Spring naar bijdragen

grote fout aan vriend vertellen?


Aanbevolen berichten

Ik ben het niet eens met alle voorgangers.

Om twee redenen. Ten eerste: JIJ bent vreemdgegaan, en JIJ voelt je nu schuldig. Het verlangen dit op te biechten werkt alleen voor jou louterend, maar je vriend krijgt het dan op zijn bord. Dan zit HIJ met het probleem.

Zit wat in. Misschien zou ze kunnen vragen wat hij liever heeft, de waarheid als die lelijk is of een leugen als die mooi is? Als hij de waarheid zegt kan ze het hem vertellen.

De andere reden is een vraag: waarom ben je vreemdgegaan? Mis je misschien iets bij je vriend? Aandacht ofzo. Als iemand vreemdgaat is het heel makkelijk die persoon als "schuldige" aan te wijzen, maar in een relatie zit je altijd met zijn tweeën. Het lijkt me verstandiger die oorzaak aan te pakken dan in het wilde weg dingen gaan opbiechten zodat je jezelf beter voelt.

Ik snap waar je heen wilt, maar de T.S. heeft niet aangegeven dat het een extreme situatie betreft.

Of misschien is monogamie gewoon niet je ding. Ik weet dat (bijna) alle christenen en vele niet christenen monogamie als uitgangspunt hebben, maar wie weet past dat niet bij je. Als je, naast je man of vriend, er meerdere partners op na wil houden is het overigens wel zo eerlijk hem wel op de hoogte hiervan te stellen, hij heeft wel het recht hierin zijn eigen beslissingen te maken.

Sterker nog, polygamie is sinds 1804 wettelijk verboden in Nederland en recent is de strafrechtelijke aanpak verruimd -bron-

Ook Paulus was tegen polygamie (1 Kor 7,2) dus zou het vreemd zijn als christenen daar anders over denken. Op basis van Luk 10,16 en Thes 4,8 mogen wij aannemen dat wie een apostel verwerpt, God verwerpt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik refereerde niet aan huwelijken aangaan, maar relaties onderhouden. Ik snap dat dit nu de norm is, helemaal niet op een christelijke site, maar in het OT is polygamie weer veel voorkomend.

Of de situatie waar TS in zit extreem is of niet beoordeel ik niet. Als het eenmalig avontuurtje was kun je het beter voor je houden (en ja, leven met de wroeging maar wie zijn billen brandt moet op de blaren zitten). Als het iets is wat vaker voor zal komen is het een probleem van de relatie, en moet het wel besproken worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zit wat in. Misschien zou ze kunnen vragen wat hij liever heeft, de waarheid als die lelijk is of een leugen als die mooi is? Als hij de waarheid zegt kan ze het hem vertellen

Yeah right! Alsof iemand dan niet doorheeft wat er aan de hand is (of wellicht was je sarcastisch)

Nee zeker niet, ik heb zelf liever de lelijke waarheid vandaar. :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid