek met de wederkomst bezig.

Wie weet er meer over de bruilof en hoe we ons moeten voorbereiden op de wederkomst van Jezus

Ik denk dat we gewoon van god en jezus moeten houden en dan ben je al op de goede weg

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik kreeg een berichtje van een amerikaanse die het had over de Bruiloft van Jezus met zijn gemeente en het kleed dat we aan moesten trekken.

Ze schreef

The fruit of the spirit is the WEDDING GARMENT. Its time to put it on!

Ik snapte er niks van en heb toen in het nederlands gezocht en kwam dit tegen, we moeten ons puur en rein houden (dagelijks bekeren van zonde ?), die amerikaan was nogal fanatiek met de wederkomst bezig.

Wie weet er meer over de bruilof en hoe we ons moeten voorbereiden op de wederkomst van Jezus

Ik denk dat we gewoon van god en jezus moeten houden en dan ben je al op de goede weg

http://date2shine.nl

Link naar bericht
Deel via andere websites
De wederkomst(perousia) van Chrstus is reeds een feit, hij is zijn volgelingen aan het bijeenverzamelen, zij die rein zijn in hun gedragingen, denken en spraak.

De bruiloft van Christus is nog aanstaande en zal in de hemel gebeuren en zijn bruid zijn de leden van de kleine kudde, de met de Heilige Geest gezalfde chistenen die met Christus in de hemel zullen regeren als koningen en priesters.

De bruid van het Lam is getooid met helder, rein, fijn linnen, want „het fijne linnen beeldt de rechtvaardige daden van de heiligen af†(Opb 19:8).

wie zijn dat zij die nu reeds rein zijn in hun gedragingen, denken en spraak; kent u er!!??

Er is natuurlijk niemand zonder zonde, dus is er in feite niemand rechtvaardig of rein. Toch staat er in 1 Korinthiërs 6:11 dat er christenen zijn die in Gods ogen rein, heilig en rechtvaardig verklaard zijn. Dat is dan niet door eigen verdiensten, maar door geloof in het offer van Jezus. En dezen keren ook de praktijken die in de erboven genoemde verzen staan vermeld, de rug toe. Dat vraagt wel om oprechte inspanningen. En als iemand toch een zonde begaat en daar oprecht spijt van heeft en om vergeving vraagt, blijft zo iemand toch in een goede verhouding met God. Zie 1 Johannes 2:1-6.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...
Ik kreeg een berichtje van een amerikaanse die het had over de Bruiloft van Jezus met zijn gemeente en het kleed dat we aan moesten trekken.

Ze schreef

The fruit of the spirit is the WEDDING GARMENT. Its time to put it on!

Ik snapte er niks van en heb toen in het nederlands gezocht en kwam dit tegen, we moeten ons puur en rein houden (dagelijks bekeren van zonde ?), die amerikaan was nogal fanatiek met de wederkomst bezig.

Wie weet er meer over de bruilof en hoe we ons moeten voorbereiden op de wederkomst van Jezus

Ik denk dat we gewoon van god en jezus moeten houden en dan ben je al op de goede weg

Ja, dat geloof ik ook. Met geheel je hart om mee te beginnen, je naaste als jezelf en geheiligd worden. Als er rotzooi in je naar boven komt, de Heer het weg laten nemen, zoals de goudsmit die de troep van het goud wegroomt. Of een keer naar een encounter gaan als je niet weet hoe dat moet.

Dit is wat ik geloof:

http://www.freecdtracts.com/endtimevisi ... yhicks.htm

En de leiders van de opwekking in de Azusastreet hebben geprofeteerd in 1909 dat het over ongeveer 100 jaar zou starten.

http://onecanhappen.wordpress.com/2011/ ... -prophesi/

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid