Spring naar bijdragen

Mooie bijbelteksten


Aanbevolen berichten

Deut. 7:9 Besef dus goed: alleen de HEER, uw God, is God en hij houdt woord; hij komt zijn beloften na en is trouw aan ieder die hem liefheeft en die doet wat hij gebiedt, tot in het duizendste geslacht.

(de vers erna zal ik er maar niet bijzetten :+)

Ik weet niet hoe goed je Engels is, maar... http://voices.yahoo.com/50-bible-verses ... tml?cat=34

en http://christianity.about.com/od/prayer ... utlove.htm

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mattheüs 11:28,29: "Komt tot mij, allen die zwoegt en zwaar beladen zijt, en ik zal u verkwikken. Neemt mij juk op u en leert van mij, want ik ben zachtaardig en ootmoedig van hart, en gij zult verkwikking vinden voor uw ziel. Want mijn juk is weldadig en mijn vracht is licht."

Link naar bericht
Deel via andere websites

Psalm 19 laat duidelijk zien dat we terug moeten gaan naar de levende God door Zijn geboden te onderhouden in ons dagelijkse leven.

(Psalm 19) Aan de leider. Een melodie van David.

De hemelen maken de heerlijkheid van God bekend; En het uitspansel vertelt van het werk van zijn handen.  2 De ene dag na de andere dag doet spraak opwellen, En de ene nacht na de andere nacht spreidt kennis tentoon.  3 Er is geen spraak, en er zijn geen woorden; Geen stem van hun zijde wordt gehoord.  4 Over heel de aarde is hun meetsnoer uitgegaan, En tot het uiteinde van het productieve land hun uitspraken. Daarin heeft hij een tent geplaatst voor de zon,  5 En deze is als een bruidegom die uit zijn bruidsvertrek treedt; Ze verheugt zich uitbundig als een sterke man om in een baan te lopen.  6 Van het ene uiteinde van de hemel gaat ze uit, En haar [voltooide] omloop reikt tot het [andere] uiteinde ervan; En niets is verborgen voor haar hitte.  7 De wet van Jehovah is volmaakt, de ziel wederbrengend. De vermaning van Jehovah is betrouwbaar, de onervarene wijs makend.  8 De bevelen van Jehovah zijn recht, het hart verheugend; Het gebod van Jehovah is rein, de ogen stralend makend.  9 De vrees voor Jehovah is zuiver, standhoudend voor eeuwig. De rechterlijke beslissingen van Jehovah zijn waarachtig; ze zijn alle te zamen rechtvaardig gebleken. 10 Ze zijn begeerlijker dan goud, ja, dan veel gelouterd goud, En zoeter dan honing en de vloeiende honing der raten. 11 Ook is uw eigen knecht erdoor gewaarschuwd; In het houden ervan ligt een rijke beloning. 12 Fouten — wie kan [ze] onderscheiden? Verklaar mij onschuldig aan verborgen zonden. 13 Houd uw knecht ook terug van aanmatigende daden; Laten ze niet over mij heersen. In dat geval zal ik volkomen zijn, En ik zal onschuldig zijn gebleven aan veel overtreding. 14 Laten de woorden van mijn mond en de meditatie van mijn hart Welgevallig worden voor uw aangezicht, o Jehovah, mijn Rots en mijn Verlosser.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 4 weeks later...
ik heb een eigen site en ik ben opzoek naar mooie en bemoedigende bijbelteksten! Kan iemand me helpen?

Goede vraag. Zelf wil ik, in plaats van mooie teksten te geven (wat de schrijvers hierboven prima doen), jou daarnaast nog iets anders willen aanraden:

Blijf lezen, en wat jij mooi vindt omdat het jou persoonlijk raakt, dat is wat het beste past op jouw website :D

Link naar bericht
Deel via andere websites

De gezindheid van de Here Jezus moet ook onze gezindheid zijn: "Zie hier ben ik om uw wil, o God, te doen" (Hebr. 10:7).

In ons geval wil God een levend offer. "Dat gij uw lichamen stelt tot een levend, heilig en Gode welgevallig offer" (Rom. 12:1).

"Spreek Heer want uw knecht hoort" (1 Samuel 3:10).

"Here wat wilt Gij dat ik doen zal" (Handelingen 20:10).

Wat is uw plan voor deze dag Heer?

Slechts Hem voldoen. 2 Timotheus 2:4.

Bent u tevreden over deze dag, Heer?

Dat is de gezindheid, dan ben je een levend offer.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...
  • 5 months later...

Psalm 103:8-19 (Naardense Bijbel):

De ENE is ontférmend en genádig,

lankmóedig, overvlóedig in vríendschap.

Niet voor ímmer duurt zijn gedíng,

niet voor éeuwig blíjft hij wrókken.

Niet naar onze zónden heeft hij ons gedáan,

niet naar onze ongerechtigheden

óver óns voltrókken.

Nee, zo hoog als de hémel boven de áarde

is heldhaftig zijn vríendschap

over wíe hem vrézen;

zo ver als zonsopgang is van waar dáalt de ávond,

doet hij onze mísstappen

vér van ons wég.

Zoals een vader zich ontférmt over zónen,

ontfermt zich de ÉNE

over wíe hem vrézen.

Want hij, hij wéet hoe wij zijn gevórmd,

blijft indáchtig

dát wij stóf zijn.

Een mensje: als het grás zijn zijn dágen,

als de blóem op het véld,

zo blóeit hij.

Want een stórm trekt erover en hij is wég,

de plaats waar hij stónd kent hem níet terúg.

Maar de vriendschap van de ENE is van eeuwig tot eeuwig over wíe hem vrézen,

zijn geréchtigheid

voor zónen van zónen;

voor wie zijn verbónd bewáken,

voor wie gedenken zijn ópdrachten

om díe te dóen.

De ENE

heeft zijn troon gestéld in de hémelen,

zijn kóningschap

héerst over álles.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid